[FOTO] Jorca

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jeszica

[FOTO] Jorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 16:04

Ik was in de tuin, een beetje mijn nieuwe lens uittesten. Zodra ik ook maar de tuin in stap staat Jorca al bij me, dus haar ook maar even op de gevoelige plaat gezet. Meestal is ze te dicht bij om foto's te kunnen maken, maar ze werd geterroriseerd door twee eksters dus durfde niet onder de tafel vandaan te komen Ach gut Leverde wel een paar leuke plaatjes op die ik bij deze met jullie deel. Zou het fijn vinden om er commentaar op te krijgen want ik ben nog maar net een beetje met fotografie bezig.

De foto's zijn onbewerkt (alleen verkleind).

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Saskiaatje

Re: [FOTO] Jorca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:01

Daar gaan we dan, vragen om commentaar is commentaar krijgen he? Haha!

Foto 1: Deze doet mij helemaal niks. De foto is krap uitgesneden en de tafelpoot neemt teveel van de foto in. Ook is er niet goed scherpgesteld op de kat zelf. Alles is onscherp, behalve zijn neus en ik neem aan dat dit niet de bedoeling is.
Foto 2: Mooie foto. De kat is goed scherp en je aandacht wordt meteen naar de kat getrokken. Toch is het hem niet helemaal, misschien de compositie of de afstand van de lens tot de kat. Naar mijn idee is er te weinig kat en teveel omgeving, als je begrijpt wat ik bedoel. Ook stoor ik me aan het overbelichte gras onderaan de foto.
Foto 3: Dat is al beter qua teveel omgeving. Je probeerde waarschijnlijk met je composities te spelen door de camera schuin te draaien, alleen had ik hem liever de andere kant opgedraaid gezien. De kat plus nek staan nu rechtop, terwijl de foto zelf schuin is, dit geeft voor mij een beetje een rare sfeer. Verder had ik liever iets meer ruimte aan de rechterkant gezien.

Met oefenen komt het helemaal goed hoor. Lachen
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Jeszica

Re: [FOTO] Jorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 14:18

Kijk, en ook nog eens commentaar waar ik wat aan heb! Ik heb zeker nog wat moeite met de belichting en de scherpstelling van de nieuwe lens. Dat wordt nog heel erg veel oefenen voordat ik daar ook echt leuke plaatjes mee kan schieten. Ik ben sowieso nog niet zo lang bezig met een digitale spiegelreflex, dus ben al lang blij dat ik deze plaatjes eruit heb weten te schieten haha.

Bedankt voor je commentaar, hier kan ik zeker wat mee:)