[TEK] Schetsen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

[TEK] Schetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 15:37

Een tijdje geleden ben ik bezig geweest met het schetsen van meerdere delen van het gezicht.
Tot nu toe alleen het blaadje met neuzen en ogen vol genoeg.
Daarna ook nog een schets gemaakt van een rug.

Dit zijn de resultaten:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Ik vind het best lastig, dus opbouwende kritiek is welkom! Lachen

marjoke

Re: [TEK] Schetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:53

Dit is een zeer goede oefening. Lachen
Bij de meeste neuzen teken je de neusgaten te groot. Zeker als je hem van opzij bekijkt, staan de neusgaten als het ware open. De ogen zijn nog niet realistisch genoeg vind ik. De verhoudingen zijn redelijk goed, maar alles is te veel omlijnt denk ik. Je wilt het te perfect maken, terwijl een oog in het echt niet perfect is. Schaduwen enzo heb je zo te zien al wel mooi onder de knie. En het lichaam vind ik ook al goed, alleen is de kont aan de kleine kant denk ik en zit er te weinig vorm in. Ik zou zeggen, doe zo verder. Je bent heel goed op weg. Lachen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:21

Volgens mij heb ik hetzelfde boek, "Anatomie voor de kunstenaar"? Heeft een hele fijne opbouw, ik ben er ook mee aan het oefenen. Ja
De beste manier om te oefenen is denk ik om niet het plaatje over te nemen wat bij het boek staat. Ik heb zelf wat foto's van internet gehaald (van de meeste acteurs en actices zijn prima voorbeeld-foto's te vinden) en die als voorbeeld genomen. Lachen Je kunt dat namelijk meer letten op de techniek die het boek je aangeeft en die stappen toepassen op andere houdingen en uitdrukkingen. Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 22:58

Bedankt voor het commentaar en de tips! Lachen

Ik heb ze inderdaad uit dat boek Elanor, het was om even te kijken of het goed lukte. Ik heb ook een aantal schetsen gemaakt van mensen en deze technieken toegepast, maar die vind ik niet de moeite waard om te laten zien, haha. Bloos

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:19

Goede oefening. Ik zou als ik jou was de stap maken naar idd voorbeeldfoto's om mee te oefenen en daar de techniek uit het boek op toe te passen. Als je zelf nog erg zoekende bent met je techniek kun je op die manier veel beter nagaan of deze techniek bij je past. En juist uit de schetsen van mensen die je noemt valt veel meer te halen en advies te geven dan deze tekeningen, aangezien het hier om een tekening van een tekening gaat (als ik het goed begrijp).