heb ik maar eens een boekje gekocht met een stappenplan "hoe schilder ik huidskleur".
Boek (Ebook van artpappa.com ) was voor olieverf... maar werkt tot nu toe goed (zal er deels wel aan liggen dat er nu nog niet echt veel kleur bij komt kijken
)Toch vast op bokt, want in mijn uppie zie ik niet zo snel waar er wat fout gaat - en 4 laagjes later is het wat lastiger corrigeren.
Voordeel van acryl tov olieverf (behalve dat het veel minder chemisch gedoe is met kwasten schoonmaken) is dat het lekker snel droog is en ik dus geen 2 weken hoef te wachten tussen de laagjes door, maar 1 dag.
Nadeel is dat het zo snel droog is en dat ik dus erg hard op moet schieten wil ik alles een beetje redelijk in elkaar laten overlopen/blenden.
30x40 cm
Stap 1.
Schets (raster).

Stap 2.
Laagje geel als achtergrond (had een paar kleuren niet die in mijn handleiding stonden, dus yellow ochre kwam wat mij betreft prima in de buurt).
En een deel van het eerste laagje "Raw umber".

Stap 3.

Laag 1 Raw Umber en laag 2 Raw umber af.
Stap 4.

Laag 1 en 2 van de "dead layer" toegevoegd.
(ik zie waarom het "dead layer" heet - hopelijk betekent dat dat ik iets goed doe...)
En zo staat hij nu te drogen.
Stap hierna is de eerste kleurlaag. (ieks!) en de blauwe ogen(whiej!).
Heb het haar nog niet echt gedaan...geen zin in nog.
Achtergrond is wit/gelig, maar zo kwam de rest in Photoshop het meest overeen met het "echt".
Het is allemaal in verdunde lagen acryl en als het goed is (x my fingers) moet het resultaat realistisch huidskleur zijn!
Wang rechts moet nog iets lichter, en onderaan mond klopt het nog niet helemaal.
Glimstreep op neus - te erg??

uit, ben heel benieuwd hoe hij gaat worden