[FOTO] Mijn allereerste natuurfoto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

[FOTO] Mijn allereerste natuurfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 16:03

Hoi Haha!

Omdat ik zoveel topics zag met zulke mooie foto's, dacht ik: 'laat ik ook eens een poging wagen'. Dit is voor mij de eerste keer dat ik serieus natuurfoto's maak. Het plan was om foto's van mijn hond te maken tijdens het uitlaten maar dat lukte niet dus ik ga eerst goed oefenen op planten en bloemen. De foto's zijn op 25 mei, om ongeveer 3-4 uur gemaakt.

Ik verwacht natuurlijk heel veel tips van jullie Vork . Maar ga mij niet gelijk afkraken. Ook heb ik bij elke foto mijn mening eronder gezet + mijn eigen verbeterpuntjes.

Ik fotografeer met een DV3010.

Kwaliteit is door het uploaden achteruit gegaan Bloos Clown (ik vond het jammer om ze te bewerken)

Nou genoeg gel*lt, hier de foto's Tong uitsteken

----

Afbeelding
Deze vind ik niet zo heel mooi. Hij is scheef en ik heb niet echt ééñ punt wat ik duidelijk had willen maken.

Afbeelding
Deze vind ik mooier dan de vorige. Hij duidelijker maar het zonlicht vind ik niet zo mooi.

Afbeelding
Deze vind ik heel mooi, alleen zonde van de kwaliteit

Afbeelding
Deze vind ik redelijk. Maar het bloemetje waar ik op in wilde zoomen is wazig geworden Duivel

Afbeelding
Deze vind ik heel mooi. Let niet op de persoon links.

Afbeelding
Ik vind de 'waas' op deze foto's wel wat hebben

Afbeelding
Dit is mijn lievelingsfoto. Hij was eerst heel erg mooi maar door het uploaden niet meer Huilen

EDIT: Wijziging

Anoniem

Re: [FOTO] Mijn allereerste natuurfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:06

ik vind ze niet zo mooi, sorry Lachen ik vind ze allemaal wat te donker, en ze zijn niet scherp, er is niet 1 punt waarvan je zegt, die is mooi scherp, en de rest erom heen niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:07

Vind ze verre van UK waardig. De kwaliteit is slecht, storende achtergronden, en zelfs een arm in beeld. Scheve composities, saaie composities. Nee, vind het geen mooie plaatjes. Ga eens een tijdje goed UK doorlezen, de tips etc. die anderen krijgen. Of als je echt serieus iets met fotografie wil gaan doen: Ga een cursus volgen. Lachen

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 16:29

OKe, ik had wel gedacht dat jullie ze niet mooi zouden vinden maar dit Huilen

Ik ga wel iets met jullie tips doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:34

Je plaats foto's op UK, dan krijg je fototechnisch/ creatief commentaar. Als je nu al met zo'n instelling zit weet ik of dat wat wordt in de fotografie. Nagelbijten / Gniffelen

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:36

Ik vind ze ook niet UK-waardig. Ik ga mee met Juuls berichten, storende objecten en/of achtergronden. Er hangt ook een soort waas over je foto's heen.
Probeer gewoon heel veel te oefenen met scherpstellen, composities, licht etc.
En de kwaliteit is echt niet achteruit gegaan bij het uploaden hoor, want bij imageshack heb je daar echt geen last van. Misschien dat ze wel iets minder zijn geworden, maar niet zo erg dat je foto van 'heel erg mooi' naar 'niet meer mooi' gaat. Haha!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 16:38

Oke ik ga daar zeker mee oefenen. Ik baal ook van de camera die wij hebben Bloos

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:39

Met wat voor camera ben je foto's aan het maken?
Dat kan al een heleboel verklaren waarom de foto's niet op de juiste punten scherp zijn, overbelicht op sommige punten of juist te donker zijn...
Probeer op ooghoogte te gaan staan met je onderwerp, hierdoor krijg je beter perspectief en springt je onderwerp er in de juiste grootte uit. Probeer met de zon in je rug de foto's te maken, hierdoor heb je minder kans op overbelichting.
Probeer op de foto dat terug te krijgen zoals je het in gedachten had, dat betekend dat je dus meerdere foto's maakt van het onderwerp maar vanuit verschillende standpunten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:42

Een goede fotograaf kan zelfs met een mobieltje prachtige foto's maken. Kijk maar eens bij het topic van WildWings ergens op UK (laatst nog geplaatst). Dus daar ligt het niet echt aan. Ik fotografeer zelf ook maar met een 5 mp compactje. Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:44

Ik ga met het commentaar mee van de rest,...
Oefen nog even door zou ik zeggen Knipoog

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 16:44

Ik fotografeer met een traversez DV3010.

Dat staat op de camera tenminste Tong uitsteken

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:46

Een camera kan veel verschil maken, als jij altijd met een compact foto's hebt gemaakt en je begint met een digitale spiegelreflex heb je in het begin echt rare foto's er tussen zitten. Het wil niet zeggen dat goede spullen ook direct de garantie zijn voor super foto's maar het kan wel verklaren waarom sommige foto's zo er uit komen te zien..
Ervaring kan je alleen maar op doen door veel foto's te maken en ze laten beoordelen. Het zou dan wel fijn zijn voor diegene die zijn foto's ter beoordeling laat zien dat diegene dan ook tips krijgt om verder te kunnen gaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:47

Niet mee eens meggiemeg. Je moet je foto's aanpassen op je camera. Met een SLR kan je méér, maar je maakt zeker niet per definitie betere foto's.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:49

Met aanpassen bedoel je met een compact geen sportfotografie doen ofzo??????
Met een SLR kan je veel meer en als je de camera goed onder de knie hebt kan je vele soorten foto's maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:52

Met een compactje kan je minder instellen. Niks met scherpte-diepte bijv. Dus ben je beperkter dan met een SLR. Jou laatste zin bedoel ik dus.

Edit: Maar foto's met bijv. scherpte-diepte zijn zeker niet per definitie betere foto's dan zonder. Knipoog

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 17:00

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:46

Is die eerste foto bij het vijvertje vlak bij De Nieuwe Veste en die kinderopvang?
Veel blijven oefenen... Haha!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:51

Anoniem schreef:
Vind ze verre van UK waardig. De kwaliteit is slecht, storende achtergronden, en zelfs een arm in beeld. Scheve composities, saaie composities. Nee, vind het geen mooie plaatjes. Ga eens een tijdje goed UK doorlezen, de tips etc. die anderen krijgen. Of als je echt serieus iets met fotografie wil gaan doen: Ga een cursus volgen. Lachen

Ik ben het met Juul eens Ja
Ik vind de foto niet meer dan matig Bloos

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:53

ik vind ze allemaal scheef sorry en niet mooi en scherp zijn ze ook niet allemaal