[SCH]Wild and Free

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[SCH]Wild and Free

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 15:33

Nu vragen jullie je af: waarom zoveel Spirit & Rain in zo'n korte tijd eigenlijk? Ik moest van iemand een paar achter elkaar maken maar dan op papier én op doek..... dat is dus de reden..... (het is voor een expositie die iemand organiseert!)

Alleen de lijnen nog wat bijwerken..... Haha! Bloos

En hier dus de doekversie, waar ik zééér over te spreken ben! (geen zorgen, hierna komen er geen meer, wees maar niet ongerust, bokkers!)
Hierna begin ik met het héle grote doek waarmee ik al mee begonnen ben!

Enjoy!

Afbeelding

Laat maar horen wat jullie ervan vinden! (Tips, suggesties, wel of niet vernissen, wel of geen lijst..... alles mag!)

Nogmaals: hierna komen er geen Spiritjes meer! EREWOORD!

MlieZ88

Re: [SCH]Wild and Free

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:37

ik vind hem niet onwijs boeiend moet ik eerlijk zeggen.
ik geef je wat feedback over je technieken:

Meng zo min mogelijk zwart door een kleur. kijk maar naar de schaduw van je manen bij de merrie: doordat je zwart hebt toegevoegd om de schaduw te maken maak je het haar heel vies. een schaduw is nooi zwart, maar een donkere versie van de oorspronkelijke kleur!
ik zou er dus voor hebben gekozen omber bruin ipv zwart te gebruiken.
zo ook de kleur op het hoofd van de ruin.
de oren bij de ruin zijn heel klein. ik vind de verhoudingen sowieso niet zo kloppen: de nek is te breed en de neus te klein.
ik vind dit niet onder de categorie 'eige stijl' passen. de verhoudingen en de kleuren kloppen niet.
nogal wat kritiek, maar ik neem aan dat je jezelf wilt verbeteren omdat je het hierop zet, dus bij deze mijn feedback!
denk vooral om de kleuren, dat vind ik het meest storen.

succes

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 17:36

Dit was het orgineel! (sorry voor het late posten, kon 'm even niet vinden op Google!)

Afbeelding
En ja, ik moet toegeven dat de kleuren wel heel erg moeilijk waren.... maar één troost: zodra ik er de tijd voor heb zal ik het schilderij een beetje verbeteren! Kritiek is heus niet erg hoor, kan ik wel van leren!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:47

hoihoi, je hebt ten eerste een hele leuke stijl!!
ten tweede met heel veel oefenen kom je er wel
en ten derde ik zou het je niet na kunne doen.. *LOL*

wat ik wel jammer vindt is dat de voor pluk van die merrie (wat was die naam nou?? sterre ofzo??)er niet helemaal opstaat maar dat duurde even voordat ik het door had.. Huilen van het lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 16:54

twistermahoi schreef:
hoihoi, je hebt ten eerste een hele leuke stijl!!
ten tweede met heel veel oefenen kom je er wel
en ten derde ik zou het je niet na kunne doen.. *LOL*

wat ik wel jammer vindt is dat de voor pluk van die merrie (wat was die naam nou?? sterre ofzo??)er niet helemaal opstaat maar dat duurde even voordat ik het door had.. Huilen van het lachen

Dank je..... welnee joh, geen Sterre! je bedoelt de naam van die merrie? Da's Rain! Haha!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:20

ow whaha .. lang gelede hé.. Huilen van het lachen

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:41

een leuke stijl wel maar rain heeft een enorm hoofd en spirit een mini neusje Huilen van het lachen
toch vind ik hem leuk!!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 20:55

Tja, als je in een paar dagen tijd een paar (bijna) dezelfde tekeningen moet maken, dan ga je uiteindelijk fouten maken... Boos!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:38

Het is geen eigen stijl. Sorry, maar je hebt een stijl ''proberen'' na te tekenen-schilderen. En het is erg moeilijk om iets wat van zichzelf al mooi is, na te maken.. en dan NOG mooier maken. Dat kunnen maar heel weinig. Overigens is het lang niet zo origneel. Maargoed ik zal je wat tips geven: kijk goed naar de verhoudingen, als je iets precies wilt namaken, teken dan vakjes. Zodat alles precies in de vakjes komt. Verder lijkt je verf wat je gebruikt heb erg goedkoop.. arcyl? Je kan beter olieverf gebruiken, en dan wat duurder zodat het beter pakt en minder snel opdroogt. (krijg je ook niet van die verfvegen) Misschien lijkt deze reactie hard, maar ik wil je alleen maar tips geven en laten zien dat je er nog best wel hard aan moet gaan werken. SUcces ermee!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:39

Dit heb ik eerder gezien, ik word hier gek, eerst quartertjes in de wei en nu dit Haha! Super mooi, is er niet nog 1 ?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 18:26

Dapy schreef:
Dit heb ik eerder gezien, ik word hier gek, eerst quartertjes in de wei en nu dit Haha! Super mooi, is er niet nog 1 ?

Yep, op http://www.horseforum.com !! (krijg ik lovende reacties op!)
@ Pinuts: ja, het is echt >>CENSUUR<<verf en je moet het echt met meerdere lagen doen eer dat het lekker dekt! (trouwens, ik zit op een tekengroep en die verf is van hun, niet van mij........ gelukkig niet zeg!)

'Quartertjes in de wei'???????

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:53

Dan neem je volgende keer toch eigen verf mee wat wel goed is? Gewoon eigenwijs wezen.