[FOTO] fruity

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

badeend14

[FOTO] fruity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 17:21

Afbeelding

Grote versie: http://img380.imageshack.us/img380/9963/afbeelding078xp7.jpg

Canon EOS 400D 18-55 mm.
1/60 F/5,6
ISO 400

Ik geef expres geen eigen commentaar, ben benieuwd was jullie ervan vinden. Ik heb deze camera net nieuw en ben een beetje aan het uittesten.
Commentaar is meer dan welkom. Wel onderbouwd!

Anoniem

Re: [FOTO] fruity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:24

Ikzelf vindt het geen leuke foto, sorry. Knipoog De achtergrond is veel te wazig, is het nog een meloen ofzo? Ik zie ook een lamp.
De pitten zijn niet scherp, en dat is juist waarop je hebt scherpgesteld. De rechterpitten zijn echt véélste wazig, niet mooi en het verstoord het beeld ontzettend.Ook de compositie van de meloen vindt ikniet fijn. Sorry..

Probeer een totaal zwarte achtergrond te hebben met een scherpe meloen. Ook beter proberen scherp te stellen!

Redrumfox

Ik ben niet zo gek van de scherpstelling, het is óf vooraan scherp achteraan niet óf achteraan scherp vooraan niet. Op deze foto is hij alleen in het midden scherp en vooraan + achteraan niet. Het kan in principe natuurlijk wel, maar voor mijn gevoel is het daardoor niet zo'n fijn plaatje. Sowieso vind ik het scherpe deel erg klein, er is meer onscherp dan scherp. Belichting had ook beter gekunt (is dit kunstlicht of zonlicht?) en zelf had ik een zomers sfeertje wel lekker gevonden maar dat is persoonlijke smaak. Het is geen slechte foto, zeker niet, maar er zijn wel veel verbeterpunten.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Lachen

Air

Hmm moest eerst goed kijken voordat ik het fruitoge er aan ontdekte.. Nagelbijten / Gniffelen
Compositie is te centraal, scherpgestelt op het midden en de pitjes, pitjes vind ik het lelijkste van het fruit dus ik wil liever het stuk fruit in zn geheel scherp zien Clown

Ook is de achtergrond erg rommelig en had ik het liever in een lichtere omgeving gezien zodat je ook niet hoeft te flitsen Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:27

Jorine_Falco schreef:
Probeer een totaal zwarte achtergrond te hebben met een scherpe meloen. Ook beter proberen scherp te stellen!

Bij detailfoto's hoeven niet alle delen van het onderwerp even scherp te zijn. Zwarte achtergrond ben ik het niet mee eens: past niet bij de meloen en het geeft een grauwe sfeer. Een meloen scherp in het midden van een zwart doek fotograferen kan iedereen, daar is niet veel van te leren. Knipoog

badeend14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 17:36

@ Jorine_Falco: Het is geen lamp, maar een bakje met xstukjes meloen op de achtergrond. Dat komt omdat ik eigenlijk iets totaal anders aan het proberen was, maar perongeluk hier op kwam.
Ik ben het met je eens dat de pitjes aan de rechterkant scherp hadden moeten zijn.
De zwarte achtergrond ben ik het ook niet helemaal mee eens.

@ Redrumfox: Dat de belichting niet alles is, ben ik met je eens. Ik weet allemaal nog niet zo goed hoe dat werkt, en ben dat een beetje aan het uitvogelen.. 't is best lastig heb ik al ondervonden. Ik heb verder geen kunstmatige lichtbron ofzo gebruikt.
Heb je tips voor een betere belichting?

@ x_Marr: De flitser heb ik helemaal niet gebruikt Nagelbijten / Gniffelen

Bedankt voor jullie reacties Ja.