animatie/tekenfilm maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lizzyke15

animatie/tekenfilm maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:38

voor mijn eindwerkstuk van school wil ik graag een tekenfilm gaan maken (dus ook met geluid). ik was van plan dat te doen d.m.v een tekentablet (moet ik ook nog een gaan halen) en een programma om animaties mee te maken. na wat gegoogled te hebben kwam ik uit bij het programma adobe flash, maar daar is maar weinig info over te vinden. ik vroeg me af of er mensen hier op bokt er ervaring mee hebben, tips of andere sugesties. als er ook tips zijn over het tekentablet zijn die ook welkom Ja.
alvast heel erg bedankt Lachen

janique

Re: animatie/tekenfilm maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:41

Flash is handig, maar als je nog geen ervaring met flash hebt zou ik daar nog niet zo snel aan beginnen. Wil je echt een leuke animatie/strip met geluid maken in flash ben je wel even bezig, en het is behoorlijk moeilijk.
Persoonlijk zou ik in stop-motion gaan werken, voor een tekenfilm.. ook veel werk, maar scheelt een hoop leerwerk Nagelbijten / Gniffelen succes!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:35

Flash is een erg groot programma wat je niet zo 1 2 3 leert.
Ik heb 4 jaar op een grafische opleiding gezeten, maar flash had ik altijd ruzie mee, ik ken het nu dus nogsteeds niet.

Wat janique al zegt kan je beter stopmotion gaan werken, dat kan op 2 manieren.
- poppetjes/klei (denk aan bob de bouwer of wales en grommit)
- tekeningen, die per sec. die moet je overtrekken en de beweging net iest verder tekenen dan de vorige.

Als graag op de PC tekend kan je dus al die tekeningen gaan maken, en later importeren in Windows Movie maker, daar kan je ook geluid onder zetten.
Bedenk wel dat je per sec ongeveer 27 tekeningen moet hebben om vloeiende beweging te krijgen.

Een stopmotion met popjes is de makkelijkste manier om te animeren, je maakt een foto verplaatst je popje 2 mm en maakt weer een foto, plak ze in Win. Moviemaker achter elkaar en klaar is kees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:01

Om een goede tekenfilm / animatie in flash te kunnen maken is het ook noodzakelijk dat je kunt scripten. Actionscript 2 en 3 zijn ook niet makkelijk onder de knie te krijgen, ik ben er nu al 2 jaar mee bezig en ik kan er nog bijna niets mee

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:12

Hé Lizzie, ik kan je ook wel helpen, heb laatst een workshop stopmotion gehad.

een tekentablet is wel leuk, maar erg prijzig, ik zou hem niet alleen hiervoor aanschaffen. al denk ik dat jij er wel behoorlijk gebruik van gaat maken Knipoog