[FOTO] Blijdorp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

[FOTO] Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 18:10

Vorige week zondag zijn we weer eens een dagje blijdorp geweest.
Opnieuw pogingen gedaan.
Zou graag commentaar en tips willen om de foto's beter te krijgen.

Oja en een vraag voor iedereen die na vorige week zondag nog naar blijdorp is geweest en toen naar de middag voorstelling, van de vrijvlucht is geweest, was er een vogeltje bij met de naam; vorkstaartscharrelaar. Deze was bij ons namelijk weg gevlogen, maar ben wel benieuwd of die nog terug gekomen is Clown

Afbeelding
Ara.

Afbeelding
Ara.

Afbeelding
Gier.

Afbeelding
Gier.

Afbeelding
Ijsvogel met een lekker maaltje.

Afbeelding
Ijsvogel.

Afbeelding
Prariehondjes

Afbeelding
Prariehondjes

Afbeelding

Afbeelding
Valk (toch?)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wolf.

Foto's zijn gemaakt met een Nikon D40.

CoonArt

Re: [FOTO] Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:23

Ten eerste: vorkstaartscharrelaar is gewoon weer teruggekomen!

Die prairiehondjes: WAUW! Gewoonweg WAUW!

De papegaaien: jammer dat de 2e bewogen is bij zijn kop, maar mooie kleuren hoor!

De rest is ook super!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 18:32

Fijn dat hij terug gekomen is. Bij ons zijn ze nog op tijd opzoek geweest naar hem.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:37

de 1e en de 3e foto van de Prariehondjes vind ik echt geweldig!
vooral de 1e is super mooi!

Ook de foto's van de vogels vind ik erg mooi..
alleen de 1e laatste is jammer dat de vleugels vaag en bewogen zijn!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:49

Eerst even zeuren, ik hoop dat je dat niet erg vindt Knipoog
De gier is voor zover ik dat kan zien een Kaapse of een Vale gier. De IJsvogel is geen IJsvogel, maar een Europese bijeneter. Verder is de valk geen valk, maar een Woestijnbuizerd Lachen

Zo, en dan nu over je foto's, want die zijn belangrijker en ik vind ze echt heel erg mooi!
Met de foto's van de gier en de woestijnbuizerd maak je mij heel erg blij Ja jammer van de boom op de achtergrond bij de gier, want die verstoort vooral op de tweede foto de i.m.o. prachtige compositie. Maar aan die boom kun jij niets doen natuurlijk. Beide foto's laten de vluchtbeweging heel mooi zien, ze zijn mooi scherp en fijn belicht!

De foto's van de prairiehondjes vind ik ook erg mooi; vooral de eerste foto is mooi van opbouw, zo met dat grassprietje. De derde foto vind ik heel prettig belicht. Op de tweede foto had je van mij iets meer ruimte aan alle zijden van het staande hondje mogen overlaten, dat maakt de compositie net iets minder benauwd.

Over het algemeen vind ik de scherpte op bijna alle foto's heel netjes en je kleurgebruik is fijn. Ik zie voor de rest weinig storende elementen; alleen op de foto van de woestijnbuizerd op de stok had de stok van mij niet zo gehoeven, maar da's jouw keus natuurlijk.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 18:56

Zo, daar kan ik wat mee. Jemig, wat voel ik me een doos nou. Met al die foute benamingen Vork
Bedankt dat je me er op wees.

Ik heb nog meer foto's van de woestijnbuizerd, maar mag natuurlijk niet meer dan 15 foto's. Heb nu even de leukste eruit gehaald.
Haha volgende keer zal ik de buizerd een schop onder z'n kont geven en hem vertellen dattie van zwartwitje in de lucht moet blijven hangen Cool .
Nee, even serieus. Hoe bedoel je met de stok weg laten?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:16

Je bent geen doos hoor, ik ben gewoon een beroepsgedeformeerde preciezerd die het belangrijk vindt dat alle diertjes bij hun naampje genoemd worden.
Overigens had ik het ook fout, want het zijn geen Vale of Kaapse, maar Witruggieren (zie de site van Blijdorp, naar beneden scrollen). Excuseer Haha!

W.b. dat van die stok, ik bedoelde dat ik ze stok niet zo boeiend vind, en dat je van mij dus meer had mogen inzoomen/croppen op de zittende vogel. Maar het kan ook jouw bewuste keuze zijn geweest om zoveel van de stok te laten zien; bijvoorbeeld om hoogte of ruimte weer te geven.

Foto's van de woestijnbuizerd in links vind ik trouwens niet erg hoor Schijnheilig

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 19:48

Oke, zo bedoel je. Had daar niet echt bij na gedacht maar ga nog even croppen. Zoomen weet ik zo gauw niet te vinden bij het bewerken. Ik heb er al met een flinke zoom lens op gezeten omdat we dus volledig verkeerd zaten voor foto's. Was ook zo druk bezig met instellingen dat ik eigenlijk ook niet zo goed op de verhalen gelet heb van de vrouw die dus vetelde welke vogels mee deden.

zwartwitje; Ik zit nu dus te twijfelen. De foto boven de wolf, das toch geen woestijnbuizerd?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:02

Nikki__ schreef:
Oke, zo bedoel je. Had daar niet echt bij na gedacht maar ga nog even croppen. Zoomen weet ik zo gauw niet te vinden bij het bewerken. Ik heb er al met een flinke zoom lens op gezeten omdat we dus volledig verkeerd zaten voor foto's.
Dan heb je het nog heel netjes gedaan voor iemand die er 'verkeerd voor' zat Lachen
Nikki__ schreef:
zwartwitje; Ik zit nu dus te twijfelen. De foto boven de wolf, das toch geen woestijnbuizerd?
Nee, nu je het zegt. Ik denk aan een Zwarte Wouw, maar ik weet het niet zeker. Ik zal het eens opzoeken op de Blijdorp-site.
Overigens vind ik dat je wel een goede keuze hebt gemaakt om die laatste paar woestijnbuizerd-foto's niet in je openingspost te plaatsen, die je geplaatst hebt vind ik beter in kwaliteit Ja

edit: nou, ik kan het niet vinden op de site

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 22:15

Die vlogen door de lucht, dus had ik geen last van hoofde en verre afstanden. Want als je de foto's in link oorspronkelijk ziet, zie je hoofde, een hoop gras en een kleine vogel. En dat met de zoom.

Is het niet een gewone buizerd? Ze vertelde dat ze wel eens in Nederland werden gesingaleerd.
Heb me rot gezocht, maar kan het ook niet vinden.

http://img440.imageshack.us/img440/5933 ... 332sj2.jpg

Misschien kan je het aan de snavel zien?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:21

Ik vind het echt super mooie fotos Ja
Techische tips oid kan ik je niet geven, is ook denk ik niks toe
tevoegen na het commentaar van zwartwitje Knipoog

Over de vogel die jullie nu niet precies kunnen plaatsen, die foto
waar deze vliegt, magnefiek. Echt heel mooi Ja Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 00:02

Nikki__ schreef:
Is het niet een gewone buizerd? Ze vertelde dat ze wel eens in Nederland werden gesingaleerd.
Heb me rot gezocht, maar kan het ook niet vinden.
Buizerds komen idd veelvuldig voor in Nederland, maar het lijkt erop dat ik goed zat met de Zwarte Wouw; http://www.google.nl/search?q=zwarte+wo ... =firefox-a Lachen

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:50

De foto's van de gier vind ik echt geniaal, zo ontzettend scherp, vooral de 2de Lachen

De prairiehondjes foto's zijn ook hele mooi, vooral die waas waar die ene achter ligt, echt top gelukt!

Jammer dat de vleugels van de linker ara niet helemaal scherp is op de eerst foto Lachen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 19:47

Ja, dan zal het indedaad de Wouw geweest zijn Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:22

Ik vind de foto's van de Ara's en van het liggende prairiehondje echt helemaal geweldig!
De rest is ook goed, daar niet van!

Ik heb sinds vorige week de Nikon D40, erg fijne camera! Hoe lang duurde het bij jou voor je zonder automatische stand ging proberen? Bloos

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 17:10

uh Bloos sinds 17 Juni! En heb hem al een tijdje geleden gekocht, toen die bij Fotoklein in de aanbieding was.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:58

Hahaha, ok Haha!