[FOTO] bloemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IloveI

[FOTO] bloemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 14:41

Hoi!

Ik heb een probleempje met fotograveren ( ik ben er al niet goed in Tong uitsteken )
Maar, hij stelt hem steeds scherp op de verkeerde plekken.
Ik heb wat foto's. Bij de meeste fotos heb ik dat probleem. Ik zal wel zeggen bij welke foto dat is, namelijk: 3,4,5,7,8
Hebben jullie daar tips voor?

1- wel goed scherp gesteld. Jammer van die bloem schuin daarachter die ook scherp is Boos!
Afbeelding

2- Deze vind ik zelf het beste gelukt.
Afbeelding

3- Totaal geen mooie foto. De achtergrond is te druk. Dit is een goed voorbeeld van mijn probleem.
hij moet eigenlijk scherp stellen op de voorste bloem. Maar die is juist niet scherp. De bloem daarachter is scherpgesteld+ de achtergrond. Tips?
Afbeelding

4-Ook geen mooie foto, maar hier is het probleem ook duidelijk: de bloem is niet scherp. Maar de achtergrond wel Boos!
Afbeelding

5-Ook geen mooie foto, maar hier is ook het probleem duidelijk. Het blad/bloem is niet scherp, maar de achtergrond wel..
Afbeelding

6- Te donker. Anders wel mooie foto vind ik.
Afbeelding

7- Weer het probleem:
Afbeelding

8- Weeeer het probleem:
Afbeelding

9-
Afbeelding

10- En deze foto heeft dat probleem ook..
Afbeelding

Oja: ik plaats zoveel van die 'probleem' fotos om jullie het probleem duidelijk temaken Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Mireille op 01-07-08 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Foto] > [FOTO]

Fudge

Re: [Foto] bloemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:09

hmm.. ik zie je probleem idd heel duidelijk, ik heb dit zelf ook wel eens, maar ik probeer het vaak gewoon nog eens, soms heb ik dan een stuk of 7 fotos van dezelfde bloem waar maar 1 goede foto bij zit Clown

verder moet je eens heel goed naar de achtergronden kijken!! die zijn veel te druk.

succes nog

IloveI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 17:56

Ja, klopt dat de achtergronden te druk zijn.
ik heb net weer nieuwe foto's gemaakt.
En heb een nieuwe stand gevonden, waardoor de foto's erg
mooi worden (vind ik zelf dan Clown )
Die zet ik dr nog wel een keer op Knipoog

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:15

Je moet het met de macro stand doen, maar daar was je zelf ook al achter gekomen. En probeer een effen achtergrond te kiezen, bijv. een handdoek die je ergens aan hangt, en daar een bloemetje voor te houden. Wordt de foto wat rustiger.

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:05

Idd. je kan vast wel een macro instelling gebruiken en gewoon proberen blijven scherpstellen. Anders probeer je eerst met vanwat verder af oefenen met scherpstellen. Ik had dit ook wel in het begin,maar gwn oefenen enz.