[FOTO]Natuur en dier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

[FOTO]Natuur en dier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 16:55

Ik had voor school een opdracht rond foto's. Ik vind de foto's erg goed gelukt en door deze opdracht is mijn interesse gestegen in fotografie. Ik zou graag een zelfstudie doen voor fotografie en evt foto's maken op locatie. Deze foto's wil ik graag in mijn portfolio zetten.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
Commentaar: paard moet meer in het midden

Ik zou graag wat tips hebben zodat ik mezelf nog kan verbeteren.
Foto's zijn upgeload bij mijnalbum, weet iemand een betere site?
Foto's zijn gemaakt met Sony Cybershot DSC-P93A, dus echt een beginnerscamera, indien er wat inzit ga ik over op een betere.

Edit: was even te snel Knipoog

Shego

Re: [FOTO]Natuur en dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:45

heel apart,en mooi!vind de hond en de hagedis wat minder maar dat komt omdat ik niet zo houd van zulke hondjes en hagedissen,....Bleeeh No Cheer ROFL

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:46

Ik vind de laatste erg leuk, maar de rest doet me totaal niks. Ik vind ze onscherp en sommige wat overbelicht. Lekker blijven oefenen, komt het helemaal goed!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 18:56

Shego schreef:
heel apart,en mooi!vind de hond en de hagedis wat minder maar dat komt omdat ik niet zo houd van zulke hondjes en hagedissen,....Bleeeh No Cheer ROFL

Dank je Haha! Wat vind je er apart aan? Het idee?
Ik vind de hond eigenlijk ook niet zo mooi Clown

adnariM schreef:
Ik vind de laatste erg leuk, maar de rest doet me totaal niks. Ik vind ze onscherp en sommige wat overbelicht. Lekker blijven oefenen, komt het helemaal goed!

Ligt dit volgens jou aan de camera of gewoon aan mezelf? Ben er namelijk nog niet goed in thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:58

ik vind de foto van de baardagaam heel mooi gelukt! je kan recht in zijn bekje kijken, die foto spreekt mij het meest aan. Lachen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 19:01

Wat ik me ook nog afvroeg. Ik had graag eerst nog wat geoefend met de sony vooraleer ik me een betere aanschaf maar is het wel mogelijk om uit deze sony NOG beter foto's uit te halen? Of kan ik me best direct een nieuwe aanschaffen?

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:33

@ Armaris: Ja, het is mogelijk om uit zo'n camera meer te halen. Het draait namelijk niet alleen om de camera maar vooral om degene achter de camera. Je kunt een camera van 2000 euro hebben met iemand erachter die nog nooit foto's heeft gemaakt,(bij wijs van spreke) dan zullen alle foto's beslist lelijk zijn. Maar je kunt ook een camera van 10 euro hebben met de een goede fotograaf erachter, dan zul je zeker mooie foto's krijgen.. (qua compositie etc..)

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:54

Celede_x schreef:
@ Armaris: Ja, het is mogelijk om uit zo'n camera meer te halen. Het draait namelijk niet alleen om de camera maar vooral om degene achter de camera. Je kunt een camera van 2000 euro hebben met iemand erachter die nog nooit foto's heeft gemaakt,(bij wijs van spreke) dan zullen alle foto's beslist lelijk zijn. Maar je kunt ook een camera van 10 euro hebben met de een goede fotograaf erachter, dan zul je zeker mooie foto's krijgen.. (qua compositie etc..)

Hier stem ik bij in. Ik heb zelf een Nikon Coolpix 5200, een compactcamera dus (overigens wel een goede compact) en met een beetje oefenen is
daar best wel wat mee te maken. Veel mensen denken inderdaad dat je met een dure camera direct geweldige foto's schiet, maar het gaat
inderdaad meer om de persoon erachter.

Ik vind het jammer dat je de eerste paar foto's zwart-wit en sepia hebt gemaakt. Zelf zal ik daar alleen voor kiezen wanneer de kleuren
niet intressant genoeg zijn, of wanneer het écht wat aan de foto toevoegt. Mooie tinten groen kunnen veel meer spreken dan vaal
zwart-wit.

Jammer dat sommige foto's onscherp zijn, wat waarschijnlijk ook de schuld is van MijnAlbum. Probeer www.photobucket.com eens, dat is
een zeer goede site.

Foto 6 is naar mijn mening toch de mooiste, want deze is op een goed moment genomen. Veel plezier en succes verder nog!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 14:10

Karanto schreef:
Celede_x schreef:

Hier stem ik bij in. Ik heb zelf een Nikon Coolpix 5200, een compactcamera dus (overigens wel een goede compact) en met een beetje oefenen is
daar best wel wat mee te maken. Veel mensen denken inderdaad dat je met een dure camera direct geweldige foto's schiet, maar het gaat

Ik vind het jammer dat je de eerste paar foto's zwart-wit en sepia hebt gemaakt. Zelf zal ik daar alleen voor kiezen wanneer de kleuren
niet intressant genoeg zijn, of wanneer het écht wat aan de foto toevoegt. Mooie tinten groen kunnen veel meer spreken dan vaal
zwart-wit.

Jammer dat sommige foto's onscherp zijn, wat waarschijnlijk ook de schuld is van MijnAlbum. Probeer http://www.photobucket.com eens, dat is
een zeer goede site.

Foto 6 is naar mijn mening toch de mooiste, want deze is op een goed moment genomen. Veel plezier en succes verder nog!

De kleuren moest ik doen voor het project van school, maar in het vervolg zal ik er meer op letten Lachen
Heb de foto's overgeplaatst naar photobucket, bedankt voor de link, hier kan ik wat mee, met de rest van de commentaar natuurlijk ook Knipoog

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:12

Armaris schreef:
Karanto schreef:

zwart-wit.

Jammer dat sommige foto's onscherp zijn, wat waarschijnlijk ook de schuld is van MijnAlbum. Probeer http://www.photobucket.com eens, dat is
een zeer goede site.

De kleuren moest ik doen voor het project van school, maar in het vervolg zal ik er meer op letten Lachen
Heb de foto's overgeplaatst naar photobucket, bedankt voor de link, hier kan ik wat mee, met de rest van de commentaar natuurlijk ook Knipoog

Fijn dat je iets aan het commentaar hebt Knipoog.