Celede_x schreef:@ Armaris: Ja, het is mogelijk om uit zo'n camera meer te halen. Het draait namelijk niet alleen om de camera maar vooral om degene achter de camera. Je kunt een camera van 2000 euro hebben met iemand erachter die nog nooit foto's heeft gemaakt,(bij wijs van spreke) dan zullen alle foto's beslist lelijk zijn. Maar je kunt ook een camera van 10 euro hebben met de een goede fotograaf erachter, dan zul je zeker mooie foto's krijgen.. (qua compositie etc..)
Hier stem ik bij in. Ik heb zelf een Nikon Coolpix 5200, een compactcamera dus (overigens wel een goede compact) en met een beetje oefenen is
daar best wel wat mee te maken. Veel mensen denken inderdaad dat je met een dure camera direct geweldige foto's schiet, maar het gaat
inderdaad meer om de persoon erachter.
Ik vind het jammer dat je de eerste paar foto's zwart-wit en sepia hebt gemaakt. Zelf zal ik daar alleen voor kiezen wanneer de kleuren
niet intressant genoeg zijn, of wanneer het écht wat aan de foto toevoegt. Mooie tinten groen kunnen veel meer spreken dan vaal
zwart-wit.
Jammer dat sommige foto's onscherp zijn, wat waarschijnlijk ook de schuld is van MijnAlbum. Probeer
http://www.photobucket.com eens, dat is
een zeer goede site.
Foto 6 is naar mijn mening toch de mooiste, want deze is op een goed moment genomen. Veel plezier en succes verder nog!