dus daar heb ik me de afgelopen tijd ook mee bezig gehouden. Dubbbel druk dus.Nu heb ik reeds 1 toelating gedaan (voor de geinteresseerden: Willem de Kooning Academie Rotterdam) en omdat ik me schuldig heb gemaakt aan afwezig zijn vind ik dat ik mijn werk hier wel even moet laten zien. Zo dat ook visueel duidelijk is waar ik allemaal mee bezig ben geweest.

De eerste opdracht: Orde in de chaos.
Het was de bedoeling dat je gedurende een week allerlei beeldmateriaal wat jou aansprak verzamelde. Dit beeldmateriaal diende je te sorteren en te rangschikken op een voor jou logische manier. Hiervan kon je bijvoorbeeld een collage maken.
Nadat ik beeldmateriaal had verzameld kwam ik tot de conclusie dat ik wel heel veel plaatjes had liggen. En ze vielen grappig genoeg ook allemaal binnen de zelfde sfeer en sloten goed bij elkaar aan. Het enige was het kleur verschil, maar ook hier kon ik groepjes van maken. Ik ben dus gaan sorteren op kleur. Diverse A3 vellen heb ik aan elkaar geplakt en ik ben gaan schuiven met de plaatjes. Uiteindelijk kwam de volgende collage daar uit:

Heel erg verkleind inderdaad. In het echt is hij 9 A3tjes lang

Volgens de opdracht was ik nu klaar geweest, maar toch wilde ik er graag iets mee doen. Sorteren doe je altijd met een reden.
Ik besloot een kwartet spel te maken. Van elke kleur heb ik weer 4 plaatjes uitgezocht. Ook heb ik er een doosje bij gemaakt met een handleiding. Aan deze handleiding zit een print van de collage, zo dat duidelijk is waar de losse plaatjes vandaan komen.

Alles is geprint op dik Pearl White papier. Hierdoor krijgt het kwartet spel net wat extra's. Op de foto komt dit niet mooi en een beetje gelig uit...
Het leuke aan dit kwartet spel vind ik zelf is dat er geen tekst gebruikt is op de kaarten. Ook zijn er geen standaard icoontjes of simpele alles zeggende afbeeldingen gebruikt. Het zijn foto's met veel detail. Hierdoor zul je moeten omschrijven wat je ziet en de andere proberen duidelijk te maken wat je bedoeld.
De tweede opdracht was het maken van een handleiding. Dit zou een handleiding moeten worden over iets waar je goed in bent, waar je veel van weet of wat je heel erg leuk vind om te doen. Ik hoefde niet zo lang na te denken om met een redelijk origineel onderwerp te komen; My Little Pony's customizen!
Ik had bedacht een aantal handleidingen te maken die op elkaar aansloten. Om dit geheel samen te voegen wilde ik er graag nog iets mee doen.
Ideaal; MLP bestaad dit jaar 25 jaar. Daarom heb ik bedacht (dus het volgende is fictief
) dat je wanneer je pony's koopt voor 15 euro je er een gratis handleiding bij krijgt. Vervolgens kun je 6 verschillende handleidingen gaan verzamelen. De bijbehorende verzamelbox (in een beperkte oplage) kun je in de winkel kopen. Hierin kun je je handleidingen verzameling opbergen.Het geheel is er als volgt uit gaan zien:
Het doosje, de bovenkant.

Binnenkant deksel + onderkant.

Binnenkant deksel + binnenkant doosje. Hierin staan kleine boekjes/omslagjes. Ieder deel bevat een handleiding.

Als je een boekje/omslagje open vouwt zit er een gevouwen handleiding in.

?
. Echt prachtig zeg.