[FOTO] Maaike

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

[FOTO] Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 12:52

Heel handig, meid met wit haar in een fel zonnetje, net wanneer ik nog niet mijn diffuus scherm binnen heb [Die komt over een kwartier.] Clown We hebben dus een beetje een overbelicht shirtje en hier en daar valt haar haar weg. Volgende keer nieuwe kansen, misschien vanmiddag nog wel.

Graag commentaar, ben benieuwd wat jullie er van vinden!

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 01-07-08 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Foto] > [FOTO]

Julia

Re: [Foto] Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:00

Hmm ik weet het niet. Lachen
Ik mis sowieso wat uitstraling en verschillende gezichtsuitdrukkingen van het model. Zou gewoon nog eens proberen wanneer je je scherm hebt, valt nu veel van het gezicht weg en ik vind het overbelichte wel erg aanwezig.

Had je niet ff een kwartiertje kunnen wachten? Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:02

Oei, het gezicht kijkt wel erg "hetzelfde"en verkrampt; misschien iets losser en spontaner, ook qua poses? Zo missen de foto's energie..
De eennalaatste vind ik het minst geposeerd...

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:12

Het model staat er een beetje bij alsof ze het wel heel eng vindt. Dat is op zich wel jammer. Verder zijn ze wel mooi scherp.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:13

Foto twee vind ik mooi.
Daar past de blik bij de wat uitdagende houding..
Op de rest mocht ze haar gezicht idd iets meer ontspannen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 13:14

Elessar schreef:

Nou, Maaike was hier al om 11 uur en om dàn tot 2 uur te wachten is wel heel lang. Bovendien is het scherm er nu nog niet, wie weet komt het pas om 5 uur [deadline voor de bezorging] Clown

Maar ik snap het wel, gezicht valt hier en daar weg. Maar als Maaike tegen de zon ik keek had ze geen ogen meer haha. Clown
We gaan het gewoon nog eens een keer over doen met het idee dat we gewoon foto's maken. Haha.

Afbeelding

Ze kon ook wel lachen hoor. Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:15

Hmm zonde zonde zonde van het overbelichte. Bloos Had je niet zowel diafragma als sluitertijd voorkeuze kunnen doen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:16

Faelivrin schreef:
Elessar schreef:

Nou, Maaike was hier al om 11 uur en om dàn tot 2 uur te wachten is wel heel lang. Bovendien is het scherm er nu nog niet, wie weet komt het pas om 5 uur [deadline voor de bezorging] Clown

Maar ik snap het wel, gezicht valt hier en daar weg. Maar als Maaike tegen de zon ik keek had ze geen ogen meer haha. Clown
We gaan het gewoon nog eens een keer over doen met het idee dat we gewoon foto's maken. Haha.

Afbeelding

haar mond lacht maar de ogen stralen niet mee. Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:16

Faelivrin schreef:
Elessar schreef:

Afbeelding

haar mond lacht maar de ogen stralen niet mee. Bloos

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 13:19

Elessar schreef:
Hmm zonde zonde zonde van het overbelichte. Bloos Had je niet zowel diafragma als sluitertijd voorkeuze kunnen doen?

Hmm. Jawel. Ik moet gewoon het scherm hebben, dan kan ik het zonlicht diffusen, heb je ook geen schaduw meer op het gezicht.
Had de sluitertijd wel lager kunnen doen; maar dan heb je kans bij het ophalen weer ruis te krijgen. T blijft gewoon lastig in de zon. Ja

savale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:12

Ja een diffuser of reflector gaat je zeker helpen.

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:15

ik vind wat meerdere vinden dat de foto's wel mooi zijn alleen het model minder ze heeft weinig uitstraling en is lijkt wel bang voor de camera..

maar oefening baart kunst!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:38

Ik ben van jou altijd van die mooie, aparte close-ups gewend, dus toen ik je naam zag staan dacht ik 'dat zal vast weer iets supermoois zijn!', maar het valt me een beetje tegen. Jij kan beter Knipoog
Ik vind ze absoluut niet slecht of lelijk, maar het straalt gewoon minder gevoel uit dan andere foto's van jou. Dan kijk ik vooral naar hoe het model erbij staat, en naar de 'saaie' compositie. En het overbelichte shirtje haalt de foto's ook wat omlaag.

De laatste foto, met de felle kleuren, vind ik véél beter, prachtige vrolijke kleuren, leuke compositie, ik vind zelfs de belichting heel mooi! De overbelichte stukken storen mij helemaal niet. (misschien dat jullie hem nog wat lichter zien, mijn beeldscherm staat vrij donker) Model mocht iets leuker kijken, maar daar let ik eigenlijk meestal niet eens zo goed op.
Modellen fotograferen is nu eenmaal erg moeilijk, probeer iemand zonder modellenervaring maar eens precies zo neer te zetten als jij dat wil.. De poses gaan nog wel, maar een uitdrukking op een gezicht kan soms lang duren voordat je de perfecte foto hebt, zelfs 'echte' fotografen schieten hele rolletjes vol, en gebruiken maar enkele foto's.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:27

Ik 'verpest' de foto door die vérschrikkelijke felle zon. Dat was gewoon niet te doen.
Over een paar dagen laten we beide opnieuw zien dat we het wél kunnen. Mét diffuse scherm. Knipoog

Yinari

Re: [FOTO] Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:44

Jij bent het model! Maar als ik in je profiel kijk stráál je daar. Totaal ander plaatje Lachen. Volgende keer weer stralen hè Knipoog

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 05:56

Misschien had je bij het ontbreken van je scherm
beter kunnen kiezen voor een iets minder witte blouse,
of de foto's in de schaduw kunnen maken?
De laatste foto vind ik een lekker zomers plaatje. Ja

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:28

Je kan je model echt beter geen witte kleren aan laten hebben
Vooral in de zon ziet het er storend overbelicht uit
kies de volgende keer dus liever niet voor wit
vind het verder mooie foto's

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 22:28

We gaan het binnenkort even over doen met een diffuus scherm en inderdaad geen witte kleren maar een leuk kleurtje ofzo (Maaik? Kan dat?) Bedankt voor de tips! Ik neem ze zeker mee.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:53

Ik denk dat het hele mooie foto's zullen worden, maar misschien is het verstandig om het model kleren aan te laten doen wat niet zo contrasteerd, dat is heel moeilijk fotograferen (of het witte té overbelicht of het zwarte té donker).

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:20

Nienkeee_ schreef:
Ik denk dat het hele mooie foto's zullen worden, maar misschien is het verstandig om het model kleren aan te laten doen wat niet zo contrasteerd, dat is heel moeilijk fotograferen (of het witte té overbelicht of het zwarte té donker).

Dat is waar ik zelf ookal mee kwam - ging mezelf vergelijken met een tinker Huilen van het lachen -

Het gaat hélemaal goed komen Fem ! We pikken wel even een nieuwe datum.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 05:19

Oh ja goed komt het zeker! Benieuwd wat jullie dàn van de foto's vinden. Lachen