Gedaan in aquarel en later de kleuren iets opgewaardeerd in PSP.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Je hebt een aparte, maar mooie aquarelstijl.
Is dit op je foto [als je die hebt] ook zo? Je stijl is verder prachtig!! 
Het orgineel heeft dus ook niet zo'n weemoedige blik, maar probeer nooit echt klakkerloos te kopieren. Ik vond het wel bij dit paard passen
, maar persoonlijk vind ik het superknap gedaan!
)
Riddikulus schreef:@ Mamamiesje: Daar heb ik nog eens wat aan! Ik zou alleen niet weten hoe mijn kleuren heten, heb zo'n standaard verfdoos van de Talens, dus zou niet weten hoe die kleuren heten. Maar ga het de volgende keer gewoon eens proberen met grijs + d. blauw. In ieder geval bedankt voor de tip!

Riddikulus schreef:@ mamamiesje: Het zijn geen tubetjes maar van die rondjes met verf erin (snap je wat ik bedoel?). Ik schilder niet zo vaak, maar kun je me uitleggen waaraan je merkt dat de van gogh bijvoorbeeld beter is dan deze die ik nu heb? Waar ligt dat dan aan? Ik werk sowieso niet graag met tubetjes omdat ik geen "vaste" werkplek heb, en dan continue zit te klooien met eerst alle kleuren op een palet aanbrengen.

Marterharen penselen bijvoorbeeld nemen flink veel verf en water op en blijven erg lang mooi, als je ze netjes behandeld/opbergt. 
shadowlover schreef:mooie stijl, en ach, fouten zijn om van te leren toch?
vind het paard een leuke uitstraling hebben
Ik vind kleur sowieso moeilijk! Zeker aquarel: dat is i.t.t. bijvoorbeeld olieverf nogal onvergefelijk. Als je één keer een verkeerde streep zet kun je dat niet meer wegvegen later met een lichtere andere kleur. Daarentegen blijf ik aquarel wel het moooiste en vooral fijnste medium vinden
Vind hem erg gaaf!
MamaMiesje schreef:Staan er geen namen op de tubetjes?
En als je echt fanatiek bent/wordt in het aquarellen, dan zou ik toch overwegen om een betere/duurdere kwaliteit verf aan te schaffen
"Van Gogh" bijvoorbeeld. Talens voert namelijk 3 merken: het eigen merk, Rembrandt en Van Gogh. De eerste is de goedkoopste kwaliteit en de laatste de duurste
"Winsor & Newton" is ook een fijn merk
Aquarelleren is niet makkelijk en ik vind dat je dat heel netjes gedaan hebt! Tinne schreef:Ik vind het ook prachtig gedaan, zeker met aquarel! Ik kan niet zeggen wat, maar ik zie iets raars aan de flank/achterhand, net alsof het daar niet helemaal lekker loopt.
Overigens, heb je site bekeken... wat een prachtige foto's!!
Riddikulus schreef:shadowlover schreef:mooie stijl, en ach, fouten zijn om van te leren toch?
vind het paard een leuke uitstraling hebben
Dank je welIk vind kleur sowieso moeilijk! Zeker aquarel: dat is i.t.t. bijvoorbeeld olieverf nogal onvergefelijk. Als je één keer een verkeerde streep zet kun je dat niet meer wegvegen later met een lichtere andere kleur. Daarentegen blijf ik aquarel wel het moooiste en vooral fijnste medium vinden
zal wel een hele omschakeling worden, maar wat me daar dus weer meer aanspreekt is het vloeiender verloop van de kleuren.... hmm weer iets op mn todo-lijstje