[FOTO]Blijdorp..... na een hele lange tijd! -- PART TWO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]Blijdorp..... na een hele lange tijd! -- PART TWO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 07:42

Nou zoals dus beloofd hier het 2e deel van de fotosessie van gisteren!
Omdat het foto's zijn van gister, sorry nog voor de mogelijke krapheid(?) en de mogelijke kans van vage lijnen door de tralies! Maar plaats vooral een fijne reactie, de anderen waren ook heel erg leuk! DANK JULLIE WEL HIERVOOR!

Zo zie je maar, plaats je LEUKE foto's, dan krijg je ook LEUKE reacties terug! Haha! Haha!

Laten jullie ook deze keer een reactie achter? Gráág! Haha!

Afbeelding Een kluut? (1)
Afbeelding Deze jaagde steeds alle vogels weg! (2) Sorry voor de snavelloze vogel links!
Afbeelding Twee zebra's (3)
Afbeelding Neefje van Zazoe uit de Lion King? (4)
Afbeelding Krokemans (5)
Afbeelding Keizerpinguins (6)
Afbeelding Renkoekoek (7)
Afbeelding Toekan die net het topje van zijn kop mist! (AI!) (8)
Afbeelding Effe interessant doen: een zwavelborsttoekan is dit! (9)
Afbeelding Flahahahahahahamingo, en ja: er zit een lelijk wit plekje aan de onderkant van de foto! (10)
Afbeelding Reiger die netjes bleef zitten! (11)
Afbeelding Tikkie overbelichte aalscholver (12)
Afbeelding Mansjoerijnse kraanvogel (wat een naam!) (13)
Afbeelding Steller-zeearenden! JOEKELS van vogels!!! (14)
Afbeelding Gier (15)

LINKS:
http://i202.photobucket.com/albums/aa43 ... 1213512018 Dikdik (16)
http://i202.photobucket.com/albums/aa43 ... 1213512072 Ekster (17)

CoonArt

Re: [FOTO]Blijdorp..... na een hele lange tijd! -- PART TWO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 10:39

Huh? Wat vreemd? Gister meteen een reactie maar nu niet meer? Is er dan iets mis met deze foto's?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:44

Ik vind de foto van de krok heel leuk

Vind je wel beter worden Ja maar blijft moeilijk door de tralies of glas te trekken vind ik

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 10:47

katiavl schreef:
Ik vind de foto van de krok heel leuk

Vind je wel beter worden Ja maar blijft moeilijk door de tralies of glas te trekken vind ik

Is het ook, vooral het scherpstellen. Mijin camera heeft de neiging om de trailes te 'nemen' ipv de vogel/dier....

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:47

HorseyDude schreef:
Huh? Wat vreemd? Gister meteen een reactie maar nu niet meer? Is er dan iets mis met deze foto's?

Zondagochtend he. Knipoog

Ik stoor me er heel erg aan dat er op bijna alle foto's die dieren er niet in hun geheel op staan.
Verder lekker dooroefenen. Ja

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:19

Ik ga mee met wat er al eerder is gezegd, je kan sommige foto's beter wat ruimer nemen. Bij dieren is het vaak het mooist om op de ogen scherp te stellen, bijvoorbeeld bij de renkoekoek is er op zijn lijf scherpgesteld maar het zou mooier zijn als dat zijn koppie was geweest. Verder zijn het hele nette foto's!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:09

Ik vind persoonlijk de foto's in je andere topic mooier Knipoog

Hier heb je een paar vreemde uitsnedes gemaakt en niet alles is even scherp.. Met wat voor camera fotografeer je?

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:20

Ik vind de foto's niet zo..

Het lijken eerder wat snapshots, die iedereen kan maken in een dierentuin, misschien dat het komt omdat het er zo veel zijn. Je kan beter maar een paar foto's plaatsen die echt uitblinken en waar geen tralies of halve dieren opstaan. Zo kan er veel beter commentaar op gegeven worden Lachen Maar ik zie in je andere topics al dat je lekker aan het oefenen bent, vooral mee doorgaan! Lachen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:25

Waar zitten die gieren en arens in blijdorp?
Heb ze echt nog nooit gezien!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 18:06

NaNi schreef:
Ik vind persoonlijk de foto's in je andere topic mooier Knipoog

Hier heb je een paar vreemde uitsnedes gemaakt en niet alles is even scherp.. Met wat voor camera fotografeer je?
De Olympus SP500UZ

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 18:09

Nikki__ schreef:
Waar zitten die gieren en arens in blijdorp?
Heb ze echt nog nooit gezien!
De gieren vliegen ergens rond bij de Vrije Vlucht (bij de waterval bij Taman Indah) en de arenden zitten daar ook, bij de Maleise bosrand, dus die grote vliegplaats waar alle vogels vliegen bij de waterval!) Achterin vindt je dan bij het apeneiland een grote kooi met 2 hele grote vogels erin, je kan ze eigenlijk niet missen!!!!!

Edit Gieren:

In Blijdorp zijn weer gieren te zien. Na vijftien jaar afwezigheid. Blijdorp is, als erkende EAZA-dierentuin, benaderd om een aantal gieren op te nemen nadat er in 2005 in Italië een grote groep gesmokkelde roofvogels in beslag was genomen. Inmiddels heeft de Rotterdamse Diergaarde in totaal 14 gieren ontvangen: 6 Rüppells gieren en 8 kapgieren. De Rüppells gier is een van de grotere giersoorten met een spanwijdte van rond de 2,40 meter. De dieren wegen gemiddeld zo'n zeven kilo. Ze leven in een groot gebied ten zuiden van de Sahara. De kapgier is kleiner en lichter. Opvallend is hun kale kop die goed van pas komt bij alle 'vieze klusjes' die zij opknappen. Gieren zijn immers aaseters en om die reden hebben zij een zeer nuttige functie in de natuur als 'opruimers'. Zonder hen zouden kadavers langdurig blijven liggen en een bron van ziektes kunnen vormen. De vogels zijn tijdelijk ondergebracht in de grote vliegvolière in het Azië-gedeelte. In 2009 verhuizen zij naar een nieuwe, ruime volière die naast het savannegebied wordt gebouwd.

Jullie hebben het steeds over dat de foto's raar zijn uigesneden, naar welke foto's moet ik dan kijken?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:46

Het spijt me maar ik vind ze geen van allen mooi. Veel zijn er niet scherp/hebben een wazige gloed, composities zijn niet mooi, belichting niet mooi evenals de kleur. Kan je me je instellingen vertellen?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 18:50

verography schreef:
Het spijt me maar ik vind ze geen van allen mooi. Veel zijn er niet scherp/hebben een wazige gloed, composities zijn niet mooi, belichting niet mooi evenals de kleur. Kan je me je instellingen vertellen?

Alles op de automatische piloot gedaan, om het zo maar eens te zeggen.... maar volgens mij is dat niet helemaal de juiste weg....

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:04

Nope, dat is misschien maand 1 leuk om even te leren hoe je het evenwichtspunt van je camera in bedwang kan houden (met DSLR en telezoomlenzen wel een must Nagelbijten / Gniffelen ) . Daarna moet je langzaam naar P, S, A en als laatst M gaan.

Uhm ik ga nu even me hersens gebruiken, special moment Clown . Ik weet niet hoelang nu fotografeerd, maar ik zou gaan beginnen met de S stand. Hiermee regelt de camera de diafragma (wegens licht) en moet jij de sluitertijd regelen. De reden van automatische diafragma is dat de licht telkens anders is en als je Manual gaat vergeet je nogal eens je diafragma aan te passen. Spreek uit ervaring Nagelbijten / Gniffelen .

De functie van de sluitertijd is de tijd dat het licht binnenkomt, wat ik merk is dat ik door te werken met S ook meer inbreng heb ook de kleur. Daarnaast kan je ook proberen je witbalans telkens aan te passen aan de omstandigheden dus ook hierbij niet alleen op de automaat. Probeer eens in 1 situatie meerdere standen uit.

Misschien als je het leuk vind kunnen we samen eens in Augustus of laat in Juli samen gaan. Een soort fotomeeting houden. Zou namelijk ook nog met 2 andere bokkers gaan en hoe groter de groep hoe meer we van elkaar kunnen leren.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:01

Ik denk dat het makkelijkst is om eerst even in de P stand te werken eigenlijk.. Doe ik zelf ook voornamelijk als ik flink aan het schieten ben omdat de camera dan eigenlijk zelf alles regelt, maar je kunt naar believen sluitertijd/diafragma aanpassen.. als ik echt de tijd neem voor foto's zit ik wel meestal in de M stand, Av en Tv gebruik ik eigenlijk nauwelijks Tong uitsteken Maar ik moet ook nog heul veul leren, en dan is de P stand wel errug makkelijk Tong uitsteken Enneeeh, fotomeeting in blijdorp? Leuk Haha!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:12

JA interesse? Wil wel wat regelen hoor Knipoog