[FOTO] Bicycle

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

riete

[FOTO] Bicycle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 20:47

Sinds kort heb ik een eigen reflextoestel. Dit is een Canon eos 300D, een wat ouder toestel, maar een stuk goedkoper en als beginner zal je het verschil tussen de modernere toestellen toch niet merken, denk ik. Dit zijn enkele van de eerste foto's die ik ermee getrokken heb. Zelf vind ik ze redelijk geslaagd, maar ben ook benieuwd wat jullie ervan vinden.

Het was de bedoeling om de oudheid van de fiets weer te geven en persoonlijk vind ik dat redlijk gelukt. Ook heb ik geoefend met scherpstellen en scherptediepte, maar ik moet nog heel veel leren, dus tips zijn heel welkom, zowel van composistie als instellingen als nabewerken.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Oamaru

Re: [FOTO] Bicycle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:33

Ik vind ze wel hip. Ja Helemaal voor de eerste keer ! Foto 2 vind ik de leukste, lekkere diepte erin en met je composities ben je al een eind op weg. Haha! Veel plezier met je nieuwe camera ! Lachen

riete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:11

Heel erg bedankt.
Persoonlijk vind ik de eerste het mooist, alhoewel ik denk dat de scherpte iets meer naar links had mogen liggen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:15

Ik ben geen prof oid maar ik denk persoonlijk niet dat je de scherpte op foto 1 meer naar links had moeten doen nu heb je iets scherp en anders had je een beetje ''ongeveer het midden van de foto'' scherp. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Ga vooral zo door!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:47

Ik vind het scherptepunt in foto 1 juist erg leuk. Mijn oog wordt direct naar de bovenkant van de fietsband getrokken en doordat de rest minder duidelijk is, vind ik het een fijne sfeer. Ook vind ik het fijn dat je in zwart-wit werkt, geeft inderdaad het idee dat het al een oudere fiets is.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:22

Ik ben het met Saskiaatje eens: Bij de eerste foto gaat alle aandacht naar de fietsband. Mooi beeld Lachen !
Misschien om de foto nog iets mysterieuzer te laten lijken kun je hem bijsnijden?
Dus bijvoorbeeld verticaal doormidden? Dan moet je nét ietsjes langer kijken om te weten wat het nou is..

De tweede foto vind ik het minst interessant: Het zadel lijkt een beetje op een van die aliens uit War of the Worlds Clown
levendige fantasie, ik weet het
Ik kan me wel voorstellen dat als je ook deze foto bijsnijd het dan iets meer zou vertellen.
Bijvoorbeeld, alleen het slot op de foto hebben ? Deze lijkt ook nog redelijk scherp te zijn!

De derde foto is volgens mij nergens helemaal scherp. Of het moet rechtsboven in de hoek zijn maar dat kan ik niet zeggen ..
Ook is de foto een tikkeltje overbelicht ..
Heb je RAW bestanden van de foto's ?
Als je dat wel hebt (en photoshop hebt) kun je dat moeiteloos weg werken Lachen
Ik denk trouwens wel dat als deze foto goed scherp was geweest, dat het een mooi beeld was geweest Lachen

Over het algemeen, niet slecht voor de eerste paar foto's
Dit gaat wel goed komen, ga zo door en succes ermee !! Lachen

riete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 12:26

@ missznaomi: heel erg bedankt, hier heb ik echt iets aan. Ik heb de eerste en tweede foto eens bijgesneden zoals jij het voorstelt.

Foto 1
Bij deze foto vind ik het origineel mooier. Nu valt een deel van het dieptezicht weg en lijkt het alsof er te weinig ruimte is rechts. (dit bedoelde ik ook met de scherpstelling iets naar links, ik bedoelde niet alleen de scherpstelling, maar de hele foto, omdat je nu wat tegen de rand aankijkt)
Afbeelding

Foto 2
Deze is inderdaad spannender als hij bijgesneden is. Het lijkt een heel andere foto. (het zadel leek idd wat op een buitenaards wezen :p)
Afbeelding

Van foto 3 heb ik het RAW bestand nog, ik zal eens kijken wat ik kan doen.
In ieder geval heel erg bedankt, ik ben me ervan bewust dat ik nog veel moet oefenen, dus alle hulp is welkom.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:57

Fijn dat je er iets aan hebt gehad Knipoog
Nog één ding .. bij die tweede foto die je hebt bijgesneden..
Is het misschien wat als je die stang rechts ook weglaat en gewoon een stuk muur overlaat?
Of wordt ie dan meteen heel raar, kan ook Clown
Is toch een kwestie van heel veel experimenteren met photoshop, erg leuk Lachen

riete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 15:49

als ik bij de tweede foto de staaf ook nog weglaat, wordt hij zo leeg langs de rechterkant. Toch vind ik hem met staaf ook nog net iets missen. Het is idd een kwestie van prutsen met photoshop Lachen