Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Verder kijk ik naar de compositie van de foto's. Vaak spreekt die me ook niet aan. Pas daarna kijk ik naar de prijs. Die moet in verhouding staan met de kwaliteit (compositie, techniek, evt. kleine bewerking). 

Sjaad schreef:Het is inderdaad maar wat de gek er voor geeft!
Naar mijn idee ben je goed genoeg als je weet wat je doet.
En ik denk dat je daar wel even mee bezig bent, wil je dat allemaal voor elkaar hebben.
Dit zijn een paar mooie punten.
* Als je je apparatuur volledig kent en de techniek beheerst.
* Je naar licht kunt kijken
* Je correct series kunt samenstellen en kunt selecteren ( Volgens de Fotoacademie: 'Kill your darlings' als ze niet in de serie thuis horen)
* Je met Photoshop om kunt gaan
* Je enigsinds kunt regiseren
* Je kunt componeren
* Je op zoek bent naar de vernieuwende foto en altijd je grenzen wil verleggen
vind ik niet nodig.. foto moet zonder bewerking goed zijn... rijoyco schreef:In het digitale tijdperk ontkom je niet aan Photoshop....dat heeft verder niets met wel of geen goede foto's maken te maken.
Ook ik heb je foto's bekeken en je zou een vergoding kunnen vragen, maar nog geen hoog uurtarief, daarvoor vind ik je foto's (nog) niet goed genoeg.
En wanneer je meer geld kan gaan vragen, dat is vaak een kwestie van vraag en aanbod. Realiseer je dat als je ('veel') geld gaat vragen voor shoots je ook een vaste kwaliteit moet leveren, onder alle omstandigheden en je apparatuur in orde moet zijn.
blonde_007 schreef:Sjaad schreef:Het is inderdaad maar wat de gek er voor geeft!
Naar mijn idee ben je goed genoeg als je weet wat je doet.
En ik denk dat je daar wel even mee bezig bent, wil je dat allemaal voor elkaar hebben.
Dit zijn een paar mooie punten.
* Als je je apparatuur volledig kent en de techniek beheerst.
* Je naar licht kunt kijken
* Je correct series kunt samenstellen en kunt selecteren ( Volgens de Fotoacademie: 'Kill your darlings' als ze niet in de serie thuis horen)
* Je met Photoshop om kunt gaan
* Je enigsinds kunt regiseren
* Je kunt componeren
* Je op zoek bent naar de vernieuwende foto en altijd je grenzen wil verleggen
Ik bewerk mijn foto's niet...vind ik niet nodig.. foto moet zonder bewerking goed zijn...
Jmc schreef:Ik verwacht van een fotoshoot dat soieso perfect belicht is.