[FOTO] Utah & Whisper

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Utah & Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:20

Graag onderbouwd commentaar! Lachen

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

Elma_

Re: [FOTO] Utah & Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:21

Geen commentaar, Heel mooi..!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:31

Super mooie foto's alleen heb ik het idee dat op foto 1 het neusje iets overbelicht is (of wordt het nu echt tijd voor mij om naar bed te gaan?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:33

Echt overbelicht is hij niet, als ik de foto donkerder maak zie ik nog wel een beetje structuur van de vacht, maar voor het mooie is hij net iets te licht, dat ben ik met je eens. Ja

De foto's zijn trouwens níet bewerkt. Lachen

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:52

Hele mooie fotos! Zoals ik al zei vind ik de eerste super, die op je site vind ik nóg mooier, maar ik vind de compositie van deze foto ook erg leuk en orgineel. Het neusje is misschien íets te wit, maar super storend vind ik het niet.
Foto twee vind ik ook erg mooi, ogen spreken heel erg! De foto heeft iets 'luchtigs', blauwe lucht, groene bomen, mooi bruin paard Tong uitsteken Had misschien iets meer ruimte onder willen zien, maar toppie gedaan! Lachen

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:57

Die eerste foto vind ik heel mooi! Neusje is wel erg vel, maar ik kan nou niet direct zeggen dattie overbelicht is. Vind het alleen wel wat jammer dat je die ketting ziet.

Die tweede foto is qua achtergrondkleuren wel mooi, maar ik vind het hoofd van het paard er niet mooi opstaan. Het maakt een beetje uit verhouding gerukte indruk op me ( Vind t hoofd nogal "plat" lijken zeg maar.) Mischien had je de foto daarom uit een iets andere hoek kunnen nemen.
En ook als je 'm met de foto er boven verglijkt vind ik de kleuren toch ook iets minder scherp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:45

Bedankt voor de tips! roxiie, ik heb hem ook nog wel in een andere hoek hoor Lachen

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:34

mooie foto's pien
die oogjes op de blackfoto's laat je super mooi spreken! echt onwijs goed
ik kan alleen niet geloven dat hij niet bewerkt is, ze zien er namelijk wel zo uit, wazig rond de voorpluk en een stukje uit het halster beetje vreemd Tong uitsteken (wat kijk ik toch goed) haha
maargoed als jij het zegt moet ik het maar geloven haha!
super gedaan dan!
wel vind ik het witte neusje ook overbelicht ogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:54

4e foto is wel een beetje bewerkt ja, was een lamp die erachter hing. Clown Dat niet bewerkt was bedoeld op foto 1 en 2. Die 4e foto plaatste ik later dus die zin sloeg niet op die foto (volg je het nog?) Tong uitsteken

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:52

Wat een kanjers he Pien!!!! Ik vind deze foto's al mooi, ben benieuw naar de rest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:56

Sorry dat ik het zeg, maar ik durf m'n hand ervoor in het vuur te houden dat deze blackfoto's op een niet al te mooie manier bewerkt zijn. Daar nog even mee oefenen dus. Met bewerken is niets mis, daar mag je ook rustig voor uit komen, maar je moet nog wel even oefenen met het bewerken ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:06

Nouks schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ik durf m'n hand ervoor in het vuur te houden dat deze blackfoto's op een niet al te mooie manier bewerkt zijn. Daar nog even mee oefenen dus. Met bewerken is niets mis, daar mag je ook rustig voor uit komen, maar je moet nog wel even oefenen met het bewerken ervan.

De enige foto die hier bewerkt is, is foto 4, aan de andere blackfoto, nummer 1, is níks bewerkt. En bij nummer 4 is alleen het gedeelte bij de voorpluk + halster bewerkt, rond het lichaam niets. Knipoog En je hebt gelijk dat het er minder mooi uitziet, dat ben ik met je eens, maar dit geld echt alleen voor nummer 4.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:09

Ok foto 4 is inderdaad duidelijker (en absoluut minder mooi) dan foto 1 wat dat betreft... Dus daar kan ik me iets bij voorstellen.

Overigens, waar je aan moet gaan werken is je lichtmeting. Belichting is niet optimaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:12

Wat zou ik dan moeten veranderen, m'n sluiter of m'n diafragma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:14

Ligt er aan wat je wil bereiken met de foto en daarnaast op welke stand je fotografeert Knipoog

Wat ik van deze foto's zie mogen ze veelal wat donkerder en is op 2 en 3 de achtergrond nogal overbelicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:21

Okay. Lachen