[VER] Blacky

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Esther

[VER] Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 19:46

'Kom Blacky, we zijn hier weg!'
Boos trok ik aan het halstertje van de kleine Shetlander en liep ik weg.
'Doe niet zo flauw Free,' spotte Jona. 'Je kunt niet weg, dit is de enige stal in de buurt en Blacky kan
nergens anders naartoe.'
'DAT WEET IK!' riep ik. 'Maar alles is beter dan hier!'
Ik kon mezelf niet inhouden, dit was alle woede die zich de voorbije drie maanden had opgestapeld, die mòèst eruit. Het kon niet anders.
'Als je nu weggaat Free,' fluisterde ze simpelweg. 'Moet je nooit meer terugkomen.'
'MIJ BEST!' Ik wilde haar niet aankijken, dan zou ik beginnen huilen. Ik wist dat als ik nu zou vertrekken, ik Blacky zou moeten verkopen van mijn ouders. Dat mocht niet gebeuren, maar toch
trok ik aan het halstertje en liep ik stampvoetend de kleine stal uit.
Geen één woord zou ik nog zeggen tegen haar, nooit meer.
'Je bent een dikke egoïst Free!' riep ze me na, 'Denk aan je pony!'
Ik wilde niet antwoorden, ik wilde het niet horen. Ik moest hier gewoon weg. Voor altijd.

Pas een uur later had ik door wat ik gedaan had, hoe stom ik was geweest.
Ik zou haar verliezen, voor altijd... gewoon weg... nooit meer terug...
Mama had het me genoeg gezegd, 'Geen stal is geen pony!'.
Ze had Blacky alleen voor me gekocht omdat ik een een stalletje gevonden had.
Mama had haar nog nooit gezien toen ze haar kocht, ze wilde gewoon weten hoeveel ze koste.
Het was €60, dan kon ik haar betalen.
'Je mag er een gaan kiezen, ze heeft er zes staan, morgen vertrek je, en je neemt het meteen mee.'
Het kon me niet eens schelen, dat ze mijn pony'tje 'het' noemde.
Morgen kon ik een pony gaan halen, een eigen pony! Wat spannend was dat toen...
Toen ik daar toekwam, was de eerste indruk alles behalve goed.
Het stonk er verschrikkelijk en de pony's waren ongekamd.
'Kies maar,' had de man gezegd, en hij wees naar een klein overvol stalletje met zes shetlanders.
Ik bleef tien minuten staan bij die stal, toen liep ik eens door om de andere te bekijken.
'Mag niet. Alleen die, de rest is de duur'
De man had de hele tijd ongeduldig staan kijken.
'Waarom dan wel? En het is toch juist beter voor je dat de pony duurder is?'
'Van je moeder mocht je alleen die,' de man keek me niet aan, hij had geen moment naar me opgekeken.
'Nou ja! Ik mag toch wel kijken?'
'Ja,' had hij gezegd.
Ik liep langs de stallen en zag telkens hogere prijsbortjes staan.
'Je stallen zijn niet bepaald verzorgd' zei ik zo vriendelijk mogelijk.
'Dat is ook niet nodig, de meeste van die beesten gaan naar de slager en dan moeten ze niet netjes gekamd zijn.'
Ik schrok eventjes, over hoe gevoelloos de man dit zei.
Maar ik besloot er niet verder bij stil te staan, dit was trouwens mijn moment, het moment dat ik een pony zou mogen kiezen!
Na bijna alle honderd pony's gezien te hebben zag drie grote paarden, in een stal voor een, met helemaal in de hoek een klein bang veulentje.
Het veulen keek me aan alsof ik hem zou redden, redden van die vreselijke stal, met vreselijke eigenaren.
'Hoe duur is die?' vroeg ik, 'Tien euro,' antwoorde hij, 'maar het is een echte schijtert, je kan er niks mee.'
'Ik neem die.' besloot ik.
'Mij best.'
De man liep naar de stal en nam het bange veulen bij z'n halster, hief het op en sleurde het mee
naar de trailer.
'Ik doe dat wel,' zei ik. Ik nam het veulen liefdevol bij haar halstertje en zag meteen dat haar hoofdje pikzwart was. 'Kom maar mee, Blacky.'
Het veulen kwam gewillig mee en stapte in de trailer.
De rit naar de stal had goed verlopen, en toen Blacky in haar stalletje kroop met lekker vers hooi en stro besloot ik haar eventjes te laten bekomen, ze was tenslotte nog steeds wat bang van me en wat en verandering moest dit voor haar zijn!
Een uur later ging ik nog eens kijken, ze was van haar hooi aan het eten en lag al neer.
Toen ze me zag sprong ze meteen op, en keek me geschrokken aan.
'Rustig maar,' troostte ik 'je zult me wel leren kennen.'
Ik ging de stal binnen en ging in een hoekje zitten.
Drie uur later zat ik daar nog steeds, rustig aan het praten met mijn pony, die ondertussen al bij me
gekomen was.
Sindsdien was alles veranderd, we waren gelukkkig samen en vertrouwden enlkaar helemaal.
Waarom had ik dat nu opgegeven? Omdat Jona de huur iedere week verhoogde... of omdat ze altijd kleine kinderen bij Blacky liet, terwijl ze wist hoe bang ze was... maar ik denk het meest omdat ze haar stal sloot, en Blacky daardoor slechts een uur of twee het daglicht kon zien, als ik kwam.
Zonder dat ik erop voorbereid was, of het besefte, barste ik in tranen uit.
Mama zou het nu al moeten weten, ze zou Blacky komen halen en verkopen aan een manege, om die kleine kinderen waar ze zo bang van was, haar te laten pesten.
Blacky kwam rustig bij me zitten, ze wilde me troosten.
Ik was zo blij met haar, we waren beste vriendinnen, en ik wist... ieder moment zou mam haar kunnen komen halen, en zou ik haar nooit meer zien...
Na vijf minuten, kwam mama. Ze keek me niet aan en zij alleen maar: 'Blacky gaat naar 't Beekje, dat is in Duitsland. Hun trailer staat daar al en ze wachten.'
Ik kon niks zeggen, mijn hart stond stil en ik kon alleen maar huilen.
Ze rukte het touw uit mijn hand en liep met Blacky weg. Die wild en bang werd.
Dat deed ze altijd als mama iemand vreemds haar meenam.
Toen had ik het door, dit was mijn laatste kans, nu of nooit, ik stond op en liep zo hard als ik kon naar huis, maar ik zag de trailer al wegrijden, weg, naar Duitsland, voor altijd...

Enkele jaren later, op mijn 17e verjaardag, gebeurde het.
Ik zocht, -voor waarschijnlijk de hondenduizendste keer- op het internet naar 'lieve kleine shetlander met zwart hoofd'.
Ik klikte zoals altijd alle links aan, maar telkens geen Blacky.
Nadat ik de zesde keer klikte, moest ik NEDERLANDS, FRANS of DUITs aanklikken. Ik klikte NEDERLANDS aan. En daar kwam in mijn beeld, een kleine shetlander, met mooie ogen en een zwart hoofd. Slechts één keer moest ik kijken, om te zien dat het Blacky was. Ze zag er dan wel slecht uit, te mager, verdrietig, een kleine wonde op haar been,.. maar toch was het Blacky. Dat wist ik zeker.
Langzaam scrollde ik naar beneden, onder de foto stond:
'onze kleine shetlander, ze is niet tam en bijt en slaat, we houden haar om te weides mooi te houden,'
Mijn hart ging sneller slaan, Blacky... meisje toch... om weides mooi te houden? Zonder het te beseffen streelde ik het beeld.
Ik schrok van mezelf, een foto van Blacky aaien?
Ik zag dat de site drie uur geleden gemaakt was, ''t Beekje, de manege voor ieder keertje!' was de slogan. Ik keek nog even naar de andere paarden, -ik moet toegeven- die zagen er best goed uit. Onderaan stonden alle e-mails van de leden.
Plots schrok ik, mijn blik bleef hangen bij: blackytj@hotmail.com ik voegde haar (of hem!) snel toe. Ze -of hij- was online!

Ik stuurde haar snel een mailtje.

'' Hallo!
Hou jij je bezig op de manege met Blacky? Dat is mijn pony'tje!
Ik heb haar alles geleerd wat ze kan, en ik mis haar heel erg.
Hoe is het met haar? Asjeblieft zeg dat ze gelukkig is!
Ik zou haar graag terug kopen? Kan dat?
Asjeblieft antwoord positief,
Free ''

Was een stom mailtje, maar het moest ze snel mogelijk verzonden worden. Dus klikte ik zo snel mogelijk op VERZENDEN, en het mailtje was weg.
Ongeveer vijf minuten later kreeg ik eindelijk antwoord.

'' Hoi!
Ik verzorg Blacky al vier jaar niet meer. Ze werd gemeen, en wilde niemand meer. Nu staat ze gewoon 7 op 7 buiten.
Het gaat niet goed met haar, ik denk dat ze na de winter zal sterven. Sorry om dit te zeggen, maar je hebt je werk niet goed gedaan, ze kan niks.
Ilse ''

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar, en is dit vervolgs waardig? Haha!
Laatst bijgewerkt door Elanor op 04-06-08 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update toegevoegd

Lennek

Re: [VER] Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:28

Ik vind het een heel mooi verhaal!
Zat er echt helemaal in. OK dan!

En wat moet dat kind zich rot hebben gevoelt zeg Bloos

_Shaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:56

ik vind het ook zeker een leuk verhaal! Lachen naja natuurlijk niet leuk voor haar en blacky!..
en ik wil graag een vervolg lezen! *LOL*

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 20:15

Ik begin nu aan een vervolg!
Bedankt voor jullie reacties! Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:03

Let wel een beetje op je foutjes. Lees het nog is na.
Sommige zinnen lopen niet helemaal lekker zoals deze:

Citaat:
Ze rukte het touw uit mijn hand en liep met Blacky weg. Die wild en bang werd.
Dat deed ze altijd als mama iemand vreemds haar meenam.

Als je alles iets meer probeerd te beschrijven is het een stuk duidelijker. Beschijf is hoe de stal er uit ziet ect.
Iets gedetailleerder.

verder vind ik het wel een leuk verhaal om te lezen

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 17:34

Bedankt voor de tip ma_rie_tje !
In het volgende hoofdstuk ga ik daarop letten Lachen .

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:34

Mooi hoor !! Knipoog

Ik wil zeker de rest lezen.. Knipoog

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 09:35

Bedankt Lachen

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:28

Mooi hoor!!

Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:47

*Update toegevoegd* Lachen

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:21

Ik vind het echt een mooi verhaal! Lachen
Komt er nog een vervolg?
Ik ben benieuwt!!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:47

ik vind m echt super goed geschreven!
echt mooi!

komt er nog een vervolg bij??

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:37

Stipje Haha!
Erg leuk verhaal! Ik hoop op nog een stuk!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 22:28

Ja, sorry dat dit topic zo lang heeft moeten wachten.
Maar ik heb besloten om toch met dit verhaal door te gaan, ik hoop dat jullie nog willen lezen? Lachen

Morgen middag zal ik het vervolg plaatsen. (bereid jullie maar voor, want het word heel veel leesmateriaal Vork )

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:03

Ik wil het nog lezen Haha!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 14:09

Ik was boos, nee woedend over het bericht wat ik net las.
    Hoe durft ze? Wat weet zijn van mijn Blacky’tje?
    Ik was bijna klaar met mijn haatmail, toen mama riep.
    ‘’Free, kun je even komen?’’
    Ik wilde de mail direct verzenden, hoe grof het ook was,
    Maar ik hield me in. Ik ging Blacky niet terug krijgen met schelden.
    Hoe graag ik dat ook wilde. Ik ging naar beneden, zoals mama gevraagd had.
    Ik was nog steeds boos op haar, het boterde nooit meer tussen ons, daarna.
    -‘’Liefje, ik ga weg, voor 5 dagen naar Duitsland. Het is voor mijn werk.’’
    -‘’En ik dan?’’
    -‘’ Wacht liefje, laat me uispreken.’’
    -‘’Wat jij wil…’’ ik wist al waar dit naartoe ging, ik moest weer naar oma aan
    Heel de andere kant van het land. Bah, ik haat het daar. Een jaar geleden heb ik een neus piercing laten zetten, dat heeft ze me nog altijd niet vergeven. Zij begon toen met schelden op me,
    En ik schold terug. Normaal toch? Ik wilde me verdedigen, en dat heb ik gedaan.
    Ik heb ook mijn kleine ‘geheimpje’ eruit gefloept, wat ik achteraf beter niet gedaan.
    Mijn ‘geheimpje’ is dat ik volgend jaar, op mijn 18 verjaardag een tattoo ga laten zetten.
    Ik droom er al lang van, het word Blacky’tjes naam. Op de binnenkant van mijn pols.
    Heel klein hoor. Ongeveer zo lang als jou pink. Maar ja , dat vond oma dus niet zo leuk.
    Maar ik ga het toch doen, het is mijn lijf.
    Mama vervolgde haar ‘uitleg’, ik luisterde maar half, ik wist toch wat er ging gebeuren.
    ‘’ Je weet dat Blacky ook in Duitsland zit hé..’’
    ‘’Mama, als je denkt dat ik dat zou vergeten, ga ik je meteen opsturen naar het gekkenhuis.’’
    ‘’ Asjeblieft geen zo’n toon tegen mij, Free.’’
    ‘’Natuuurlijk niet. ‘’ Zei ik op een sarcastische toon.
    ‘’Wel, die manege licht vlak naast het hotel waar ik naartoe ga.
    En ik zou het wel zien zitten om eens naar Blacky te gaan en wat foto’s voor je te maken.
    Als je dat wilt, natuurlijk.’’
    Ik kon mijn oren niet geloven, het was gewoon te mooi om waar te zijn.
    Ik kon geen woord meer uitbrengen, was dit echt?
    ‘’Liefje… het spijt me. Ik moest er niet over beginnen, ik weet hoe erg je het vind, ik heb er ook veel spijt van dat ik Blacky zomaar verkocht heb.’’
    ‘’Mama, ik… ‘’ Tja, wat moest ik zeggen? Ze had zich nooit verontschuldigd, en nu, totaal onverwacht.. ‘’ Dank je , ik, ik hou van je mama’’
    Dat had ik al 5 jaar niet meer tegen haar gezegd, en ik zeg je, het was gemeend.
    Ik omhelsde haar, en wilde in tranen uitbarsten.
    ‘’Ik hou ook van jou, schat.
    En ik ga het doen, om één voorwaarde, …’’
    ‘’Vertel! Ik doe alles!’’ Dat was een reflex, maar ik meende het opnieuw, ik zou er alles voor doen.
    ‘’Liefje, ik wil dat je die tattoo laat zetten, van Blacky, die je al zo lang wil.’’
    Mama was altijd tegen die tattoo geweest, snapte ze het eindelijk ?
    Hoe erg ik van Blacky hield? Misschien wel…
    Het enige wat ik kon doen is haar omhelsen. Ik was zo blij, Blacky… alles zal goed komen.

Twee dagen later vertrok mama, naar Blacky, nou ja… ze zou maar één keer gaan kijken, maar voor mij ging ze toch weg voor Blacky’tje.
    Maar er was ook een keerzijde , ik moest voor 5 dagen naar oma.
    Ik had besloten om haar eens goed te laten zien wat ik van haar vond.
    De tattoo shop waar ik zou gaan, lag op 2 km van haar huis. Ha!
    Ik heb een afspraak gemaakt en op 16 augustus ga ik, om Blacky op mijn lijf te vereeuwigen .
    Dat is de derde dag dat ik bij oma ben, dat zal ze niet leuk vinden, denk ik.
    Onze ontmoeting was ook niet zo leuk moet ik zeggen, het eerste wat ze zei was gezeur over mijn piercing. Ik heb haar niet vertelt wat ik overmorgen ga doen. Want dat zou mijn verblijf daar er niet aangenamer op maken.
    Twee dagen later was het zover, ik had het ontwerp van de tattoo afgeprint in de plaatselijke bibliotheek, waar ik bijna 5uur per dag zat, voor de computer natuurlijk.
    O ja , Ik zou het bijna vergeten. Ik veranderde nog even snel mijn msn naam.
    Mijn naam werd: Free’ke <3 Robby (Robby is m’n vriendje )
    En eronder: Nu tatoo zetten, Blacky 4ever <3
    Niet zo orgineel, maar het moest er toch staan, hé.

Ik zei tegen oma dat ik even weg was, ik nam mijn fiets en vol goede moed zat ik daar 10 min. Later in de wachtzaal. De zaak beviel me heel goed, heel netjes en verzorgd.
    Ik zag net iemand buitengaan met een, waarschijnlijk net gezette, septum, ze stond er wel mee. ‘’Free Vanderbeek mag komen’’
    Automatisch stond ik op, alleen bleef mijn grijze t-shirt nog even hangen aan de stoel.
    Na even trekken was die gelukkig wel los, en vol zelfvertrouwen stapte ik de kamer binnen.
    ‘’Hallo!’’ Zei de tatoeëerder vriendelijk.
    ‘’Ik ben John, jij wilde een naam op je pols hé?’’
    Ik zei netjes hoi, en knikte. Ik gaf hem het A4 Blad met ‘Blacky’ op in een mooi lettertype.
    ‘’Heel mooi, ‘’ zei hij ‘’wie is dat?’’
    ‘’Blacky is mijn pony, ze is een paar jaar geleden verkocht, misschien kan ik haar nog terugkopen , later.’’
    ‘’Wil je echt de naam van je pony op je pols?’’ Vroeg hij, met heel gemeende vriendelijkheid.
    ‘’Ja,’’ zei ik, ik had er lang genoeg over getwijfeld , en wist nu wel voor 100% zeker dat ik hem wilde.
    ‘’Dan gaan we daar meteen eens werk van maken, zie!’’ John was heel enthousiast , en bekeek het blad goed.
    ‘’Hoe groot ongeveer? ‘’ Vroeg hij.
    ‘’Op de achterkant staat het gewenste formaat.’’ Antwoordde ik.
    ‘’O o, ik word blind, help! Haha sorry, ik zie het al.’’
    Ik had niet verwacht dat hij zo enthousiast zou zijn, maar het was erg leuk.
    ‘’Dat ik vroeg of je echt die naam op je pols wilt, vraag altijd. Dus het is niet omdat ik het niet mooi vind. ‘’
    Ik lachte, ‘’ Het is je geraden!’’ zei ik grappend.
    ‘’ Ow!!! Niet vergeten John, ‘’ sprak hij luidop in zichzelf. Toen keerde hij zich terug naar mij; ‘’Mag ik je paspoort eens zien? Je was 17 hé?’’
    Ik liet hem snel mijn paspoort zien, met die domme foto op van mij, waarop ik mijn Hello Kitty shirtje aanhad.
    Niet dat die zo lelijk was, alleen keek ik zo stom.
    ‘’Prima,’’ keurde hij. ‘’ Laten we dan maar beginnen hé? Mag ik je pols?’’
    Ik gaf hem mijn pols en keek toe wat hij deed, eerst een schets maken, toen nam hij iets.
    Ik wild het niet zien, ik deed m’n ogen toe en wachtte tot hij klaar was.
    Het deed best wel pijn, maar ja, pijn is fijn.
    ‘’Klaar.’’ Zei hij ongeveer een halfuurtje later.
    Ik deed mijn ogen open en was versteld, wat was het mooi! Precies zoals ik het wilde.
    ‘’Wow! Bedankt, het is prachtig.’’ Sprak ik bewonderend.
    ‘’Bedankt, dat vind ik nou ook.’’ Zei hij vrolijk.
    Ik was zo verrast, dat ik bijna vergat te betalen.
    ‘’Mag ik nu die €70, of moet ik hem er weer af doen?’’ lachte hij.
    ‘’O, sorry! ‘’ Ik gaf hem de €70, waarvoor hij me bedankte, en ik kreeg nog wat zalf.
    ‘’Dat zal goed doen.’’ Zei hij.
    Ik bedankte hem nogmaals en ging toen met een grote glimlach weg.
    Ik kon nog net horen ‘’Pieter De Klerck mag komen.’’
    Op weg naar oma’s huis keek ik er de hele tijd naar, wat was hij toch mooi…

Toen ik er was, ging ik gewoon naar binnen, zei gewoon ‘Hallo’ tegen oma en ging naar boven.
    Ze keek niet eens naar me, volgens mij haat ze me echt.
    Nog een halfuurtje later ging ik weer naar beneden, om naar de bibliotheek te vertrekken.
    Zodat ik iedereen mijn tattoo kon tonen. Ik zei tegen oma dat ik binnen twee uur terug zou zijn.
    Ik zwaaide, dat was wel stom, want zo had ze natuurlijk direct mijn tattoo gezien.
    ‘’FREE!!!’’ riep ze., ‘’WAT IS DAT OP JE ARM?!’’
    ‘’Mijn nieuwe tatoo, ‘’ zei ik kalm. ‘’Net gezet, wat vind je er van? ‘’
    Volgens mij werd ze helemaal gek, ze werd rood en riep maar steeds ‘ongehoord, gemeen, vals , kreng’’.
    Ze vond het niet zo leuk… ik besloot dan ook maar om haar te laten afkoelen en te vertrekken.
    ‘’JIJ BLIJFT HIER!!’’ Schreeuwde ze. ‘’Ik bel nu naar je moeder, kijken wat zij er van vind!’’
    Wat een debiel ben je toch, dacht ik in mezelf. Maar ik zei niks.
    Met haar dikke vingers tikte ze mams nummer in en na 3 maal bellen nam ze op.
    ‘’Hallo met Elly Vanderbeeck.’’
    Zei mama vriendelijk. Oma daarentegen was helemaal niet vriendelijk;
    ‘’Weet je wat die dochter van jou zich nu geflikt heeft?’’
    ‘’Vertel het me, moeder.’’ Zei mijn moeder nog steeds kalm.
    ‘’EEN TATTOO ! Er staat zo’n achterlijk ding op haar pols! ‘’
    ‘’Rustig moeder, ik heb toestemming gegeven. Ze wilde dat al zo lang.’’
    ‘’ ELLY!’’ tierde ze bijna, ‘’Hoe kon je? Het is verschrikkelijk, mijn eigen kleindochter!’’
    ‘’Mamsie, overdrijf niet asjeblieft.’’
    ‘’Ik word echt gek van jullie… eerst die niercing, nu die tattoo..’’
    ‘’Piercing, mamsie. Mag ik haar trouwens eens?’’
    Oma keek me vuil aan, en gaf me de telefoon.
    ‘’ Mama?’’ vroeg ik.
    ‘’Ja liefje? Hoe was het?’’
    ‘’Super mama, ik vind hem prachtig!’’
    ‘’ Geweldig schat.’’
    ‘’Weet ik!’’ zei ik. ‘’ Ben je trouwens al naar Blacky’tje geweest?’’
    ‘’Nee, morgen doe ik dat.’’
    ‘’Oké, direct de foto’s doorsturen hé!’’
    ‘’Tuurlijk liefje.’’
    ‘’Dankje mam’’
    ‘’Graag gedaan, hoor.’’
    ‘’Tot morgen mama, bel me direct hé!’’
    ‘’Off course.’’ Zei ze plechtig.
    ‘’Doei;’’
    ‘’Dada’’
    En ik hing de telefoon op.
    Ik wilde niet naar oma kijken, ik moest nu weg naar de bib.
    ‘’Doei oma, tot straks.’’
    Ze zuchtte luid, maar zei niks.
    Ik nam mijn knalrode fiets en fietste naar de bibliotheek.
    ‘’Free Vanderbeeck, voor twee uur computer internet asjeblieft.’’
    Zei ik, ongeduldig, maar vriendelijk.
    ‘’U mag de eerste nemen.’’ Zei de vrouw vriendelijk.
    ‘’Dank u.’’
    Ik zette mijn gele handtas neer en ging zitten voor de eerste computer.
    Ik logde me in.
    En veranderde mijn onderschrift. ‘’Tattoo staat er <3 Blacky
    Onmiddellijk sprak Robby mij aan;
    Robby <.3 Free zegt: Hoii Schatsie! Bevalt de tattoo??
    Free <.3 Robby zegt: Natuurlijk wat dacht je!
    Robby <3 Free zegt: Ik mag er ook een! Leuk hé? Ik weet wel nog niet wat…
    Free <.3 Robby zegt: mijn naam hahaha
    Robby <3 Robby zegt: misschien ^^
    Free <3 Robby zegt: ^^

En zo gingen we nog wel even door, twee uur lang maarliefst.
    Ik zei nog hoeveel ik van hem hield en sloot msn af.
    Ik pakte mijn gele tasje en ging naar de balie .
    ‘’Dat is 10EUR asjeblieft.’’
    Ik gaf tien euro, groette de vrouw en ging weg.

Terug thuis kon zelfs oma mijn goede humeur niet verpesten.
    Ik luisterde nog heel de avond naar mijn Ipod, at wat brood en ging slapen.
    Ik viel direct in slaap, ik droomde van Blacky.

Ik weet het, het is niet zo spannend, maar het is een beetje een 'tussenstukje'.
Het volgende deel word dan dubbel zo spannend, dat beloof ik Knipoog

Lautj_Moedj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:49

Leuk verhaal Esther! Haha!
Ben benieuwd hoe 't volgende deel gaat!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 16:53

Bedankt Laura Knipoog
Ik denk (hoop) dat je verrast zult zijn. Lachen

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:08

nieuw stuk aub Haha! Haha! Haha! Vind hem zo leuk!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 23:41

Misschien morgen, anders overmorgen.
Aan dit stuk heb ik al anderhalf uur gezeten Clown

Piiaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 00:02

Morgen esther , morgen Tong uitsteken
verslaving aan dit verhaal ^^

_Esther