[SCH] Paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Riddikulus

[SCH] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 17:34

Ik heb weer tijd over na al mijn moeilijke tentames en heb eindelijk het paard kunnen afschilderen waar ik een aantal weken geleden aan begonnen ben. Het is de eerste keer dat ik in kleur werk, dus er zitten genoeg fouten in. Ik had bijvoorbeeld absoluut van het zwart moeten afblijven toen ik de slagschaduw van het hoofd aan het tekenen was. Maargoed, aquarel is i.t.t. olieverf onvergefelijk en ik kon er dus niets meer aan doen. Hopelijk vinden jullie hem toch wel mooi.

Gedaan in aquarel en later de kleuren iets opgewaardeerd in PSP.

Afbeelding

CaPrIoLe`79

Re: [SCH] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:11

Leuk plaatje in een gave stijl!
Dat moet je zeker vaker blijven doen!
Misschien kun je nog net iets van het riempje waaraan de neusriem omhoog gehouden wordt laten zien, nu zie ik alleen nog het bakstuk richting bit.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:24

Ik vind dat je het heel netjes gedaan hebt Ja Je hebt een aparte, maar mooie aquarelstijl.
Wat zwart betreft: idd een no-no want het is vaak wat doods en bovendien 'loopt' die kleur niet lekker.
Je kan dan beter Paints Grey gebruiken, heel puur. Of een mengsel van Van Dijkbruin en Ptalo (?) blauw (heeeeel donkerblauw), dat wordt optisch zwart.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:51

Ik vind het paard een beetje een trieste uitdrukking in zijn/haar ogen hebben. Bloos Is dit op je foto [als je die hebt] ook zo? Je stijl is verder prachtig!! OK dan!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 20:11

@ Esthertjuh & Michelle: Thanks Lachen

@ Oneilltje79: Ja op de referentiefoto zag je ook niets van die riem van de neusriem, dus die heb ik waarheidsgetrouw ook weggelaten.

@ Mamamiesje: Daar heb ik nog eens wat aan! Ik zou alleen niet weten hoe mijn kleuren heten, heb zo'n standaard verfdoos van de Talens, dus zou niet weten hoe die kleuren heten. Maar ga het de volgende keer gewoon eens proberen met grijs + d. blauw. In ieder geval bedankt voor de tip!

@ Faelivrin: Het orgineel is van Faux kijk maar of je hem herkent Knipoog Het orgineel heeft dus ook niet zo'n weemoedige blik, maar probeer nooit echt klakkerloos te kopieren. Ik vond het wel bij dit paard passen Lachen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:45

Ik ben geen kenner hoor Knipoog, maar persoonlijk vind ik het superknap gedaan!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:51

Ik vind hem echt supermooi!
Ik heb even het origineel gekeken, maar goed gedaan hoor! Op de originele foto zit ook een flinke schadus onder het hoofd, dus das is dan nog niet eens zo erg.

(als je nog eens een model zoekt hou ik me aanbevolen Haha!)

Edit: O, ik keek even in je profiel , succes met je paardje! Ach gut
Laatst bijgewerkt door inma op 28-05-08 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:53

Riddikulus schreef:
@ Mamamiesje: Daar heb ik nog eens wat aan! Ik zou alleen niet weten hoe mijn kleuren heten, heb zo'n standaard verfdoos van de Talens, dus zou niet weten hoe die kleuren heten. Maar ga het de volgende keer gewoon eens proberen met grijs + d. blauw. In ieder geval bedankt voor de tip!

Staan er geen namen op de tubetjes? Knipoog

En als je echt fanatiek bent/wordt in het aquarellen, dan zou ik toch overwegen om een betere/duurdere kwaliteit verf aan te schaffen Knipoog
"Van Gogh" bijvoorbeeld. Talens voert namelijk 3 merken: het eigen merk, Rembrandt en Van Gogh. De eerste is de goedkoopste kwaliteit en de laatste de duurste Knipoog
"Winsor & Newton" is ook een fijn merk Ja

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 07:18

@ mamamiesje: Het zijn geen tubetjes maar van die rondjes met verf erin (snap je wat ik bedoel?). Ik schilder niet zo vaak, maar kun je me uitleggen waaraan je merkt dat de van gogh bijvoorbeeld beter is dan deze die ik nu heb? Waar ligt dat dan aan? Ik werk sowieso niet graag met tubetjes omdat ik geen "vaste" werkplek heb, en dan continue zit te klooien met eerst alle kleuren op een palet aanbrengen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 07:35

Ik vind hem heel gaaf geworden!
Je hebt ook een andere stijl en dat vind ik ook heel gaaf.
Heel knap gemaakt, ik zou niet eens weten hoe te beginnen. Haha!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 16:33

@ Claudia: Het beginnen is bij mij nooit het probleem, het afmaken is het punt!

Gewoon een plaatje kiezen, grofweg de lijnen opzetten met potlood en dan kleuren maar! En dus geen zwart gebruiken Knipoog

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:37

Riddikulus schreef:
@ mamamiesje: Het zijn geen tubetjes maar van die rondjes met verf erin (snap je wat ik bedoel?). Ik schilder niet zo vaak, maar kun je me uitleggen waaraan je merkt dat de van gogh bijvoorbeeld beter is dan deze die ik nu heb? Waar ligt dat dan aan? Ik werk sowieso niet graag met tubetjes omdat ik geen "vaste" werkplek heb, en dan continue zit te klooien met eerst alle kleuren op een palet aanbrengen.

Van Gogh is gemaakt met meer/rijkere pigmenten en heeft een langer fabricageproces, wat een hogere kwaliteit oplevert. De kleuren zijn rijker/dieper en blijven langer lichtecht. Je zult ook merken dat de verf prettiger werkt: het 'loopt' lekkerder als je bijvoorbeeld 'nat in nat' werkt.
Tubetjes hoeft geen bezwaar te zijn! Je koopt een plastic palet en daar kun je al je kleurtjes uit je tubetjes in verschillende vakjes aanbrengen. Die kloddertjes drogen op, maar dat is niet erg bij aquarelverf; immers, als je er weer met je natte penseel overheen gaat kun je de verf weer gebruiken Knipoog
Zo kun je je palet overal mee naartoe nemen, want als het droog is besmeur je niks Lachen

En nu we het even over penselen hadden; ook dáár loont het om de betere kwaliteit te kopen Knipoog Marterharen penselen bijvoorbeeld nemen flink veel verf en water op en blijven erg lang mooi, als je ze netjes behandeld/opbergt.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:41

Hihi, dat van die penselen had ik al gemerkt. Dacht even slim te zijn enn bij de action penselen voor 75 cent te kopen, maar helaas. Wat een k*-kwaliteit. Die heb ik meteen weg kunnen gooien Knipoog

Over dat van Gogh-palet ga ik eens nadenken, maar ben al heel blij met wat ik heb hoor! Tis allemaal best prijzig om goed materiaal te hebben Lachen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:55

mooie stijl, en ach, fouten zijn om van te leren toch?
vind het paard een leuke uitstraling hebben Ja

Shoshanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:03

Mooie style ja! Heel gaaf gedaan!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 16:40

shadowlover schreef:

Dank je wel Lachen Ik vind kleur sowieso moeilijk! Zeker aquarel: dat is i.t.t. bijvoorbeeld olieverf nogal onvergefelijk. Als je één keer een verkeerde streep zet kun je dat niet meer wegvegen later met een lichtere andere kleur. Daarentegen blijf ik aquarel wel het moooiste en vooral fijnste medium vinden *LOL*

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:11

Je hebt zeker een mooie stijl Ja Vind hem erg gaaf!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:15

ik vind hem ook heel gaaf! Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:33

Ik vind het ook prachtig gedaan, zeker met aquarel! Ik kan niet zeggen wat, maar ik zie iets raars aan de flank/achterhand, net alsof het daar niet helemaal lekker loopt.

Overigens, heb je site bekeken... wat een prachtige foto's!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:01

MamaMiesje schreef:
Staan er geen namen op de tubetjes? Knipoog

En als je echt fanatiek bent/wordt in het aquarellen, dan zou ik toch overwegen om een betere/duurdere kwaliteit verf aan te schaffen Knipoog
"Van Gogh" bijvoorbeeld. Talens voert namelijk 3 merken: het eigen merk, Rembrandt en Van Gogh. De eerste is de goedkoopste kwaliteit en de laatste de duurste Knipoog
"Winsor & Newton" is ook een fijn merk Ja

Ik meende juist dat Rembrandt de beste kwaliteit verf was. Eigen merk het "slechtst", dan Van Gogh en als beste Rembrandt.
In ieder geval, dat is wel zo bij de acryl- en olieverf.

Verschil zit 'm idd in de hoeveelheid pigment.

Erg mooi schilderij, mooie stijl van schilderen heb je Lachen Aquarelleren is niet makkelijk en ik vind dat je dat heel netjes gedaan hebt!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 21:30

Tinne schreef:
Ik vind het ook prachtig gedaan, zeker met aquarel! Ik kan niet zeggen wat, maar ik zie iets raars aan de flank/achterhand, net alsof het daar niet helemaal lekker loopt.

Overigens, heb je site bekeken... wat een prachtige foto's!!

Ojee, nu is er een miscommunicatie! Dat zijn niet mijn foto's hoor! Dat zijn de foto's van bokker Faux Lachen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:11

Riddikulus schreef:
shadowlover schreef:

Dank je wel Lachen Ik vind kleur sowieso moeilijk! Zeker aquarel: dat is i.t.t. bijvoorbeeld olieverf nogal onvergefelijk. Als je één keer een verkeerde streep zet kun je dat niet meer wegvegen later met een lichtere andere kleur. Daarentegen blijf ik aquarel wel het moooiste en vooral fijnste medium vinden *LOL*

haha, ben benieuwd hoe het mij zou vergaan als ik aan aquarel ga beginnen, ben nu bezig olieverf te ontdekken Nagelbijten / Gniffelen zal wel een hele omschakeling worden, maar wat me daar dus weer meer aanspreekt is het vloeiender verloop van de kleuren.... hmm weer iets op mn todo-lijstje Vork