Wil gaan mozaieken: tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Wil gaan mozaieken: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 15:45

Hallo,
Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik een kamer heb gevonden. Haha! De kamer is niet zo groot, en daarom leek het me leuk om iets met spiegel te doen, zodat het wat ruimer lijkt. Ik kwam op het idee om een vierkant / rechthoekig paneel te maken met mozaiek; het grootste gedeelte worden spiegelmozaiek steentjes en de rest gekleurde steentjes.

Maar: ik heb dus totaal geen ervaring met mozaieken. Wat voor een ondergrond moet ik hebben? MDF ofzo, en hoe dik dan? Waar kan ik het beste steentjes kopen? Is het handig om een starterspakket te kopen, ook al wil ik geen standaard iets? Kortom: alle tips zijn welkom!

RoseK

Re: Wil gaan mozaieken: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:13

Ik heb een tijdje terug ook gemozaiekt, maar dan een tafeltje.
Wat ik toen gebruikte was een soort tegel lijm/cement, iets dergelijks kan je halen bij een bouwmarkt. Als steentjes had ik tegels die ik in stukjes brak (handig is een scherpe nijptang zodat je passende stukjes kan maken). Soms kan je bij tegelzaken wel goedkope overgebleven tegels krijgen.
Ondergrond moet denk ik niet te glad zijn, maakt verder niet zoveel uit. Als je klaar bent even netjes voegmiddel in de spleten en dan wordt het vast prachtig Haha!

Het is wel veel werk Knipoog

kim1207

Re: Wil gaan mozaieken: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:18

je kunt ook montagekit gebruiken als lijm om de tegels vast te maken, je moet alleen zorgen dat je ondergrond dan wel vuil en vetvrij is.