Hoe uitsnijden van een foto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annelot

Hoe uitsnijden van een foto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 19:29

Hoe kan ik nou het makkelijkst een afbeelding uit een foto snijden. Ik wil graag een sticker laten maken van mijn paard maar heb nooit het geduld om de hele omgeving weg te gummen. Is er geen makkelijkere manier??
Wie kan mij helpen??

Het gaat om deze foto en ik zou gewoon graag alleen het paard willen afdrukken zonder de omgeving.

Afbeelding

8nnemiek

Re: Hoe uitsnijden van een foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:10

Het mooiste wordt het als je ver inzoomt en dan met het pennetje in photoshop de omtrek tekent. Masker selecteren, masker verwijderen (selectie laten staan), onderste laag selecteren, selectie vullen met wit en klaar Tong uitsteken

Iets makkelijker is het selecteren met de selectietool die zelf de randjes opspoort, maar daarna moet je dan meestal toch handmatig nog wat stukjes erbij en eraf halen, zeker bij de drukke stukjes zoals de handvaten van de stroom.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:21

Ik pak meestal het gummetje, bij effen achtergronden als een lucht gebruik ik de achtergrondwisser, ja het is ff werk maar ik vind het welhet mooietse resultaat hebben

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:41

Ik doe altijd de achtergrond grof weghalen met een quickmask en daarna de overgebleven randjes randjes weggummen en de uitstekende haartjes weer terug tekenen.

En even offtopic: wat een geweldige foto en paard Lovers .

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:16

Ik dupliceer de afbeelding altijd en dan gum ik de achtergrond erachter weg. Voor de fijnste lijntjes zoom ik helemaal in. Wel een hele klus moet ik zeggen...

En even vreselijk offtopic; wát een dier zeg! Wow! Schitterend gewoon. Echt de mooiste zware Bonte die ik heb gezien. Lovers

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:34

Bloos Dank jullie wel voor het compliment, ben ook trots op hem hoor!
Ik ga het eens proberen wat jullie allemaal zeggen. Ik had er nml al eens eentje uitgeknipt en weggegumt enz. en die is zo geworden.

Afbeelding

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:37

Ik weet niet waar je een sticker wilt laten maken van je paard maar als ik een bestelling krijg van iemand die zijn paard zo uitgeknipt wil als dat jij wilt dan bewerk ik hem altijd gewoon..Klant is koning zeg maar. Misschien is dat nog een optie voor je? Scheelt je een hoop werk namelijk Knipoog

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:38

Opzich netjes toch?
Ik had op mijn oude computer een programma dat heette 'picture it'. daar zit een knopje op dat je precies langs het kleurverschil (object/achtergrond) kon uitsnijden.
Misschien een bokker die dat hier voor je kan doen? Ik krijg dat programma namelijk met geen enkele mogelijkheid op m'n nieuwe pc.....
Wel een onwijs gaaf paard! *LOL* succes.

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:14

Ik zit een beetje met hezelfde probleem. Het uitsnijden lukt me wel, door gummen ofzo. Maar dan wil ik de uitgesneden foto op een andere achtergrond plaatsen zonder dat het hele witte kader eromheen ook geplaatst wordt, dat is ontstaan door het gummen. Iemand die mij kan helpen? Ik heb nu zo'n hele simpele versie van photoshop gedownload via internet en een versie van PhotoFiltre Studio. Zou echt super zijn!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:40

als je wil kan ik de foto wel even voor je uitsnijden

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:42

Wido4ever: Met je selectietool de witten omgeving selecteren (zo hoog mogelijk percentage, maar pas op dat ie geen delen van het dier meepakt), vervolgens rechter muisknop >> Selectie omdraaien >> en dan kopieren en plakken op de andere achtergrond. Lachen

Zo doe ik dat althans altijd in PF. Lachen

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 16:56

Thanxx! Ik ga het zo even proberen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:22