Ik heb er een schildersdoek voor gebruikt en wie weet komt hij nog eens aan de muur.
Het was om uit te proberen, ander materiaal dan normaal en andere vorm van tekenen.
Normaal gebruik ik pen en inkt en zien ze er uit zoals in dit topic: [UK] [TEK]Mandala's
Om even goed het verschil aan te geven.
Deze is gemaakt op een schildersdoek van 24x30 cm. De mandala is dus 24x24 cm.
Er zit ongeveer 4 uur werk in.
Basisvormen met potlood:

De centrumcirkel ingekleurd als bloemblaadjes met verschillende roodtinten. Basis is gewoon rood, geaccentueerd met donkerrood en opgelicht met oranje om er wat diepte in te krijgen. Geel er omheen om het te benadrukken
Zo ook met het blauw.

Verbinding gelegd tussen de 2 delen en een basis voor de volgende cirkel gemaakt.

Paars geeft de contouren aan en het blauw en geel van het centrum komt hier in terug.
Wel een andere blauwtint ter variatie.

Het paars heb ik wat geaccentueerd met donkerder paars. Verder is de volgende cirkel ook ingetekend.

Het rode heb ik bewust transparant gehouden. Anders trekt de aandacht teveel naar het rode toe.
Plus dat het zo een mooie afronding is.
Verder heb ik met een soort rozenhaag de mandala gesloten. Om ook hier wat kleur te gebruiken heb ik het rode en paarse terug laten komen.
De blauwe ballen zijn ter opvulling omdat het witte vlak erg wit was

En nog een scan. Hij past er niet helemaal op, maar hier zijn de kleuren wat beter te zien.

)