Dit is de eerste keer dat ik iets op UK plaats.
Ik heb al een tijdje intresse in fotografie. Vind het gewoon leuk om foto's te maken.
Nu beschik ik (nog) niet over een ''professionele'' fotocamera en gebruik ik die van mijn vader.
Dit is een Panasonic DMC-TZ3.
Ik wil een beetje uittesten of ik dit nu echt leuk vind om te doen. Als ik slaag krijg ik aardig wat geld binnen
en ik ben dus aan het overwegen om dan wellicht een goede camera te kopen.
Over de foto's;
Ik ben vandaag even de tuin in gegaan en heb wat geprobeerd. Het was een beetje bewolkt dus heb geprobeerd de lichtinstellingen te veranderen. (Hij staat verder op de automaat).
Ik merk dat ik een beetje moeite heb met scherpstellen op dat wat ík scherp wil hebben.
1.

Het was de bedoeling dat de bloemetjes scherp zouden zijn.
2.

zoals hier.
3.

Deze vind ik op zich wel aardig gelukt. Maar de opstelling is nogal slecht. Aan alle kanten eraf gesneden eigenlijk.
4.

Wederom; scherpte probleem. Vooraan is ie vaag en achteraan scherp. Ook vind ik 'm erg donker.
Ik ben benieuwd of jullie commentaar hebben en willen geven, dan kan ik weer aan de slag (als de batterij opgeladen is ..
)
). Ga gewoon véél uittesten. Als je bloemen ed van kortbij wil trekken, zeker niet gaan inzoomen.. dan krijg je inderdaad nietmeer scherpgesteld.