[VER] kort maar krachtig (tips nodig!! haha)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

[VER] kort maar krachtig (tips nodig!! haha)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 11:24

Hi mensjes..

Ik schrijf regelmatig leuke, grappig collums over allerdaagse zaken. Deze zet ik voor de gein op mn blog van hyves en het roept altijd vele reacties op bij vrienden en bekende maar ook bij vreemde.. Nu heb ik vandaag een collum geschreven over mn eigen gevoel, iets wat vele nogal zwaar zal vallen.. Naast dat ik er nog geen titel voor heb (ideeen zijn welcome) weet ik ook niet zo goed wat ik er wel of niet mee moet doen!

Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden, wat jullie denken en voelen als je dit leest en of jullie dit wel of niet zouden plaatsen!

komt ti:

Jij en ik, het zand, de zee.. De sterren en de maan, dat is alles wat voor mij op dit moment bestaat..Ik lig tegen je aan, je handen strelen m’n lichaam en we kijken naar de witte koppen die dansen op de golven. De vissersschepen die als lichtjes flikkeren aan de horizon met daar boven de oneindigheid van de hemel, gevuld met de liefde van de sterren met de maan als leider.

Ik kijk naar je gezicht, je ogen die glinsteren van geluk in de nacht die de leegte in mij vullen als ze me aankijken. Ik voel je hand door m’n haar glijden, wanneer ik m’n ogen sluit voel ik je lippen.. Ik voel je warmte, je liefde en wil meer! Moeiteloos rol ik om en kruip zo bovenop je, onze aura’s smelten samen waardoor het gevoel intenser wordt. We wereld om ons heen is verdwenen, samen zweven we in de oneindigheid waar alles perfect is en niets meer nodig hebben dan elkaar.

Ik ga op in de warmte, ik geef me over en dan gebeurd het! Ik zak ineen, verlies alle controle en val naar beneden, de diepte in richting de eenzaamheid. De pijn is gaat alle grenzen te boven, de herinneren zijn me bekent.. De breuken van toen, de brute roof, scheuren opnieuw in. De wonden van de aasgieren, die hun aandeel meenamen toen m’n hart voor dood is achter gelaten, bloeden weer net zo heftig. De littekens die het verleden heeft achter gelaten, de littekens die het hart beschermen tegen de toekomst, de littekens die alles kunnen hebben, deze littekens zijn niet bestendigd tegen de pijl van een cupido die ons liefde had moeten vereeuwigen.

Alleen in duisternis blijf ik achter, misselijk van de pijn en bang voor alle touwtjes die ik niet handen heb. Bang voor herhaling, herhaling van alles wat ik niet meer wil voelen. Helemaal kapot kruip ik naar de eigenhandig gebouwde muur, die er nog staat en mij nooit in de steek zal laten. De beschermwand die mij scheidt van de wereld wanneer de littekens in mij in de steek laten, die er zal zijn tot mijn hart een nieuwe persoonlijkheid heeft gevormd van dat wat over is om te blijven functioneren. Want alleen dan kan ik op zoek gaan naar de persoonlijkheden die mij ontnomen zijn om zo de muur weer langzaam achter mij te laten en uit m’n schulp te kruipen.

Wildgirl

Re: [VER] kort maar krachtig (tips nodig!! haha)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 17:56

perssonlijk vind ik hem iets te dramatisch geschreven, het leest niet vlot weg
dram mag best in een verhaal maar het moet wel overzichtelijk blijven om te lezen

Annash
Blogger

Re: [VER] kort maar krachtig (tips nodig!! haha)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:33

Ik vind dit eigenlijk geen column Bloos
Verder irriteer ik me enorm aan de twee puntjes die je gebruikt. Een einde van een zin heeft 1 punt. Als je een stilte wilt laten vallen, gebruik je of een komma, of 3 puntjes. Geen twee. Haha! Clown

Het idee zelf vind ik mooi, maar zou imo nog meer uitgewerkt kunnen worden. Vooral de overgang naar het vallen toe vind ik wat te plots. Misschien dat je daar meer uitbreiding kunt geven over het waarom. Wat is er gebeurd dat je hierin rolt, zeg maar.

Daarnaast zou ik je formulering nog even strak nakijken, die vind ik ook niet overal fijn. Zo in je laatste zin: want is een voegwoord, vooraan de zin is het dus ook niet de bedoeling/niet mooi.

Hoop dat je er wat aan hebt, succes!