[MOV] animatie met paarden natuurlijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

[MOV] animatie met paarden natuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 17:40

Gisteren hebben we op de pabo een workshop animaties gehad. Zelf schuifanimaties maken. Dat doe je dus door een tekening te maken, daar een foto van te maken vervolgens de tekening anders neerleggen en weer een foto maken. Zo ga je verder tot je een hele reeks hebt die je achter elkaar plakt en wat dan een filmpje vormt.
Remco(klasgenoot) en ik hebben dat gedaan met een whiteboard en een videocamera die een bepaalde stand had waarmee die dan 4 frames maakte, dan tekende je weer een stukje en maakte je weer 4 frames and so on...

het is natuurlijk niet heel professioneel, want het enige wat ik kan tekenen zijn natuurlijk paarden. En we kwamen er achteraf achter we het gordijn dicht hadden moeten doen, want nu zie je steeds het silhouet van remco *LOL*
maar was wel supertrots dat we een behoorlijk vloeiend filmpje hebben weten te maken en dat wilde ik even laten zien Vork

maar kijk maar:

http://www.youtube.com/watch?v=8eQIlUTdF8Y

janique

Re: [MOV] animatie met paarden natuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:45

Jaa stop motion! Erg leuk gedaan Juud, moet je vaker doen! *LOL* Wel veel werk he, heb er zelf afgelopen week ook een moeten maken..
Gordijn had idd beter open gekund, op een gegeven moment zat ik meer naar die schaduw op de achtergrond te kijken Nagelbijten / Gniffelen

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:10

Leuk Juud!

Lijkt me wel heel moeilijk, het precies zo te doen dat het vloeiend wordt. Maar ik doe het je niet na Nagelbijten / Gniffelen

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:13

echt super gemaakt hoor!
Haha!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 18:24

LarissaXX schreef:
Leuk Juud!

Lijkt me wel heel moeilijk, het precies zo te doen dat het vloeiend wordt. Maar ik doe het je niet na Nagelbijten / Gniffelen

camera op een statief, bord goed stevig, dat het niet beweegt en niet te grote stappen tussen de frames

het verbaasde me echt hoe simpel zoiets te maken is! en we kregen deze workshop dus om ideeën op te doen en te kijken of we dit in de klas kunnen doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:52

Leuk! Overgangen vind ook leuk, en het paard wat in een vogel/vlinder veranderd vind ik ook goed gevonden.

Wel was ik ook erg gefascineerd door de schaduw Clown

Maar voor een eerste keer is dit zeker heel erg netjes! Ja

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:35

leuk zeg!
heel netjes voor de eerste keer ! Ja

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:39

Heel mooi gedaan Haha! . Kan me voorstellen dat daar nog best wat tijd in gaat zitten.

Alleen dat silhouet op de achtergrond..euh hoe kan ik dat het best zeggen. Lijkt net of hij bezig is met euh...de liefde te bedrijven zeg maar.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:40

Ziet er goed uit Lachen
Dit heb ik zelf ook al een keer gedaan, maar dan met poppetjes die ik uit papier geknipt had en telkens verschoof. Ook een erg leuk effect.
Met welk programma heb je de frames achter elkaar gezet ? Premiere ofzo ? Loopt best vloeiend over ..
Zoiets kun je natuurlijk ook met foto's doen, geeft ook een grappig effect Clown
(deze manier van films maken heet trouwens stop motion Lachen )
Succes voor verdere animaties Tong uitsteken

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 10:54

nou, wij hebben dit dus met een camera gedaan, die plakt de frames dus al achter elkaar. Dat staat het silhouet op de achtergrond dus te doen Knipoog iedere keer dat knopje indrukken als ik de tekening weer had aangepast *LOL*
daarna hebben we het nog ingezoomd (want je zag de rand van het whiteboard) en het zwarte stuk wat ervoor zat eraf gehaald en het geluid weggehaald, maar ik weet eerlijk gezegd niet meer met welk programma, dat heeft de docent namelijk gedaan.

andere studenten in dezelfde workshop hebben wel met foto's en uitgeknipte tekeningen gewerkt en die hebben de foto's achter elkaar gezet met window's moviemaker.

ik denk dat we met dit filmpje zo'n 2 tot 2,5 uur bezig zijn geweest.