vraagje (MLP)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

indymo

vraagje (MLP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 19:19

hoi,

ik zie een aantal mensen hier My Little Pony's te beschilderen enzo,
nou leek mij het ook wel leuk op het uit te proberen!
maar met wat voor verf, kwasten doen jullie dat?
waar haal je een MLP vandaan? of koop je gewoon een met kleurtjes in de winkel die je gaat beschilderen?
en waar kan je dat haar bestellen?

Groetjes:D!
*als je nog tips hebt voor het maken van een My Little Pony wil ik het graag horen*

prii_boy

Re: vraagje (MLP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:20

dit ga ik even volgen vind het nl ook erg leuk Lachen

indymo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 19:30

prii_boy schreef:
dit ga ik even volgen vind het nl ook erg leuk Lachen

haha Oké;)
iedereen maakt van die mooie dingen!:P wil ik ook leren haha

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:58

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 10:29

Ik heb het wel eens gedaan is erg leuk om te doen! Maar je moet wel veel geduld hebben. Haar kwam bij de toko vandaan en de pony van de rommelmarkt.
Verder had ik verf van de action maar het schijnt dat van dat modelbouwverf veel beter werkt Knipoog en ook kwasten van de action.

Daarna heb ik poniebeest nog afgelakt met, je raad het al, lak van de action Clown Is best leuk ding geworden zeker voor de eerste keer. Het is alleen een beetje puzzelen maar erg leuk om te doen Haha!

Verder is er op internet genoeg informatie over te vinden zo ben ik ook begonnen door wat sites af te struinen en tips op te volgen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:51

Bij mij is iedereen welkom om een keertje te komen kijken hoe ik het doe hoor Haha!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:52

Ik zag van de week blanco-MLP's staan bij de bijenkorf voor maar 4,95. Ja

indymo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:52

Tellie schreef:
Ik zag van de week blanco-MLP's staan bij de bijenkorf voor maar 4,95. Ja

helaas is dat voor mij heeeeeeeeeeeeeeell ver rijden

maar toch bedankt!:D als ik iemand ken die deze kant op komt:P

Tallie_Ho : Waar woon je dan? , ik woon onder in drenthe ik weet niet of dat dicht bij elkaar ligt. anders zou ik graag een keertje willen komen!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:15

ik volg dit ook want ik wil het ook graag doen Lachen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 02:44

Ik heb zelf een aantal keer gedaan (maar helaas ivm tekort aan tijd, en vooral creativiteits-inspiratie naast het hele jaar op school maar creatief te moeten zijn, al een tijd niet). Het enige waar ik wel veel probleem mee had was het haar soms. (te kleine gaatjes bij een mini-pony, en niet sterk genoeg visdraad waren een paar problemen)

Ik heb zelf diverse verf uitgeprobeerd. Zowel acryl-verf als speelgoedverf (ik weet zo het merk even niet meer, die potjes die je bij veel hobbywinkels wel kan kopen en geschikt voor plastic is) maar de acrylverf bleef slechter zitten (waren ook oude pony's, die ik niet meer helemaal schoon kreeg, heb het wel geprobeerd.) en de plastic-verf blijft maar plakken. Ik heb ook voor eentje wat restanten warhammer-verf (modelbouwverf dus ja) gebruikt en dat werkte goed, als ik weer 'ns eentje zou maken zou ik zeker die verf pakken, blijft bij de pony die ik ermee heb gedaan erg goed zitten en plakt niet! Ja

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:21

Waar haal je als Belg die MLP vandaan?
En de diverse benodigdheden?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:22

Ik woon in de buurt van Rotterdam, dus voor mensen uit de buurt misschien wel een keertje leuk om te doen.

Ik gebuik acrylverf van diverse merken. En ik moet zeggen dat het bij mij aardig pakt.

Ik ontvet de pony's door ze hoe dan ook schoon te maken met nagellak remover, daarna schuur ik ze op met een schuurpapiertje, even wassen met dubro en dan schilderen Lachen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:19

Ik zag iemand het ook doen met een gewoon barbiepaard ik wou dit doen van mijn verzorgpaard parola maar hoe plant je nieuw haar in?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:15

Ik volg dit even, heb wel al een oude MLP schoongemaakt en het hoofd eraf gehaald maar omdat ik niet weet hoe ik haar erin moet zetten durfde ik het oude haar er nog niet uit te halen.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:04

Wees creatief, denk na, en probeer wat. Er zijn geen methodes van 'hoe het moet', en wat onder de MLP verzamelaars wordt aangeraden hoeft niet de handingste manier te zijn voor jouw zelf. Knipoog

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:52

hoefijzer schreef:
Wees creatief, denk na, en probeer wat. Er zijn geen methodes van 'hoe het moet', en wat onder de MLP verzamelaars wordt aangeraden hoeft niet de handingste manier te zijn voor jouw zelf. Knipoog

Ik stem hier mee in. Ik heb ook een flinke tijd pony's gemaakt. Nog voordat het hier zo een beetje opkwam. Ik ken Mireille nog
een beetje van het CottonCandyForum. Dit is absoluut geen flutreactie. Ik heb stad en land afgezocht naar spullen die voor mij
fijn werkten. Op het forum las ik methodes en merken die voor mij niets uithaalden, terwijl het voor anderen perfect was. Kijk rond,
wees creatief en open je ogen. Neem wel een leuke geldbedrag mee, want het is heust niet heel erg goedkoop, wil je fijne
producten hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:18

Ik ben nu ook al een poos aan het customizen, ook ik heb het zelf uitgevonden wat voor mij het beste werkt Haha!

Het is inerdaad een kwestie van creatief denken, uitproberen en vooral niet opgeven Haha! Ik heb ook nooit uitleg gehad, heb alleen op websites zitten neuzen en ik heb gewoon van alles geprobeerd. En het pakt soms nog leuk uit ook! Haha!

Dus ik kan niks anders doen dan mij aansluiten bij Hoefijzer Haha!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:07

als je via google wat zoekt kom je vanzelf op tips en tutorials uit,
ik heb ze ook zo gevonden en zit nu alleen nog op het punt me manen en staart te doen.

nu alleen nog heel dun ijzerdraad vinden Haha!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:12

in de hobby winkel Knipoog
Ik wil een gewone pony/barbierpaard customizen zou je die moeten schuren?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:28

Moderatoropmerking:
Ik heb een hele reeks berichten uit dit topic verwijderd. Het is absoluut niet de bedoeling om uit het niets aanvallend te reageren. Deze berichten hoeven dan ook niet te blijven staan.

Andere gebruikers met een weer woord; geen probleem wanneer je het netjes houdt. Maar maak je je echt boos (of eigenlijk in alle gevallen) kun je beter TEM'en. Lachen

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:46

ik ben er ook aan begonnen, nou ja begonnen... ik heb de MLP gekocht, ben alleen nog opzoek naar haar.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:27

als je googled onder "my little pony customs" dan krijg je een reeks met allemaal sites, waar tips op staan hoe je het haar kan vervangen enzo.

Ik heb haar van Pak gehaald, dat is een haar en pruiken winkel, maar bij de meeste "negerinnen" haar winkels kan je plukken haar kopen in verschillende kleuren,of via internet bestellen.

Verf had ik van Warhammer (is speciaal voor plastic) je kan het kopen bij winkels waar ze de warhammer modelpopjes verkopen (kan je vinden via internet).
Voordeel van deze verf is dat het in 1x dekt, plakt niet en is razendsnel droog, ik had een MLP soms in 1 avond al af omdat de verf zo snel droog is.
De verf is wel mat, maar je hebt ook een lak versie van deze verf.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:19

mijn 1ste pony is af, naald en flosdraad is een hele goede tip daarvoor Lachen

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:09

sow, die tip van het flosdraad ga ik nu gelijk uitproberen! kan namelijk nergens in huis van dat dunne koperdraad vinden. De staart zit er trouwens wel al in.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:17

je kan er je handen niet mee kapot trekken erg handig Lachen