[TEK] Fries paard in opdracht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

terlygert

[TEK] Fries paard in opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 23:47

Hoi,
dit is het paard van Joanne1987 hier op bokt. Ik heb hem in opdracht gemaakt.

De tekening is gemaakt met potlood, helaas is hij door het scannen een beetje lichter geworden, waardoor zijn manen niet echt meer mooi uitkomen, maar hee het is maar een scan Knipoog . Het oog heb ik zelf moeten ''verzinnen'', omdat deze op de foto niet duidelijk genoeg was.
Wat vinden jullie ervan? Brand los!

Afbeelding

Bedankt voor het kijken Haha!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 15-06-08 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Tek] > [TEK]

Wildgirl

Re: [Tek] Fries paard in opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:17

heel, heel erg mooi enige puntje vind ik de halsaanzet en hals; ietwat aan de brede/korte kant.
iets meer lengte zou mooi zijn denk ik en pas op dat je het kaakbeen niet te ver doortrekt

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 08:36

Wildgirl schreef:
heel, heel erg mooi enige puntje vind ik de halsaanzet en hals; ietwat aan de brede/korte kant.
iets meer lengte zou mooi zijn denk ik en pas op dat je het kaakbeen niet te ver doortrekt

Bedankt! Haha!
Dat van de hals vond ik ook raar in het begin, maar zo ziet het er precies uit op de foto. Je ziet het paard namelijk van voor/zij, dan is de hals optisch verkort en zie je de borst meer van voren dan van zij. Ik heb het zelfs nog in verhouding nagerekend van de foto of de afstanden goed waren.
Ik zal even aan de eigenaresse vragen of ik de foto er bij mag plaatsen, dan is het makkelijker te zien wat ik bedoel Tong uitsteken

Groetjes!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:44

supper mooi rond oktober komen mijn fotos jou kant op Knipoog

Kwal

Re: [TEK] Fries paard in opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:54

Heel mooi, maar de sperriem klopt niet helemaal. Ook zijn zn manen lichter dan zn vacht Lachen

Shoshanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:19

Heel mooi! Ik zat ook een beetje naar die hals verhouding en sperriem te kijken, maarja dat zal wel kloppen dan! Lachen
En die manen zijn idd wel wat lichter ja, of komt dat door de scan? Verder vind ik het heel mooi gedaan!

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 13:21

QualityLover schreef:
Heel mooi, maar de sperriem klopt niet helemaal. Ook zijn zn manen lichter dan zn vacht Lachen

Inderdaad, dat van die sperriem zag ik later ook, ik zal kijken of ik er nog iets aan kan doen!
Zijn manen zijn lichter, maar dat komt ook deels door de scan hoor, in het echt zit er minder tintverschil in met de vacht. Nu zie je ook minder de afzonderlijke haren (waar ik veel pijn en moeite in heb gestopt Knipoog ), nu is het meer een grote grijze brei helaas. Ik zal toch aan het foto's maken gaan moeten, dan is het voor jullie veel beter te zien allemaal!

Bedankt voor je reactie Haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:40

Erg goed uitgevoerd!! Ziet er erg leuk uit en dit materiaal is super geschikt voor het tekenen van friezen.
Het enige waar ik aan twijfel is of het hoofd qua lengte niet iets te kort is. Maar dat is zonder referentiefoto moeilijk te beoordelen. de andere puntjes zijn al zo`n beetje genoemd.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:17

hoi hoi

dat is mijn knappe paardje ja hahah. ff wat reacties, foto plaatsen mag hoot kiki, hij staat ook in mn profiel, hij heeft echt maar een klein hoofd en zon korte forse hals, tekening klopt precies. sperriem zit ook zo op de foto vandaar dattie ook zo getejend is, mij stoort het niet

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 16:45

Joanne1987 schreef:
hoi hoi

dat is mijn knappe paardje ja hahah. ff wat reacties, foto plaatsen mag hoot kiki, hij staat ook in mn profiel, hij heeft echt maar een klein hoofd en zon korte forse hals, tekening klopt precies. sperriem zit ook zo op de foto vandaar dattie ook zo getejend is, mij stoort het niet

Dankjewel voor het compliment! Ik zal hem morgen voor je op de bus doen.

Bij deze ook gelijk de referentiefoto.Haha!
(Hier zie je dus ook hoe donker het oog was)
Afbeelding

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:39

Ik weet dat oneliners eigelijk net mogen maar hij is prachtig. Echt super uitgewerkt, kan er dan ook weinig fouts aan ontdekken.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:01

ik vind nu de borst wat te massief over komen en de hals wat iel, ik kan de vinger er niet op leggen waarom hij op de tekening wel vertekend lijkt en op de foto niet... ik denk dat de schouder (voor ons) links te hoog zit, op de foto zijn dit ook manen, ik denk dat de schouder iets eerder weg moet lopen achter de hals.

Maar het is wel een ontzettend mooie tekening

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:04

Prachtig...!
kun je ook een Tekening van mitch maken, ik zet hem dan wel morgen op de site !!