[FOTO] kalfjes, kip, paard, en "sombere foto's"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] kalfjes, kip, paard, en "sombere foto's"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:48

Hallo allemaal,

Ik ben weer eens wat foto's gaan maken. Ik ben hier erg slecht in, dus vandaar dit topic. Ik kan tips erg goed gebruiken!

Ik probeer zo veel mogelijk op de horizon te letten, dus geen scheve foto's (zoals ik eerst áltijd had Nagelbijten / Gniffelen ). Ook probeer ik op de plaats van het onderwerp te letten. Dus niet te centraal.

Brand maar los:

Mijn paard:
Afbeelding
Afbeelding

Kalfjes:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Mijn kipje, die érg arogant kan kijken Huilen van het lachen :
Afbeelding
Afbeelding

Deze twee foto's probeerde ik een sombere sfeer vast te leggen. Naar mijn idee best redelijk gelukt?
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

commetaar en tips zéér welkom, wel graag onderbouwt.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 14-06-08 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [UK](foto) > [FOTO]

Colorado

Re: [UK](foto)kalfjes, kip, paard, en "sombere foto's"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:22

Assiee Haha!
Ook aan het fotograferen geslagen? Tong uitsteken

Als eerste even, je kan erg goed zien dat je niet echt een goede camera in je handen had, tenminste zo lijkt het. Misschien mag je soms keertje met je pa's camera experimenteren? Denk dat je dan gelijk heel verschil ziet Knipoog

Want vind je horizon's netjes recht bij de meeste foto's. Probeer volgende keer wat meer foto's te maken in kleur, kan je het altijd nog omzetten in zwart-wit op je pc Knipoog

Verder is de kip minder scherp dan de achtergrond, daar moet je beetje op letten. Verder vind ik ze best netjes voor een eerste keer Lachen

Van de sfeerfoto's vind ik de eerste het beste.

Anoniem

Re: [FOTO] kalfjes, kip, paard, en "sombere foto's"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:31

isaaaa Haha!

Heb inderdaad een oude camera, die van mijn pap zou ik eens om vragen! Denk niet dat ik hem meekrijg maar het is het proberen waard Haha!

De kip is inderdaad minder scherp als de achtergrond, hoe kan ik dit precies veranderen? Heb niet zo bar veel verstand van foto's maken Nagelbijten / Gniffelen Maar vind het erg leuk om te doen, en wil graag meer leren!

Horizon heb ik zo veel mogelijk op gelet, deze was eerst áltijd scheef!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:55

Horizonnen(klinkt stom horizonnen Huilen van het lachen ) vind ik nu erg netjes Ja

Uhmm.. Scherpstellen kan je door knopje half in te drukken, knopje wara je op druk als je foto maakt zeg maar Knipoog Alleen niet alle camera's kunnen dat, mijn oude ook niet Tong uitsteken En als je de kip(bijv.) dan nog niet scherp krijgt camera iets verder weg houden, dan is het voor de camera gewoon te dichtbij Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:44

Oke bedankt voor je tips Haha!

Mijn camera doet wel wat trouwens kwa scherpstellen. Als ik klik, dan zie je op dat schermpje dat hij eerst inzoomd, daarna uitzoomd totdat hij "scherp" is en dan maakt hij een foto.

Maarja dat "scherp" is niet altijd even scherp als ik het wil hebben Huilen van het lachen

roxiie

Re: [UK](foto)kalfjes, kip, paard, en "sombere foto's"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:21

Colorado schreef:
Als eerste even, je kan erg goed zien dat je niet echt een goede camera in je handen had, tenminste zo lijkt het. Misschien mag je soms keertje met je pa's camera experimenteren? Denk dat je dan gelijk heel verschil ziet Knipoog

En toch ben ik van mening dat het niet aan het fototoestel ligt maar aan de fotograaf!
Een goede fotograaf kan met de simpelste camera de mooiste foto's maken en een slechte fotograaf met het beste van het beste nog niet eens een goede.

Ik vind de horizon wel erg netjes! Verder gewoon veel oefenen en dan komt de rest vanzelf!! Lachen
Succes!