[FOTO] Reptielen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

[FOTO] Reptielen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 14:37

Deze week een bezoekje gebracht aan Paradisio, en ondertussen mijn camera wat verder zitten uittesten (Canon Eos 400D).
De foto's van buiten zijn niet echt geslaagd Verdrietig het weer wilde niet echt meewerken, en mijn lens kan niet ver genoeg inzoomen, waardoor ik dus meer achtergrond heb dan beest... of de foto's zijn bewogen.
Ik ga binnenkort dus toch maar eens op zoek naar een statiefje en een tweede lens.

De volgende twee foto's vond ik wel geslaagd. Ik heb er niets aan willen bewerken. Ik kan waarschijnlijk meer leren als je kritiek kan geven op de originele foto's. Ik heb er dus enkel een klein randje en mijn naam aan toegevoegd.

Ik krijg het liefst advies hoe ik mijn camera beter kan instellen!
Ik zie meestal zelf waar mijn fouten zitten, maar weet niet goed hoe ik het kan oplossen door de instellingen van mijn camera aan te passen.

1.
Afbeelding
Jammergenoeg een beetje weerspiegeling in het glas, boven het dier. en ik mag mijn camera een beetje rechter houden Dromen
Contrast en kleur vind ik goed, maar de foto mist precies nog iets?
Getrokken met deze instellingen: ISO 200; f/5,6; Belichtingstijd 1/20 en automatische witbalans

2.
Afbeelding
Over deze foto ben ik heel tevreden. Alleen jammer dat de kop van het dier wat overbelicht is. En ik heb hem iets te ruim genomen denk ik. Een beetje meer inzoomen was misschien beter geweest.
Instellingen van de camera: ISO 200; f/5,6; belichtingstijd 1/30 en automatische witbalans

Niessie

Re: [FOTO] Reptielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:21

De 2e foto spreekt me echt aan.. zoiets zou ik als reptielen -fan wel in een lijst ophangen Knipoog Lachen Op de eerste foto is t te duidelijk te zien dat er glas tussen zit Lachen (zoals je zelf al aangeeft)

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:35

Ook ik vind de 2de foto zeer geslaagd. Mooi gedaan. Mocht je de foto's evengoed nog een beetje willen bewerken zou je natuurlijk ook daar nog wat mee kunnen spelen!?

Shoshanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:37

Die camera heb ik ook! Haha!
De 2e vind ik gaaf! Lachen

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:46

2 is echt heel erg gaaf!
En ik vind de kop zeker niet overbelicht hoor Lachen!

Netjes gedaan!!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:49

Is de bovenste niet een Teju??? Lijkt er wel op! Wel hele mooie foto's en de 1e is mijn favo!

Goed werk!

(van camera instellen heb ik geen kaas van gegeten, ik heb 'm altijd op AUTO staan, dus.....)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 23:40

Bedankt voor de reacties Lachen

De eerste is, als ik me niet vergis, een soort varaan, vraag me wel niet welke Scheve mond
was in ieder geval een behoorlijk groot beestje.