[TEK]fjord

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

[TEK]fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 15:18

ik heb mijn best gedaan, en hoop dat er nog commentaar is dat ik eraan kan werken
wel vriendelijk houden a.u.b.

tekening 1
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tekening 2
Afbeelding
Afbeelding

sorry voor de slechte foto's
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 06-06-08 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast, [tek] -> [TEK]

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: [TEK]fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:39

De fjord is mooi, erg gedetailleerd. Let alleen op de overgang manenkam/voorpluk. Die klopt niet helemaal.

Het veulen is meer cartoonachtig?
Het is nogal rond, en ik mis de onderlip.

Edit: Die lijn door het gezicht van de fjord, ik snap niet zo goed wat die daar doet...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 18:10

ik heb die fjord half nagetekend omdat de lichtval nooit lukt en daar was ook die lijn vandaar Knipoog

nu je het zegt van die onderlip Bloos wat erg.. ik had het zelf nog niet eens door

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:07

Teken je normaal cartoons o.i.d. ?? zo zien namelijk beide tekeningen er heel erg uit Knipoog

Die lijnen door het gezicht van de fjord zijn idd té hard... er zitten wel lijnen in het gezicht van een paard, maar probeer die naar voren te laten komen door lichtere en donkere kleuren te gebruiken. Verder moet je niet gaan vegen! het is veel mooier als je 'haartje voor haartje' je paard inkleurd!!
Je hebt ook een beetje geschetst in vakken zeg maar, zoals bijv. de voorpluk, en dan onderaan, daar heb je echt heel globaal geschetst, dat is opzich niet erg, maar je kleurt het ook precies zo in, dat is niet zo mooi en het komt ook absoluut niet natuurlijk over Knipoog

verder moet je nog eens heel goed naar de oren, ogen en de overgang van paarden kijken..

dan het veulen: die klopt voor mijn gevoel helemaal niet, de oren, ogen en neusje/lippen zijn niet in de goede vormen of verhoudingen.. je moet eens heel goed kijken naar plaatjes van paarden, en als je het natekent van een foto, kun je het vooral héél goed leren!!

het is nu allemaal een beetje stripverhaal achtig Knipoog

het is absoluut niet aanvallend bedoelt allemaal, ik hoop alleen dat je er veel aan hebt, en er van kunt leren Knipoog als je nog vragen of iets hebt, mijn inbox staat altijd open Clown

Heel veel succes nog!!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 14:10

bedankt Knipoog

ik ben al hard bezig met oefenen (deze 2 waren de eerste die paard leken) en er komt dus binnenkort weer een nieuwe (met vegen want dat trekt mij persoonlijk meer)

hoe kan ik dan het beste de manen doen ?? ik kom er nooit uit en dit was nog het beste .

de fjord was ook zo op de foto met redelijk harde lijnen vandaar ook hier, dat was mijn "voorbeeld"
het veulen klopt idd niet zeker als je op dingen gaat letten

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:15

de manen zijn opzich wel mooi ingekleurd, maar de omranding is het probleem zegmaar, probeer zo min mogelijk een omranding te schetsen, het je kleurt het dan zegmaar in, en je eindigt met elke haar gewoon ergens, niet allemaal strak naast elkaar maar gewoon wat speels. en je hebt nu ook een schaduw onder de maantop gedaan en daardoorlijkt het net of het 1 plak manen is zegmaar... de schaduw klopt niet.. ook bij de rechtopstaande manen moet je niet standaart een inham doen of zo, gewoon wat speels, en doe maar gewoon wat, dat heb ik ook altijd, gewoon wat doen, gummen kan altijd nog... vaak wordt je tekening dan écht paard..

dan de vegen, tja, als jij dat wilt moet je dat doen, maar het blijft dan wat cartoon.. wanneer je zegmaar echt vacht gaat maken zul je zien dat het een écht paard wordt!

nog een tip voor bovenstaande problemen; kijk eens héél goed naar andere (proffesionele(re)) tekeningen van paarden..

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 14:18

bedankt Knipoog zal ik proberen Haha!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:20

ik zie nu iets wat voor jou zelf misschien wel makkelijk is Knipoog

bij het veulentje heb je die manen zegmaar niet omrand aan de boven kant, en dan zie je meteen dat het veel meer 'echte' manen worden... probeer dat ook maar eens aan de (onderkant v.d.) manen en maantop van je fjord (volgende tekening zou ik maar doen Knipoog)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 14:24

ja ik doe het wel bij de volgende Knipoog ben bang dat ik deze anders ga verprutsen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:16

hier de foto's van de nieuwe tekening:
Afbeelding die dingen zijn kreukels....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:42

Echt mooi!!! Teken je die na van een foto??

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:43

niet helemaal natekenen, ik heb iets in mijn hoofd (houding) en dan zoek ik een plaat op om de lichtval te bekijken want anders klopt het niet