[SCH]Giga-schilderij: dolphin darkness

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[SCH]Giga-schilderij: dolphin darkness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 15:49

Dit schilderij is echt het allergrootste wat ik tot nu toe heb gemaakt! Hij is namelijk 1 bij 1,20 meter! Voor de mensen die willen weten hoe ik de sterren heb gedaan: je pakt een punaise met een lange steel en die doop je een beetje in de witte verf. Daarna prik je de punaise door het canvas heen (ook heel erg voorzichtig) en VOILA: een ster! Slim, niet?

Ik ben er dan ook een aardig tijdje aan bezig geweest.

(Onderbouwd) commentaar is altijd welkom, ook tips en zo...... ik zou zeggen: geniet ervan.... Oja: als er iets aan verbeterd moet worden (wat dan ook!) laat het me dan weten! Dan sleutel ik dan nog wat verder aan deze joekel!

Afbeelding

Afbeelding
Detail oog

benangelique

Re: [SCH]Giga-schilderij: dolphin darkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:46

ik vind 'm eerlijk gezegd niet zo mooi, sorry.
de dolfijn klopt niet. de bovenkant is wel oke (mooi oog) maar de onderkant lijkt wel een soort onderontwikkeld...
Ook is het blauwe water te blauw in verhouding met de lucht en de maan, want die is ook grauwig.
als je een volle maan maakt, moet ie wel rond zijn...

sorry voor deze kritische noot!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:47

Ehm.. maak je dit dan voor Bokt?
Volgens mij maak je dit voor jezelf/een ander en niet voor een internetforum. Bokt hoeft geen verantwoording af te leggen voor hoe lang je ermee bent bezig geweest.

Verder weet ik niks van schilderijen dus kan je helaas niet helpen te verbeteren.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:49

ik vind hem wel leuk,

alleen volgens mij is het oog niet zo laag bij de mond (hij zit nu ongeveer op de zelfde lijn)

nog veel succes

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:55

heb niet veel verstand van dolfijnen maar als ik zo op internet kijk zit het oog wat hoger. Ook vindt ik zijn voorhoofd (?) wat aan de hoge kant.
Wat benangelique zegt over dat het water te licht is ben ik het mee eens, je zou kunnen zeggen dat hij in het maanlicht zwemt, maar daar is de maan te donker voor..

Verder vind ik best een leuk schilderij! zou het zelf niet kunnen Knipoog

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 17:56

benangelique schreef:
ik vind 'm eerlijk gezegd niet zo mooi, sorry.
de dolfijn klopt niet. de bovenkant is wel oke (mooi oog) maar de onderkant lijkt wel een soort onderontwikkeld...
Ook is het blauwe water te blauw in verhouding met de lucht en de maan, want die is ook grauwig.
als je een volle maan maakt, moet ie wel rond zijn...

sorry voor deze kritische noot!

Kritische noten zijn okee. Rond tekenen en schilderen is bijna altijd een probleem geweest, vraag me niet waarom, heb er altijd last mee! Tja, dat water... ja inderdaad... het steekt wel af met dat donkere (zal ik bijwerken!) En die vinnen..... dolfijnenvinnen mislukken bij mij ALTIJD!

Dus het water moet een stuk donkerder? en wat moet lichter?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:27

Ik snap de opmerking dat bokt verantwoording zou moeten afleggen over de tijd dat iemand ergens mee bezig is niet Verward
Ik zie alleen maar iemand die met plezier een groot doek heeft geschilderd en daarbij meldt dat het niet 123 klaar was.
het idee is erg leuk, ik zou alleen niet te veel zwart- en grijstinten gebruiken bij de uitwerking. Je kunt ook 1 helft in verschillende tinten lichtblauw en wit en de andere helft in verschillende tinten donkerblauw met evt. zwarte accenten inkleuren.
Heb je deze compositie met de maan enzo zelf verzonnen? Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 20:00

Ja, helemaal! Kwam zomaar in me op, eigenlijk!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:53

ik ben erg kritisch, ook wel vaker op jou geweest. Maar k vind deze wel leuk eig. Alleen dat lichtblauwe is wat vaag. En nee, het lijkt niet sprekend op een dolfijn van een foto, maar daarom issie leuk! Het is juist een tikje rommelig, heerlijk toch? Ik zou alleen het lichaam nog wat verder doortrekken, en niet later verdwijnen in het blauw, en proberen nog wat aan de vinnen te doen. Of juist er niets aan doen, want zo issie ook leuk.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 06:42

Bedankt voor jullie tips! Ik ga er wat mee doen, vooral het water heel wat donkerder maken (donkerblauw maken) en ik stoor mij ook erg aan die ONDERONTWIKKELDE vinnen!

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:35

Giga schilderij?
Valt wel mee toch Lachen ?
Nja sorry, ik heb laatst een 'schilderij' van 6m lang en 2,5m hoog gemaakt dus ik verwachtte hier ook zoiets Tong uitsteken
Maar als je nooit groter hebt gewerkt is 1x1,20 wel een mooie maat !
Ik ga mee met het gegeven commentaar,
Ook wil ik zeggen dat je kleuren best mooi gelukt zijn, de huid van de dolfijn heeft redelijk wat diepte vind ik !
Succes ermee Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 07:25