[FB] Eerste keer Blackportret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

[FB] Eerste keer Blackportret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 21:51

Eerste keer een blackportret geprobeerd.
Pincy wou niet stilstaan. wou alleen maar lopen + de schuur vond die maar niks Clown
Ik heb helaas nog geen betere kunnen schieten vriendje was niet zo`n held met hem vast te houden
haha.
Maar toch een indruk van de eeerst keer een blackportret..
ENNNE CHECK ZIJN NIEUWE HALSTER Lovers

Weet dat zijn hoofdhouding niet super mooi is op de foto maar ben er toch nog wel tevreden over Lachen

Afbeelding

Tips?
Laatst bijgewerkt door _Kimmm op 11-06-08 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Xeen

Re: [FOTO] Eerste keer Blackportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:11

Ik vind het wel goed gelukt voor de 1e x Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:16

Sorry dat ik het zeg, maar ontzettend lelijk nabewerkt. De randjes zijn echt heel slordig....

savale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:20

Best netjes! Jammer dat die hals er ook net niet helemaal op staat (had ik ook). Hoe heb je t gedaan? reflectiescherm?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 22:21

Nouks schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ontzettend lelijk nabewerkt. De randjes zijn echt heel slordig....

Misschien dat je kan onderbouwen hoe ik het beter kan doen want hier heb ik niks aan!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 22:22

savale schreef:
Best netjes! Jammer dat die hals er ook net niet helemaal op staat (had ik ook). Hoe heb je t gedaan? reflectiescherm?

Nee heb hem gewoon in een iets donkerede schuur gezet in de opening met de zon erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:25

Kimmie_girl schreef:
[***] schreef:

Misschien dat je kan onderbouwen hoe ik het beter kan doen want hier heb ik niks aan!

Nou lijkt me dat ik dat moeilijk kan vertellen zonder dat ik weet welke software je gebruikt, hoe je deze foto precies hebt gemaakt, ga zo maar door. Allemaal informatie die cruciaal is bij het kunnen geven van een onderbouwd advies. Als jij enkel zegt "nou dit is m'n eerste blackfoto en wat vinden jullie ervan" kun je ook moeilijk een uitgebreid advies geven...

Deze foto wekt op mij heel erg de indruk dat het paard überhaupt niet in een schuur heeft gestaan; het had net zo goed een foto uit de wei kunnen zijn waar het paardje uit is geknipt en waar een zwarte achtergrond achter is gezet. Het is een plat plaatje van een paard op een zwarte achtergrond. Daarnaast zoals ik zei nogal lelijke randen - heb nog nooit een paard gezien waarbij bepaalde stukjes (ik noem bijvoorbeeld zijn oren en zijn kont) zo recht afgekapt en hoekerig waren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:26

Kimmie_girl schreef:
Nouks schreef:

Dan moest je er FB voor zetten.... Clown
Heb je ook het orgineel? Vraag me namelijk hoe black het black eigenlijk was..

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 22:32

Kimmie_girl schreef:
Nouks schreef:

Nou lijkt me dat ik dat moeilijk kan vertellen zonder dat ik weet welke software je gebruikt, hoe je deze foto precies hebt gemaakt, ga zo maar door. Allemaal informatie die cruciaal is bij het kunnen geven van een onderbouwd advies. Als jij enkel zegt "nou dit is m'n eerste blackfoto en wat vinden jullie ervan" kun je ook moeilijk een uitgebreid advies geven...

Deze foto wekt op mij heel erg de indruk dat het paard überhaupt niet in een schuur heeft gestaan; het had net zo goed een foto uit de wei kunnen zijn waar het paardje uit is geknipt en waar een zwarte achtergrond achter is gezet. Het is een plat plaatje van een paard op een zwarte achtergrond. Daarnaast zoals ik zei nogal lelijke randen - heb nog nooit een paard gezien waarbij bepaalde stukjes (ik noem bijvoorbeeld zijn oren en zijn kont) zo recht afgekapt en hoekerig waren.[/quote]

[quote="Nouks"]
Bij zijn kont was nog wat licht daar heb ik in zwart wit omgezet en daarna in met contrast verhoogd etc.
Orgineel zal ik nog posten ik ga nu te bed.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 22:32

Kimmie_girl schreef:
Nouks schreef:

x_Marr schreef:
Dan moest je er FB voor zetten.... Clown
Heb je ook het orgineel? Vraag me namelijk hoe black het black eigenlijk was..

FB Neer gezet of staat het nu nog verkeerd Clown

Anoniem

Re: [FB] Eerste keer Blackportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:35

Kimmie_girl: je moet in de TAG zetten waar jij commentaar op wil: wil je commentaar op de fotografie (hoe je de fotografie beter kunt doen) of op de bewerking (hoe je de foto beter kunt nabewerken)? Knipoog

Aan de hand daarvan kun je bepalen welke tag het wordt...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 22:37

Kan het helaas niet meer veranderen jammer.

Zou graag op beide Opbouwend tips willen hebben!
En mij natuurlijk wel in me waarde houden!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:44

netjes voor de eerste keer, iets overbelicht.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:53

Vind het er prima uitzien voor de eerste keer. Het is erg moeilijk om een blackportret te maken, en dan vooral van een zwart paard. Ik vind de overgang van het paard naar het echte zwart wel een beetje te 'hard', dat komt dus door de bewerking, en de onbewerkte foto is waarschijnlijk net niet goed genoeg geweest. Omdat je meestal bij een blackfoto een mooiere overgang van het onderwerp naar het zwarte hebt. Maar dat is eigenlijk alleen bij de kont een beetje storend. Ziet er zeker niet uit alsof het paard op een zwart vlak geplakt is, want ik vind de schaduwen op het paard juist weer heel netjes. Maar op het eerste gezicht een keurige foto hoor! Lekker blijven oefenen.

@ Nouks.
Ook ik vind dat je nogal onaardig en bot overkomt. En ook wanneer je weinig weet over achtergrondinformatie is er nog een mogelijkheid tot onderbouwen van je mening. Misschien verder weer even ontopic

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:58

Ok, vooruit, omdat ik toch wel een voorbeeld wil zijn voor Nouks en het toch wel fijn is voor de TS hier onderbouwend commentaar.

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het voor de eerste keer een blackportret een mooie foto vind. Ik heb het ook wel eens geprobeerd maar dat is finaal misgegaan Tong uitsteken Je zegt zelf dat je de hoofdhouding niet zo mooi vind, ik vind het juist een zeer geslaagde pose!
Wel vind ik het jammer dat het paard een beetje overbelicht lijkt te zijn, hij is wat 'vaal' zegmaar. De hoek van het licht vind ik daarentegen wel weer goed.
Verder is het jammer linksonder in beeld niet helemaal duidelijk is wat nou wat is. Heb je dit bewerkt? Misschien de volgende keer een ander programma gebruiken of niet bewerken. Wat heb je met de achtergrond gedaan? Was dit al helemaal zwart of heb je dit ook bewerkt?

Ga zo door hoor! Het lukt je wel Lachen
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 11-06-08 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:01

Ben het wel met Nouks eens.
Je ziet meteen dat de foto nogal nabewerkt is en dat is volgens mij nou net niet de bedoeling van bewerken. Je foto moet er fraaier van worden en niet slechter.
Ik ben nu wel benieuwd naar het origineel.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 06:13

Ik heb links onderin inderdaad bewerkt maar ik en photoshop is gewoon een rund!
Daarom bewerk ik me foto`s gewoon weg liever niet maar hier had ik geen keus.
Ik zal vanaavond het orgineel plaatsen!
Lachen Bedankt voor de tips!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:15

Moderatoropmerking:
Het is waar dat hier onderbouwd gepost moet worden, maar het is niet waar dat wij moderators met een stok achter iedereen aanrennen die dat niet doet. Er is een verschil tussen ego-strelende oneliners en zeggen wat je er van vindt zonder aan te geven hoe het beter kan. Wij als moderators hebben iedere dag veel nieuwe topics/berichten door te nemen. Je begrijpt al wel; dat gaat niet altijd helemaal lukken.

Het is daarom wel fijn dat gebruikers onderling elkaar er van bewust maken, maar trap elkaar niet op de tenen en laat je ook niet op je eigen tenen trappen.

Een wellus nietus discussie zo als hier door een aantal gevoerd is hoeft hier ook helemaal niet geplaatst te worden. Zie je iemand die geen onderbouwde mening geeft; prima, spreek die persoon er op aan als je daar zelf behoefte aan hebt (het alternatief is TEM'en) maar het komt wel raar over als je zelf daarbij ook geen onderbouwde reactie plaatst.

Daarbij doe je er verstandiger aan om de ander te negeren wanneer je je aangevallen voelt. Stuur dan gewoon een TEM en bewaar de rust in het topic, de rust in je zelf en de rust in de ander.

Dit zat er vast aan te komen; ik ga even een aantal reacties splitten Knipoog