[ART] Kwartet spel en MLP handleiding box

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

[ART] Kwartet spel en MLP handleiding box

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 12:18

Sommigen hebben het vast wel gemerkt; de afgelopen tijd is het modden er redelijk bij in geschoten. Ik ben ook niet veel online geweest. Dat kwam (en is eigenlijk nog steeds een klein beetje zo) omdat ik druk bezig ben met afstuderen. En omdat ik graag verder wil studeren is het natuurlijk van belang toelatingen te doen op academies Clown dus daar heb ik me de afgelopen tijd ook mee bezig gehouden. Dubbbel druk dus.

Nu heb ik reeds 1 toelating gedaan (voor de geinteresseerden: Willem de Kooning Academie Rotterdam) en omdat ik me schuldig heb gemaakt aan afwezig zijn vind ik dat ik mijn werk hier wel even moet laten zien. Zo dat ook visueel duidelijk is waar ik allemaal mee bezig ben geweest. Knipoog

De eerste opdracht: Orde in de chaos.
Het was de bedoeling dat je gedurende een week allerlei beeldmateriaal wat jou aansprak verzamelde. Dit beeldmateriaal diende je te sorteren en te rangschikken op een voor jou logische manier. Hiervan kon je bijvoorbeeld een collage maken.

Nadat ik beeldmateriaal had verzameld kwam ik tot de conclusie dat ik wel heel veel plaatjes had liggen. En ze vielen grappig genoeg ook allemaal binnen de zelfde sfeer en sloten goed bij elkaar aan. Het enige was het kleur verschil, maar ook hier kon ik groepjes van maken. Ik ben dus gaan sorteren op kleur. Diverse A3 vellen heb ik aan elkaar geplakt en ik ben gaan schuiven met de plaatjes. Uiteindelijk kwam de volgende collage daar uit:

Afbeelding
Heel erg verkleind inderdaad. In het echt is hij 9 A3tjes lang Haha!

Volgens de opdracht was ik nu klaar geweest, maar toch wilde ik er graag iets mee doen. Sorteren doe je altijd met een reden.
Ik besloot een kwartet spel te maken. Van elke kleur heb ik weer 4 plaatjes uitgezocht. Ook heb ik er een doosje bij gemaakt met een handleiding. Aan deze handleiding zit een print van de collage, zo dat duidelijk is waar de losse plaatjes vandaan komen.

Afbeelding

Afbeelding

Alles is geprint op dik Pearl White papier. Hierdoor krijgt het kwartet spel net wat extra's. Op de foto komt dit niet mooi en een beetje gelig uit...

Het leuke aan dit kwartet spel vind ik zelf is dat er geen tekst gebruikt is op de kaarten. Ook zijn er geen standaard icoontjes of simpele alles zeggende afbeeldingen gebruikt. Het zijn foto's met veel detail. Hierdoor zul je moeten omschrijven wat je ziet en de andere proberen duidelijk te maken wat je bedoeld.

De tweede opdracht was het maken van een handleiding. Dit zou een handleiding moeten worden over iets waar je goed in bent, waar je veel van weet of wat je heel erg leuk vind om te doen. Ik hoefde niet zo lang na te denken om met een redelijk origineel onderwerp te komen; My Little Pony's customizen!

Ik had bedacht een aantal handleidingen te maken die op elkaar aansloten. Om dit geheel samen te voegen wilde ik er graag nog iets mee doen.
Ideaal; MLP bestaad dit jaar 25 jaar. Daarom heb ik bedacht (dus het volgende is fictief Tong uitsteken) dat je wanneer je pony's koopt voor 15 euro je er een gratis handleiding bij krijgt. Vervolgens kun je 6 verschillende handleidingen gaan verzamelen. De bijbehorende verzamelbox (in een beperkte oplage) kun je in de winkel kopen. Hierin kun je je handleidingen verzameling opbergen.

Het geheel is er als volgt uit gaan zien:

Het doosje, de bovenkant.
Afbeelding

Binnenkant deksel + onderkant.
Afbeelding

Binnenkant deksel + binnenkant doosje. Hierin staan kleine boekjes/omslagjes. Ieder deel bevat een handleiding.
Afbeelding

Als je een boekje/omslagje open vouwt zit er een gevouwen handleiding in.
Afbeelding

Cyntje

Re: [ART] Kwartet spel en MLP handleiding box

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:21

Wat een onwijs mooie werkjes!

Vooral die van de MLP vind ik erg gaaf Ja
Zoiets zou je moeten kunnen verkopen, dan heb ik wel zeker interesse Haha! Tong uitsteken

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:24

*toink* *valt van stoel*
Mireille, ongelooflijk hoe je dit hebt gemaakt. Je hebt van je eerste opdracht een echte "volwassene" kwartet gemaakt.
En de handleiding van MLP, ja, kan zo de winkel in, briljant, geniaal! Afgod Afgod

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:34

Wat ziet dat er allemaal goed uit. Ik denk dat je een creatieve en originele benadering hebt gekozen. Is de handleiding MLP beschikbaar voor degenen die de customize-wrkshop komen doen Lachen ?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:38

Eh, ben je zeker dat je nog moet begínnen studeren? Wow!
Voor mij kan je alweer afstuderen, hoor, je bent geslaagd! *LOL*

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:16

Jij bent echt goed! Dat wisten we al, maar dit benadrukt het nog maar eens Clown
Ik zou willen dat ik ook maar 10% van jou creativiteit had, dan kon ik misschien ook eens iets fatsoenlijks knutselen ROFL

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:22

Whauw! Hoe verzin je dit alles in hemels naam, helemaal top!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:43

Echt prachtig mooi! Haha! Als je die pony handleidingen verkoopt, hou ik me aanbevolen Kwijl

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:03

Heb je toevallig geen grote versie van die collage?
Ik ben er stiekem wel heel benieuwd naar!

Die MLP-box kan idd zo de winkel in, lekker roze Haha!
Ik vind het echt knap hoe je dit doet, hoeveel tijd heb je nou hierin gestoken?
Je zou dat MLP concept bijna naar Hasbro kunnen opsturen!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 16:26

Bedankt voor de complimentjes Bloos Lachen

Mientjeuh; dit is een grotere versie.
Wat ik precies verder met het MLP verzameldoosje ga doen weet ik nog niet. Het nadeel is dat het handgemaakt is, en zo ziet het er dus van dichtbij ook uit; niet helemaal geschikt voor consumenten dus.
De handleidingen zijn netjes, zien er goed uit vind ik zelf, maar verschaffen alleen basis handelingen die binnen no time opgezocht kunnen worden met internet. MLP customizen is verder gewoon op gevoel werken.

Het kwartet heeft me in totaal zo'n 15 uur gekost denk ik.
Het MLP doosje + handleidingen 20 tot 25 uur.
En ik heb moeten werken in avond uren en op zondag.... ivm afstuderen en stage... Vandaar mijn afwezigheid Nagelbijten / Gniffelen Haha!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 06-06-08 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: plaatje werkende gemaakt

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:44

wow wat ontzettend leuk zeg! Vind vooral die handleidingen erg mooi.

Alleen doet de link naar je grote versie t niet Nagelbijten / Gniffelen

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:48

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:10

Erg gaaf in elkaar gezet allemaal!

Dat kwartetspel ziet er commercieel uit! Erg aantrekkelijk.

Ook die handleiding ziet er goed uit en zou goed verkopen, ondanks dat alle informatie zo op internet te vinden is.

BTW: Niemand die mijn paard als MLP kan maken? Met zijn grijze neusje, roze snebje, witte bles en zijn echte haren?

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:33

Mijn mond valt open Bloos! . Echt prachtig zeg.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:52

Mooi hoor! De collage ziet er heel effe uit, past perfect. Het kwartetspel kijk dus inderdaad heel commercieel, maar ik vind het wel iets te druk, vooral de kaartjes zijn wat onoverzichtelijk. Maar helemaal goed er over oordelen kan ik niet wat je ziet immers alleen maar een fotootje zo.

Het MLP ding heb ik eigenlijk niets aan toe te voegen, het ziet er perfect uit, goed ontwerp, mooie bijpassende kleuren, orgineel, en alles zit gewoon heel netjes in elkaar.

Wat voor richting wil je eigenlijk gaan doen op de academie?

@oneilltje79: een pony customizen naar je paard is niet moeilijk hoor Knipoog Ik zou het zo voor je kunnen doen maar heb al wel een redelijke wachtlijst voor opdrachten.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:45

Sauna van Underware? Knipoog

Goeie keus Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:49

Goh, die handleidingen van de MLP wil je neit toevallig verkopen??? Knipoog
Volgens mij is daar best wel markt voor!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:47

Jee Mireille! Weet niet goed wat ik moet zeggen, beide werken zijn zó goed!
De collage+kwartetspel spreekt me heel erg aan door de gebruikte foto's/afbeeldingen en de kleuren.
En de MLP handleiding vind ik gewoon ontzettend leuk. Zit ook goed in elkaar, zo met die verschillende onderdelen in het doosje.

Die toelatingen/examens heb jij in the pocket hoor! Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 00:17

Hoefijzer; ik denk ook wel dat de afbeeldingen je aan moeten spreken. Dat het geheel een beetje bij elkaar geraapt is vind ik persoonlijk niet erg. Dat was het doel van de opdracht ook wel. Verder is het gewoon een kwartet voor mensen die erg visueel ingesteld zijn Haha!

Rainie; inderdaad de Sauna. Goed gezien Knipoog
Ik hoefde ook niet langer na te denken. Dat was het eerste wat in me op kwam bij die heerlijke kleur roze. Raar he Tong uitsteken *LOL*

Liezel1; dat is niet echt het plan... Lachen

Berdien; hopelijk kijkt die school er ook zo tegen aan. Ik hoop volgende week de uitslag wel binnnen te hebben. Spannend hoor... Lachen

Bedankt weer voor de complimentjes! Lachen

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 00:49

Wauw, ik vind vooral de collage mooi Ja
Als je echt alles zomaar bij elkaar hebt gezocht, heb je het heel
goed gedaan, want uiteindelijk past het toch allemaal.
Misschien dat dit nog meer tot uitting komt, nu het verkleind is,
zo heb je meer overzicht van de kleuren.

Mijn petje af Afgod OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:45

Mireille, welke opleiding wil je gaan doen aan de WDK? Ik heb daar een jaar gezeten tot mijn opleiding ging verhuizen dus ben wel nieuwsgierig Haha! Sorry indien ik er overheen gelezen heb, ik ben niet echt wakker meer Clown

Mijn complimenten voor je werk, ik vind het zeker goed gedaan, ben ook wel benieuwd naar de collage in het groot, dus mocht je hier in Rotterdam terecht komen dan kom ik hem als je het goed vind een keer bewonderen Ja

Ik duim voor je dat je aangenoment wordt Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 10:02

Ik heb me ingeschreven voor de opleiding Grafisch Vormgeven. Lachen
Zit je er nog steeds op school? En welke opleiding doe jij dan? Lachen

Samantha21; inderdaad alles bij elkaar 'gezocht'.
Ik ben eerst diverse tijdschriften gaan kopen Nagelbijten / Gniffelen die me aanspraken qua beeld. Ik ben gewoon gaan scheuren en knippen. Toen had ik een hele grote stapel Haha!
Daar is zeker de helft van afgevallen tijdens het sorteren. Uiteindelijk bleef de huidige collage over. Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:27

Ook ik val van mijn stoel. Prachtige werken weer. Zoveel detail en zoveel afwerking. Prachtig. Echt complimenten. Volgensmij hoeven we niet te duimen dat je aangenomen word; ze zouden gek zijn als ze je lieten lopen!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:24

noouuu doe ik al paar jaar grafimedia.. en ik kan zoiets echt nog niet! pfff prachtig! respect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:26

Mireille schreef:
Ik heb me ingeschreven voor de opleiding Grafisch Vormgeven. Lachen
Zit je er nog steeds op school? En welke opleiding doe jij dan? Lachen

Ik doe Communicatie & Multimediadesign, zegmaar de iets minder grafische variant van Grafisch Vormgeven, wij hebben ook stuk marketing en een stuk programmeren erbij Lachen

We zijn afgelopen zomer helaas afgesneden van de WDK, zit nu op Mediagedeelte, Media aan de Maas heet het. Maar WDK vond ik dat ene jaar ook erg leuk Lachen