[TEK] Mijn tekeningenverzameling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

[TEK] Mijn tekeningenverzameling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 09:36

Ik heb al gezien dat heel veel mensen hier veel beter kunnen tekenen als mij. Hierdoor twijfelde ik nogal om ze te plaatsen maar probeer het toch eens. Ik teken ook alleen als ik inspiratie heb (echt een strak beeld voor me heb van wat ik wil tekenen). Omdat de foto's met de webcam zijn zijn de lichte belijningen nogal weggevallen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Bij deze zie je op die 1 na rechtse heel goed dat lichte lijntjes niet te zien zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mocht er intresse zijn kan ik nog foto's maken met een fototoestel.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 23-06-08 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Tek] > [TEK]

Shattered

Re: [Tek] Mijn tekeningenverzameling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:21

Aah, Ik zie dat je manga poppetjes probeert te tekenen. (Spot een Sailer moon achtig figuurtje)
Probeer eerst een hoofd neer te zetten in dunne potloodlijntjes, hoeft helemaal niet netjes te zijn als de "grove lijnen" maar staan. Dan heb je een "basis" om mee te werken, niet proberen eerst uit te werken maar eerst een goede basis neerzetten.(weet ik heel moelijk Haha!).

Hierna kan je beginnen met het haar en de ogen, de ogen zijn heel moeilijk recht te krijgen en is vaak wat rekenwerk voor nodig dus ik laat ze meestal een beetje schuin kijken zodat je een beetje kan "smokkelen" met de ogen, als je ze recht vooruit laat kijken valt het kleinste verschilletje al op, en dat is zonde !.

Het haar moet je gewoon je fantasie op los laten, hoe meer details des te verzorgder ziet het er uit! Kijk maar eens op internet naar plaatjes, daar vindt je véél ! Wat ik nu zie zijn prachtige tekeningen, met af en toe nog wat foutjes. Als je je meer gaat focusen op de basis van je figuur, zal je merken dat hij er vanzelf mooier/strakker uit gaat zien en er minder foutjes in sluipen. Ja (heb dit zelf ook een lánge tijd gedaan!)
Verder ben ik helemaal weg van de pinguin Lovers Die is echt zoó lief !

moonsparkle

Re: [TEK] Mijn tekeningenverzameling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 20:35

Het was meer een mus, maar doordat de lichte lijnen wegvallen mag het ook een pinguin worden haha Bloos . Ik ga met je advies aan de slag.

mutageen

Re: [Tek] Mijn tekeningenverzameling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:39

3Hearts schreef:
Aah, Ik zie dat je manga poppetjes probeert te tekenen.

Nou als zij het "probeert", hoe zou je hetgene noemen dat ik dan doe? Aankloten? Damn! :|

Props voor die manga's!

moonsparkle

Re: [TEK] Mijn tekeningenverzameling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 20:48

Dankje Mutageen