[TEK] Trekpaard, mijn trekpaard!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

[TEK] Trekpaard, mijn trekpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 18:35

Oke afgelopen zaterdag heb ik het tekenen in mij ontdekt, en dat op 19 jarige leeftijd. Vroeg heb ik wel veel overgetrokken, maar nooit uit de hand getekend. Ook sinds gisteren heb ik meteen een eigen stijl gevonden. Ik teken op zwart papier met een HB potlood, in de tekeningen zie je de haartjes die door wrijfing naar de achtergrond gewreven zijn.

Het mooie aan de tekening vind ik vooral de kleurspeling in het licht. Voor deze heb ik ook een veulen gedaan, maar die vond ik niet zo super gelukt.

Formaat: A4 , referentie foto staat onderin mijn profiel. (had mezelf er alleen niet bijgetekend, vond ik niet zo mooi.
Afbeelding

Enig minpunt is dat ik het oog te groot vind, alhoewel het grote oog wel de vriendelijkheid van het paard weergeeft.

Brand maar los Lachen
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 15-06-08 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Re: [TEK] Trekpaard, mijn trekpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:38

ik vindt dat je de manen toppie hebt gedaan Haha!
en idd het oog klopt niet helemaal, maar ook het hoofd is voor een trekpaard te fijn..
ik weet niet of het je bedoeling was het weg te laten maar details zijn vaak ook mooi *LOL*

groetjes

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:40

Leuk gedaan, alleen vind ik de neus wat te iel en de oren wat te groot. de voorpluk vind ik een beetje raar uitlopen, en de manen best realistish. Het oog vind ik eigenlijk helemaal niet mooi. Maar wel leuk voor een eerste keer.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 18:44

Dank jullie wel en ja na 100 keer kijken vind ik hem ook te iel, ook is het wegkijken niet geheel gelukt zoals op de referentiefoto. Als eigenaar herken ik het paard wel in de tekening, vooral door dat oog Nagelbijten / Gniffelen . Er valt idg nog veel te leren Lachen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:45

Gewoon oefenen en het komt goed, wil je precies tekenen moet je met blokjes werken.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:47

Misschien de volgende keer proberen met wat meer schaduw te werken en proberen wat meer details in je tekening te krijgen zodat je meer diepte in je tekening krijgt. Voor de rest ga ik met het commentaar dat hier boven gegeven staat mee. Lachen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:49

Je eigen paard natekenen is altijd het moeilijkst!
Je mag nog wat meer nadruk leggen op de vriendelijke koudbloedenuitstraling en de zware hals enzo. Voor de rest is het gewoon een kwestie van oefenen.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:07

Ik zou eerder denken dat het een arabier was dan een trekpaard, het hoofd het rechter en breder gemogen en minder smal uit mogel lopen. De vacht structuur had grover gemogen en meer uitstekend, en dat bereik je niet alleen door streepjes te zetten, maar vooral door vormen en vlakken te tekenen met daarin veel schaduw en ook wel streepjes en strookjes met kleur verschil. Verder mag het oog kleiner en levendiger. probeer een juiste vorm te maken (een soort ronde 'ruit' je weet wel, zo'n rechthoek/vierkant een kwartslag gedraaid) en daarin een soort bolletje te tekenen met op bepaalde plekken wat lichtpuntjes (een klein bolletje alsof er een flits in het oog komt en een stukje wat iets donkerder is.) Zoals ik zei, minder denken meer zien. Kijk precies naar wat je ziet, zo krijg je het beste resultaat.