[TEK]Probeersel Paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

somokkele

[TEK]Probeersel Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 19:06

Afbeelding

Vandaag mijn potlood weer eens opgepakt. Ik denk dat het een jaar of 10 terug is dat ik voor het laatst getekend heb. Vandaag is dit er uitgekomen. Mijn vraag......... hoe kan ik goed details neerzetten? En wat klopt er niet aan het paard?
En natuurlijk, ben ik weer op de goede weg?

soesita

Re: [TEK]Probeersel Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:24

Ik weet niet of je er met deze "ruwe" stijl veel details in gaat krijgen, maar persoonlijk vind ik het een hele leuke stijl en stoort het gebrek aan details me niet. Pling Ik zou het jammer vinden als je je stijl gaat veranderen om er meer details in te krijgen.
De bovenste helft van het hoofd (oren, voorpluk, ogen, wang) vind ik erg geslaagd. Mond en neus vind ik ook weer leuk, misschien wat te braaf bij deze krachtige stijl. Het stuk daartussen zou ik in jouw plaats nog eens goed bestuderen wat anatomie betreft; volgens mij kan je daar met meer richtingsveranderingen en kleinere haaltjes wel wat meer details in krijgen. Maar het is uitproberen of het geheel dan niet te druk wordt.

Ik vind dus dat je zeker op de goede weg bent en zou in jou plaats vooral weer veel gaan oefenen om deze stijl te bevestigen. Cool

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:18

Volgens mij is het oog wat aan de kleine kant. Verder ben ik het met Soesita eens! Lachen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:16

leuke stijl Ja
verhoudingen mag je nog wat op oefenen, maar probeer inderdaad deze grove toets wel een beetje vast te houden, het geeft een leuk effect, je kunt ook proberen met wat dunnere lijnen te werken, harder/zachter op je potlood drukken, verschillende hardheden van potloden uitproberen... enz.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 13:46

Bedankt voor de complimenten Bloos Haha! !! Mijn eerste stap is nu weer knappe potloden aan te schaffen denk ik. En maar gewoon gaan tekenen.

Stomme vraag hoor, maar welke verhoudingen kloppen er echt niet? Heb zelf het idee dat het hoofd iets te lang is geworden, maar kan er ook eigenlijk net mijn vinger niet op leggen...

Bedankt voor de reacties!!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:55

Ja hoofd te lang, oren te groot (wel heel knap gedaan trouwens, vind ik altijd moeilijk) en oog wat te klein, maar dat is gewoon veel oefenen Ja