[FOTO] Beetje oefenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

[FOTO] Beetje oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:56

Hoi Hoi,

Dit is de eerste keer dat ik iets op UK plaats.

Ik heb al een tijdje intresse in fotografie. Vind het gewoon leuk om foto's te maken.
Nu beschik ik (nog) niet over een ''professionele'' fotocamera en gebruik ik die van mijn vader.
Dit is een Panasonic DMC-TZ3.

Ik wil een beetje uittesten of ik dit nu echt leuk vind om te doen. Als ik slaag krijg ik aardig wat geld binnen
en ik ben dus aan het overwegen om dan wellicht een goede camera te kopen.

Over de foto's;
Ik ben vandaag even de tuin in gegaan en heb wat geprobeerd. Het was een beetje bewolkt dus heb geprobeerd de lichtinstellingen te veranderen. (Hij staat verder op de automaat).

Ik merk dat ik een beetje moeite heb met scherpstellen op dat wat ík scherp wil hebben.

1. Afbeelding
Het was de bedoeling dat de bloemetjes scherp zouden zijn.

2. Afbeelding
zoals hier.

3. Afbeelding
Deze vind ik op zich wel aardig gelukt. Maar de opstelling is nogal slecht. Aan alle kanten eraf gesneden eigenlijk.

4. Afbeelding
Wederom; scherpte probleem. Vooraan is ie vaag en achteraan scherp. Ook vind ik 'm erg donker.

Ik ben benieuwd of jullie commentaar hebben en willen geven, dan kan ik weer aan de slag (als de batterij opgeladen is .. Vork )

Brnc

Re: [FOTO] Beetje oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:14

Ik denk dat je zelf het belangrijkste al aangeeft
daarom vind ik foto 2 en 3 het mooist, die zijn het best scherpgesteld.. ik weetniet waar het aan ligt dat hij op die maniet scherpstelt, bij mezelf kan ik de bloemen stand en supermacro aanzetten dus dan focused hij aleen op dichtbij maar denk dat het bij jou anders is..
Verder wel leuk

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:15

Ja m'n pa zei ook al dat als ik van dichtbij dus scherp wil stellen volgende keer op macro moet zetten.
Als ik helemaal volledig inzoomde stelde hij namelijk helemaal niet meer scherp.
*typo

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:16

Ja je hebt die functie er wel op ?
Dan moet je dat maaar proberen
Bij mij lukt het ook niet echt meer als ik ver inzoom hoor
Succes

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:17

Volgens mijn vader zit ie d'r op ja.
Moet ook nog een beetje zoeken aangezien ik normaal niet met de instellingen durf te spelen omdat het de fotocamera van mn vader is Tong uitsteken

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 07:58

Nagini schreef:
Volgens mijn vader zit ie d'r op ja.
Moet ook nog een beetje zoeken aangezien ik normaal niet met de instellingen durf te spelen omdat het de fotocamera van mn vader is Tong uitsteken

Op de lumix zit die functie erop ja (het bloemetje Clown ). Ga gewoon véél uittesten. Als je bloemen ed van kortbij wil trekken, zeker niet gaan inzoomen.. dan krijg je inderdaad nietmeer scherpgesteld.

Maar nog eens: oefenen, oefenen, oefenen. Knipoog

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 11:01

Oh hahaha ik ben juist wel met de zoom bezig Nagelbijten / Gniffelen
Heb juist de ''super''zoom gevonden Tong uitsteken Voor de dingen van errug ver weg.
Ben inderdaad nu gewoon willekeurig wat aant doen. Beetje hier aan't frutselen beetje daar.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:05

Leuke foto's Sanne! Jammer van 1 en 4 dat ze niet goed zijn scherpgesteld, maar in principe zijn het mooie foto's. 2 vind ik ook erg mooi. Ik ben het met je eens dat het bij 3 niet zo mooi is dat hij overal is afgesneden. Ga zo door! Haha!