[TEK] Een échte fresco!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Een échte fresco!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:58

Hallo allemaal!

Ben weer eens begonnen met een tekening.
Met de derwents dit maal. Men wat heb ik die gemist Haha!
Grafiet vind ik veel minder fijn Schijnheilig Tong uitsteken

Meet fresco, het paard van mijn ubertoffe stagebegeleider:

Afbeelding

Hier is hij nog niet helemaal af, er zijn nog een paar kleine veranderingen geweest, en ben bezig met een hele lichte blauwe achtergrond.

detour

Re: [TEK] Een échte fresco!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:59

Je hebt technisch een leuke stijl hoor, het dier heeft wel iets karikaturaals (als dat normaal Nl is).. Vind hem echt erg grappig!
Leuk!

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:01

Ik vind het erg mooi gedaan!
Maar de verhoudingen kloppen niet helemaal, z'n oogjes zijn te klein en de neus te lang.
Maar ik vind het erg mooi gedaan met die kleuren en overgangen van de kleuren!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:08

il0nkii schreef:
Ik vind het erg mooi gedaan!
Maar de verhoudingen kloppen niet helemaal, z'n oogjes zijn te klein en de neus te lang.
Maar ik vind het erg mooi gedaan met die kleuren en overgangen van de kleuren!!

Bedankt allemaal!

De overgangen kloppen wel Ja Heb het dit keer met een raster gedaan (voor het eerst). En met liniaal alles erbij (dacht eerst ook dat het niet klopte Knipoog ).
Kan wel zijn dat de foto van de tekening iets schreef is gemaakt (ben zo slecht in plaatjes schieten ).

Eigenaar van het paardje komt hem zaterdag ophalen, ben erg benieuwd wat hij ervan vind Haha!
Tot vrijdag avond kan ik dus ook nog wat aanpassen. Dus als jullie nog iets zien Haha!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:09

het rechter oor van het paard klopt volgens mij niet helemaal Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:09

Porbeer het oog eens lager in te zetten en groter te maken, meer kaak en smallere neus, je zult zien dat het dier veel natuurgetrouwer wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:13

Tja.. Het lijkt mischien niet helemaal correct, maar ik heb het raster echt niet schreef gemaakt. Raster van 2 bij 2 cm. Dus kan me er niet in vergist hebben Knipoog

De foto kan ik er helaas niet bijplaatsen, anders hadden jullie het zelf kunnen zien. Lachen (Geen toestemming van eigenaar, dus plaats hem liever niet Knipoog ).
Naar mijn idee klopt hij zo kwa verhouding wel goed met de foto. Heb er wel vrij lang naar gekeken moet ik zeggen hoor, dus kan zijn dat ik hem nu half dubbel zie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:23

Afbeelding

bovenin schets + "eind"resultaat (komt nog achtergrond bij)
Onderin, details. Bij de neus zie je nu beter de kleuren die ik erin heb gestopt. (Paars, blauw, geel groen, nog wel moeilijk te zien hoor).

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:28

Kun je de foto er eens bij plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:30

Die durf ik er niet bij te zetten. Omdat ik geen toestemming heb van de eigenaar Lachen
Ik denk niet dat hij het erg grappig vind als ik zo zijn paard op het internet zet.
Zal het van de week eens vragen!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:28

Ik begrijp dat je een raster hebt gebruikt? En toch sluit ik me aan bij het commentaar dat de verhoudingen wat opgerekt zijn. Een raster is namelijk verre van heilig (daarom hebben veel mensen die zelfstandig schetsen er ook een hekel aan: het is niet heilig en je leert er te weinig van). Enfin, afgezien van de verhoudingen die het iets karikaturaals maar eigenlijk ook wel heel karakteristieks geeft, is het een erg prettige tekening. Ik mis kleur en ik denk ook dat er materiaal is dat je beter zal liggen maar toch vind ik het een fijn werkje. Je blijft vooruitgang boeken, al heb ik volgens mij toch betere van je gezien, gedurfdere zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:25

Ik heb inderdaad een raster gebruikt Ja (was de eerste keer, normaal gesproken teken ik zonder raster Knipoog Dan meet ik met een potlood waar alles zit Lachen ).
Er zit wel wat kleur in, maar dat is op deze foto's niet echt te zien, kan eventueel nog een foto plaatsen? In de neus zit namelijk echt veel kleur. (weet neit of ik daar een goede foto van heb hoor, hij is inmiddels opgehaald).

Ik heb inderdaad meer gedurfdere tekeningen gehad, maar dat was meer buiten opdrachten. Ik durf bij een opdracht nog neit te veel te doen. Ben bang dat het dan helemaal misloopt Clown
Mij kennende Nagelbijten / Gniffelen Huilen van het lachen

Bedankt voor al jullie tips!
Tekening is dus inmiddels weg, kan er niets meer aan veranderen. Eigenaar was er wel heel blij mee Ja Hij vond hem mooier dan dat ik hem vond Tong uitsteken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:56

Hey, als de eigenaar het god vindt, zou je dan als nog een foto willen plaatsen? Dan is commentaar geven wat makkelijker en beter onderbouwt. Knipoog

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:30

Leuk werk astrid!
Je manier van inkleuren is weer erg herkenbaar.

Ik ga wel met de rest mee: dat je met een raster werkt betekent nog niet dat de verhoudingen kloppen. Een raster werkt plat en niet de diepte in, net als de foto.
Je kunt tijdens het schetsen ook controleren door bijv. de lengte van het oor te nemen en te kijken hoeveel oorlengtes de wang is, hoeveel oorlengtes van de wang tot de mond, van het oor tot het oog, van het oog tot het neusgat etc. Vervolgens kun je dat nog eens bij het paard in het echt (niet op de foto) controleren en zul je zien dat je niet 100% op foto en raster kunt vertrouwen en zelf mee moet blijven denken.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:39

Om heel eerlijk te zijn vind ik hem niet zo heel mooi, sorry.

De verhoudingen kloppen niet echt, oog is te klein, grote neus.
De vorm van de oren is raar, er mag nog wat detail bij en de manen kunnen ook met meer detail en op het hoofd en hals mis ik de spieren en vormen een beetje. Persoonlijk ben ik niet weg van de manier van inkleuren maar dat is mijn mening natuurlijk Haha! en dat is bij iedereen anders dus dat ligt niet aan jou Knipoog

Ik vind het wel een mooie tekening om mee te beginnen, maar naar mijn mening moet je hem nog wat aanpassen.