[TEK] Paardje, 1e x weer tekenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brnc

[TEK] Paardje, 1e x weer tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 18:34

.
Vroeger hield ik veel van tekenen, maar heb er vanaf mn 12e heel weinig aan gedaan (nu 16),
vandaag dacht ik, laat ik eens proberen een paardje te tekenen, dus dat heb ik gedaan Clown
Ik hoop dat ik die skills nog beetje heb Nagelbijten / Gniffelen Zonder voorbeeld, dus hoop dat de verhoudigen kloppen.
De achterbenen zijn een beetje vaag en te kort.
ik hoop dat de tekening nog goed zichtbaar is door de foto
is gewoon op A4 met gewoon potlood :

1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5.Afbeelding
Commentaar/Advies enz. zou leuk zijn, maar wees niet te hard Ach gut Want ik wil graag weer een beetje beginnen met tekenen. Bloos hihi

Mandy_B

Re: [TEK] Paardje, 1e x weer tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:41

ik vindt het hoofd het mooist gelukt! de rug vindt ik een beetje lang waardoor zijn verhouding niet hellemaal meer klopt. Veder mag zijn buik iets dikker zijn van voor. En zijn voorbenen iets meer naar achteren zodat hij een beetje vierkant staat of wat variatie erin brengen bijv. dat hij aan het lopen is?

Zo tekenen is altijd een paard mis heb jij er wat aan?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:29

ik zou proberen eerst de verhoudingen van een foto af te halen dus probeer eerst die duidelijke lijnen te tekenen als dat mooi gaat zou ik verder gaan met vacht meer detail dus.
maar dit is natuurlijk jouw keus Haha!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:35

probeer ook echt realistisch te denken.
hoe staat een paard?
niet op de tenen, dus als eerste MOETEN de hoeven horizontaal staan, net als de onderkant van je papier, maar ook ongeveer net zo horizontaal aan de rug, snap je? nu is he tnet of hij of in touwen hangt, of op zijn tenen staat, wat eigenlijk niet mogelijk is
verder heb je de schaduwen goed geprobeerd, je ziet de diepte bij benen dat het geen plaat is met 4 benen, maar echt een romp met aan beide kanten 2 benen goedzo.
veel natekenen levert je uiteindelijk een mooi uit je hoofd-resultaat!
Ook veel kijken naar ECHTE paarden, gewoon in de wei gaan zitten, en tekenen.
ook benen, eindelijk bekijken, dan komen ze vanzelf op papier! Je hebt het al goed getekend, knieen dikker, kogels mogen ook dikker.
succes !!