[FOTO]Laatste foto's Blijdorp!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]Laatste foto's Blijdorp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 18:21

Hier mijn laatste foto's van Blijdorp. Meer heb ik er niet van! Commentaar = welkom dus brand maar los!!!!!!

Afbeelding
Een Bongo die van de zon ligt te genieten! - 1

Afbeelding
Jaja, ik weet het: het draadje stoort in beeld... Bloos - 2

Afbeelding
Flamingo in het water - 3

Afbeelding
Ara die net de hoek omkijkt! - 4

Afbeelding
Ik zie dubbel! Haha! - 5

Afbeelding
Neushoornvogel (??) deze was zeer lastig om op de foto te krijgen, ten eerste de tralies en ten tweede: de vogel wilde niet stilzitten! - 6

Afbeelding
Waterval - 7

Faelivrin

Re: [FOTO]Laatste foto's Blijdorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:34

Om eerlijk te zijn vind ik deze foto's kwalitatief niet goed. Ik mis kleuren en scherpte hier en daar. Compositie's kunnen ook beter. Zo zie je op foto 1 een afgezaagd hoofd van een dier, wat ligt te slapen. Allereerst geen spannende setting; dus máák het dan spannend en leuk om naar te kijken! Probeer diverse compositie's en kijk wat het beste uit komt. Afgezaagde lichaams(delen) doen het overigens nooit goed op foto's; geven soms zelfs een luguber beeld; zoals op deze foto. Het is net of ligt er een hoofd dood op de grond. Nagelbijten / Gniffelen Foto 3 is de vlakverdeling verkeerd; je had links wat meer ruimte moeten houden, zodat het beeld niet te krap/benauwd word. De rest vind ik opzich oké, op de technische kant na. Lachen Lekker door oefenen! Wat voor camera heb je?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 11:07

Faelivrin schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik deze foto's kwalitatief niet goed. Ik mis kleuren en scherpte hier en daar. Compositie's kunnen ook beter. Zo zie je op foto 1 een afgezaagd hoofd van een dier, wat ligt te slapen. Allereerst geen spannende setting; dus máák het dan spannend en leuk om naar te kijken! Probeer diverse compositie's en kijk wat het beste uit komt. Afgezaagde lichaams(delen) doen het overigens nooit goed op foto's; geven soms zelfs een luguber beeld; zoals op deze foto. Het is net of ligt er een hoofd dood op de grond. Nagelbijten / Gniffelen Foto 3 is de vlakverdeling verkeerd; je had links wat meer ruimte moeten houden, zodat het beeld niet te krap/benauwd word. De rest vind ik opzich oké, op de technische kant na. Lachen Lekker door oefenen! Wat voor camera heb je?

Een Olympus SP550UZ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:55

Ik ben er ook niet weg van. Je gaat wel vooruit, maar je post zó verschrikkelijk veel dat het moeilijk wordt om er naar te kijken.
Advies van mijn kant?
Ga aan één foto werken. Hele reeksen plaatsen heeft weinig zin.
Bedenk een foto die je wilt, of maak een constructie van een andere fotograaf. Maak hem zo goed mogelijk en post er dan één .
Dat is leerzamer dan elke keer maar in de ronte blijven schieten.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 17:57

Dus één goeie en meer niet... tja, kan ik beter doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:59

Je kan ons wel blijven overstromen met foto's, maar ik zie persoonlijk liever 1 steengoeie dan 30 niet bijzondere. Knipoog
Bovendien is het heel leerzaam om te proberen een foto na te maken van een andere fotograaf.