[TEK] Riddikulus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Riddikulus

[TEK] Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 17:20

Nu de schoolperiode bijna afgelopen is, heb ik weer tijd voor te tekenen. En gek genoeg heb ik mijn eigen lieveling nog (bijna) nooit op papier vastgelegd. De hoogste tijd om het eens te proberen, dus!

Dit is mij ruin Riddikulus:

Afbeelding

Ik heb hem gemaakt op A4 met grijze potloden (HB en een soort soft aquarel potlood). Helaas doet de scanner het bij ons niet, en ik heb dus een foto moeten maken: vandaar dat bepaalde donker-grijze stukken oplichten (m.n. bij de hals), dit is dus van de flits.

Tips of commentaar is/zijn welkom! Lachen

CarinaR

Re: [TEK] Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:23

Erg knap gedaan, alleen dacht ik dat het een of ander koudbloedpaard zou zijn...
heeft je paard ook zo;n bult op zn neusrug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:24

Ik vind hem goed gelukt, alleen de verhgoudingen bij het halster lijken me een beetje groot zoals de ring onder de kaak..
ook het hoekje bij de ramsneus is net iets te hoekig maar ik weet niet hoe de foto o.i.d. eruit ziet maar op de tekening vind ik die net iets te storend hoekig, verder zeer mooi gelukt! Ja

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:24

ik vind m gaaf!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 17:26

De hoek heeft hij in het echt ook, precies daar zitten Lachen Hij heeft een beetje een aparte ramsneus.

De ring onder de kaak is inderdaad aan de grote kant. Valt me nu pas op Nagelbijten / Gniffelen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:34

Prachtig portretje! Ja Het heeft echt iets statisch, maar tegelijkertijd straalt het ook.
Heel erg mooi gedaan!

Kan me alleen niet herinneren hier eerder werk van jou te hebben gezien. Klopt dat? Of teken je zonder het te laten zien?
Erg knap iig! OK dan!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:36

ik vind het echt een heel mooi portret! wou dat ik zo mooi kon tekenene! Bloos!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 18:38

Dit is een voorbeeld van een ander werk dat ik gemaakt heb. Of deze. Maar zoals ik al zei: Met een studie, een sociaal leven en een paard kom ik weinig aan écht tekenen toe.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:52

Erg mooi. Ik denk alleen dat de bult op zijn neus echt iets overdreven is. Het puntje moet er volgens mij net af. Lachen
Ook is niet alleen de ring van het halster, maar volgens mij heel het halster aan de grote kant. Aan de bouw van het paard te zien, moet het een erg groot paard zijn. En moeten de riemen van het halster een stuk smaller denk ik. Het is een verschil als je een halster bij een arabier of een halster bij een trekpaard ziet. Bij een arabier zullen de riemen in verhouding veel breder zijn. Snap je? Lachen
De afwerking van de manen en de afwerking bij de nek onderaan kan volgens mij ook nog wel iets netter Lachen
Verder straalt het echt iets uit, erg mooi gedaan.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 19:55

KLopt inderdaad dat het halster aan de grote kant is. Stom dat zoiets pas opvalt als anderen je erop wijzen. De hoek heeft hij echt zo aanwezig op zn koppie.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:47

Het heeft iets karikaturaals en juist daarom veel uistraling. De verhoudingen zijn dus niet ideaal, maar het stoort helemaal niet. Vind het een goed portret, alleen de afwerking van de hals had van mij toch wat netter gemogen voor het geheel.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:50

Ik vind hem best goed gelukt!

Alleen is volgens mij zijn hoofd te breed.. Tong uitsteken Van de onder- tot de bovenkant. Kan het me niet herinneren dat dat zo'n breed stuk was Bloos

Maar voor de rest lijktie sprekend.. Volgende keer moet je eens van de voorkant maken, dan kun je zijn schattige vlekjes er ook op zetten Lovers

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:44

ik vind hem erg mooi, alleen dacht eigenlijk in eerste instantie dat het een tinker oid. was. toen ik in je profiel keek bleek dat niet. Dat is wel jammer,
toch vind ik het een geslaagde tekening, ziet er leuk uit!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:47

erg mooi portret, ik denk dat je bepaalde kenmerkende eigenschappen die je zo goed kent van je eigen paard onbewust benadrukt Knipoog
ik vind het in ieder geval niet storend dat de neus zo'n sterke hoek maakt of dat het halster erg groot is, wat mij meteen opvalt bij deze tekening is de uitstraling, ik denk dat je die perfect gevangen hebt Knipoog

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:09

mooie stijl! zacht en vriendelijk. k dacht ook dat het een koudbloed was trouwens Lachen

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 11:03

@Josav: Ik heb hier wat mee gedaan en de overgang ha;s-wit zacht afgewerkt.

@ Sha: Jij kent hem inderdaad, en het klopt dat ik het misschien allemaal wat té heb gemaakt, maar ik vond de opmerking van Shadowlover heel treffend: Naar mijn idee heeft ie gewoon een dikke kop, en dat heb ik getekend. Maar blijkbaar iets te dik dus Knipoog

@ Silverstorm: Dank je wel. Het is ook echt een zacht en vriendelijk paard Lachen