[TEK] Kunar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Kunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:58

In opdracht Lachen

Afbeelding

Pastel, A4

Anoniem

Re: [TEK] Kunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:59

Eerste wat me opvalt zijn de verhoudingen van het hoofd.. heel klein neusje, kort van de wang af.. grote wang. Verder erg mooi. Doe het je niet na. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:02

Je hebt gelijk ja, ik kwam er daar even niet helemaal uit Bloos

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:02

Heb je ook de originele foto??
Ik vind hem erg mooi, en ga het je zeker niet nadoen,
maar zoals de vorige schrijfster..
kaak, oog, neus.. en neusrug...
verhouding ietwat vreemd

Maar ehhh.. Ik wou dat ik zo kon tekenen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:29

Teken je met raster? Anders moet je dat een tijdje doen, dan ga je de verhoudingen vanzelf makkelijker zien na een tijdje. Ja

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:14

De kleuren zijn super en zo ook het lijf en de benen. Ik ben erg slecht in benen en hoeven Rolleyes
Maar het hoofd klopt idd niet helemaal. Neusje is te klein en het oog te groot.
Kun je dat nog aanpassen?

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:18

het is een mooie tekening alleen ik vind de verhouding tussen het hoofd
en het lichaam niet mooi getekent
En het neusjje magvan mij wel wat groter

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:22

Kviind de verhoudingen vanhet lichaa mooi, alleen dus die neusje klopt niet Tong uitsteken verder leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 07:10

Dat het hoofd niet klopt weet ik inmiddels wel, ik kan het helaas niet meer veranderen.

Juul schreef:
Teken je met raster? Anders moet je dat een tijdje doen, dan ga je de verhoudingen vanzelf makkelijker zien na een tijdje. Ja

Het hoofd is getekend op een stukje van ongeveer 2x2 cm. Hoe kan ik daar nu een raster voor gebruiken? Nagelbijten / Gniffelen
En een raster heb ik inderdaad een tijdje gebruikt, voor deze expres niet. Ik wil het leren zonder en dat het hoofd niet helemaal is gelukt, tja dat kan gebeuren. Ik kwam daar gewoon niet helemaal uit Nagelbijten / Gniffelen
En om eerlijk te zijn zijn de verhoudingen *op het hoofd na dan* toch ook niet ontzettend slecht? Er kan inderdaad wat verbeterd worden, maar hij lijkt toch niet scheef om het zo maar te zeggen?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:35

Op het hoofd na ziet het er idd heel goed uit.
Het neusje, ogen en oren zitten op de juiste plaats, het enige wat niet klopt, is dat die halve rond lijn (de wang) in zijn geheel een stuk te ver omlaag zit. Dus die ronde boog hoger en niet te groot, dan heb je een supertekening en dan klopt ineens alles!
Bij het begin bij de oren mag die wang ook wat ronder aangezet worden, ipv zo uitgetrokken omlaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:16

Bedankt voor de uitleg, daar heb ik wat aan Ja

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:18

erg mooi hoor!!! echt wel
jammer van de verhouding idd maar meer heb ik echt niet aan te merken!! super gaaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:24

Dankje, ik had het erg graag willen veranderen maar dat kan inmiddels niet meer Knipoog

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:21

Ik vind het een hele mooie fjord geworden, lekker zacht een mooi licht over de vacht. Ja
Heel goed dat je zonder raster aan het tekenen bent, daar leer je van!! OK dan!

Over het hoofdje, ik denk niet dat het punt de kaak is, die is namelijk wel in verhouding met het lijf. Het zit 'm volgens mij aan de (voor ons) rechterkant van het hoofd. Als je de lijn die nu de rechterkant afgrenst een centimeter meer naar rechts zet, dan klopt hij volgens mij helemaal. Hij zit nu namelijk waar ongeveer het midden van het hoofd pas zit, dus dan lijkt het of het hoofd te smal is. Ook kun je dan de neus iets ruimer tekenen zodat hij niet meer zo taps toeloopt.

Leuk om hem op dat gras met bloemtjes te zetten truowens. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:25

Dankje, ik denk ook dat dat het punt was, ik heb ook eerst geprobeerd het hoofd wat breder te maken (dat stuk aan de rechterkant wat jij ook noemt), maar dat leek naar mijn mening toch wel erg raar.. Had ik misschien toch beter mee verder kunnen gaan Nagelbijten / Gniffelen

Ik wist niet goed wat ik met de ondergrond aan moest, anders leek het zo leeg. Dus uiteindelijk toch maar gekozen voor gras en om het wat op te fleuren een paar bloemetjes *LOL*

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:48

mooie tekening, heel zacht en sfeervol... enig commentaar wat ik kan zien is al lang en breed besproken

dus verder mooie tekening Ja

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:13

Wat zonde van dat neusje zeg!
Verder supermooi! Knipoog

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:20

Volgens mij is het hoofd een combinatie van de kaak en de neus, ik bedoel dat de kaak een fractie hoger had gemoeten en iets minder breed, en de neus dus iets breder, langer en meer naar rechts.
Wat ik altijd handig vind als iets niet lukt is om het op een ander vel in klad te oefenen, zo verpest je niks en als je de lijnen eenmaal voor elkaar hebt is het makkelijker om dat over te zetten op het origineel. Net alsof het nog in je vingers zit Haha!

Verderd vind ik je kleuren echt super, misschien iets minder witte glans (neem ik aan) over de vacht, maar verder echt top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:32

Die witte glans kan komen doordat sommige delen wat overbelicht zijn geraakt.

Verder bedankt! Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:25

Mooi Bianca, ik vind de losse stijl echt gaaf!
Leuk hoe je met de kleuren hebt gespeeld, ziet er zeer goed uit. Ja