[TEK] tekening in opdracht; Lippizaner hoofd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

terlygert

[TEK] tekening in opdracht; Lippizaner hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:19

Dit paard heb ik in opdracht gemaakt voor laulau85 op bokt.
Door het scannen wederom een beroerde kwaliteit, en aangezien het paard wit is vallen er aardig wat lichte ''schaduw effecten'' weg (vooral om het oog). Jammer, maar voor nu even niets aan te doen Haha! . Ik hoop dat jullie desondanks een passende reactie willen geven!
Groetjes
Kiki

Afbeelding

larrylurex

Re: [TEK] tekening in opdracht; Lippizaner hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:20

woah echt heel mooi en foutloos!!
Kan je mijn pony ook tekenen...?

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:32

Ik vind m heel mooi! Alleen het oog lijkt een beetje groot.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:54

Prachtig hoor!Alleen de neus vind ik iets niet aan kloppen maar weet niet wat precies.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 13:17

@ Shego
Dankjewel! Ja ik weet wat je bedoelt. Waarschijnlijk is het neusgat optisch te klein. Dat vond ik ook, maar op de foto heeft het paardje ook een klein neusgat (en de verhoudingen kloppen gewoon..). Ik heb het proberen beter te laten ogen door er betere schaduwen omheen te maken, maar die zijn op de scan weer weggevallen Knipoog

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:14

Hij is helemaal geweldig Kiki!
Ben echt zo blij dat je hem gemaakt hebt en kan niet wachten tot ik hem thuis heb!

Hij klopt in verhouding helemaal. Voor de foto kan je in mn profiel kijken!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:27

Ik vind 'm erg mooi ! Kan mij voorstellen dat een wit paard niet eveident is voor de schaduw.

Kleine opmerking : als ik de foto naast de tekening leg (note : dit valt dus alleen maar op als je de 2 echt naast mekaar legt), dan heb je op de tekening teveel ruimte achter de bitring. Allee, ik weet niet goed hoe ik het moet noemen, maar als je ze gaat vergelijken, zal je het ook wel zien. Op de foto neemt het hoofd nog een grotere plek in als je door de ring kijkt, terwijl op de tekening het hoofd iets smaller is.

Nogmaals; dit zie je alleen als je de 2 echt naast mekaar legt hoor. Doet niets af van de mooie tekening, ik doe het je niet na.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:37

mooie tekening hoor! Ja
Alleen.. om de een of andere reden wordt ik naar zn oren & bovenkant hoofd getrokken. Iets stoort me daar. Of dat nu het frontriempje/ kettinkje is, of de oren die iets te strak zijn (zonder haren zegmaar) of dat ik de oren net klein of toch vreemd geplaatst vind? Verward Ik weet niet precies wat, maar iets trekt mn aandacht daar..
*kijkt nog eens met de foto erbij*
Ik denk dat t zou kunnen komen door het licht op de oren. Op de foto wordt de buitenkant van t oor aangegeven door de witte rand (waar t licht op gepakt wordt) en bij jou op de tekening heb je er een zwarte 'rand' omheen getekend als grens met de achtergrond. Misschien dat dat t is? Iets anders kan ik daar toch echt niet zien? Verward Maarja das t lastige aan een wit paard hè.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 08:45

@laulau85; Dankjewel! Ik stuur hem vandaag nog voor je op!
@jokari; Ik zie wat je bedoelt ja. Beetje jammer misschien, maar zonder foto valt het inderdaad gelukkig niet op Haha!
@Anne_87; Het is inderdaad lastig een wit paard te tekenen. Die witte rand van het oor is ook een beetje onmogelijk, tenzij de achtergrond donkerder is. In ''de echte'' tekening valt het niet zo op hoor. Veel lichte schaduwen op zijn hoofd zijn bij de scan weggevallen, dat maakt ook dat donkere dingen nu meer de aandacht trekken dan eigenlijk het geval is. Toch bedankt! Heb je trouwens een suggestie hoe ik het in het vervolg misschien beter kan doen?

Groetjes
Kiki

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:53

Mijn enige suggestie is: een vage, net grijze achtergrond maken. Heb je aquarel verf? Daarmee zou je een zachte, beetje 'wolkerige' (dus niet volledig egale) achtergrond kunnen maken. (weet niet wat voor papier je gebruikt? Mijn moeder gebruikt voor het tekenen ook aquarel papier, dus dan kan het. Ander papier wil volgens mij nog weleens gaan bobbelen)

De oren zien er voor mijn gevoel nu gewoon net iets te volmaakt uit, maar ik kan er niet precies de vinger op leggen wat precies. Heb dus verder eigenlijk ook geen tips Bloos Handig hè.
verder is hij wel heel gaaf!

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 10:59

@Anne_87; Ja dat zou wel een oplossing zijn, maar met het papier dat ik gebruik kan dat niet. Het is echt tekenpapier (wel heel goede kwaliteit), maar ik denk dat dat wel gaat bobbelen..
Ik vogel wel wat uit voor een volgende tekening Knipoog bedankt iig!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:08

Ontzettende mooie tekening. Lijkt sprekend op de foto en heeft dezelfde lieve uitstraling. Heel mooi gemaakt! OK dan!

Ik zou niet met aquarel op de achtergrond vage wolken aanduidingen maken. Achja, ik hou er iig niet van. Het maakt een tekening meteen erg kitscherig en stijf imo.
Je kunt namelijk ook een zachte schaduw om het paard heen maken, om de lijnen weg te kunnen laten. Maargoed. Ik stoor me niet aan de oren.

Verder top!

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 14:11

@Smeetjoew; Bedankt!! Haha! Voor een volgend wit paard ga ik ook eerst dingen uitproberen hoor. Ik weet ook niet of verf naast potlood wel een mooi effect geeft, aangezien de verf misschien de aandacht gaat trekken dan.. Maargoed dat komt allemaal wel bij een volgende Knipoog

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:30

super mooi!!
alleen volgens mij is het oog wat te groot, maar verder super gedaan!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:20

ik vind hem erg mooi, vooral het oog (ondanks dat de scanner zich niet braaf gedroeg) en de hals vind ik een heel mooi effect hebben Ja

heb geen tips, kan niks vinden *LOL* mooi plaatje Ja