Tips zijn welkom, als het niks is hoor ik het wel, dan is het schrijven blijkbaar niet aan mij besteedt

Citaat:Verwoed probeerde ik mijn pony te stylen, die nam het me niet in dank af en sprong weer terug in zijn oude vorm.
Ik zuchtte, het was ook altijd hetzelfde liedje, mijn haar werkte nóóit mee.
Het voorstelrondje even doen?
Goed, ik ben Amanda, 16 jaar, modieus, 1.78 lang en 55 kilo.
Ik ben dol op mijn vrienden en ben regelmatig in de sportschool te vinden.
Vanavond werd het speciaal! We zouden met de hele vriendenclub uit gaan, eerst een hapje eten en daarna naar Justin’s huis, hij woonde in dé villa wijk van ons dorp.
Het was een prachtige, luxe villa die veel luxe met zich meebracht. Er was een binnen zwembad, een jacuzzi, sauna, personeel en noem maar op!
Ik kan wel zeggen dat iedereen stinkend jaloers is op hem!
Maar weer back to the point, mijn haar wilde niet mee werken.
Ik gromde en trok een gekke bek voor de spiegel, ik lachte mijn spiegelbeeld hard uit en maakte een raar dansje.
Dan tóch even onder de douche, mijn haar was toch te vet, dus het kwam goed uit dat het nu echt moest.
Kletterend kwam het warme water neer op de inmiddels warm geworden vloertegels, heerlijk die warmte van die stralen!
Ik waste snel mijn haar en gebruikte mijn nieuwe Bourjois doucheolie die je de hele avond bleef ruiken.
Snel spoelde ik mijn haar uit en bleef nog even genietend onder de warme stralen staan.
Met tegenzin zette ik de kraan uit, ik had een half uur gestaan en dat was al redelijk lang, mijn ouders zouden me vermoorden als ze er waren, gelukkig waren ze een weekje op vakantie.
Kritisch bekeek ik het stapeltje kleding op de stoel, ik was vrij zeker van mijn keuze, maar begon nu te twijfelen of ik toch niet het groene shirtje aan moest doen i.p.v de zwarte.
Ach, wat zou het ook, deze avond zat er toch niets voor me in.
Snel trok ik mijn G-star broek aan, het Mango shirtje volgde, ik zou het bij vertrek afmaken met mijn super schattige ballerina’s.
Ik draaide mijn haar in de handdoek en opende de badkamer, nu eerst maar even de zooi beneden opruimen.
Toen ik de puinhoop zag wilde ik eigenlijk weer snel naar beneden rennen, wat een karwei om hier aan te beginnen!
Het moest er toch maar van komen, met een laatste zucht ging ik aan het werk, eerst de glazen bij elkaar rapen, daarna de bakjes en tot slot haalde ik de stofzuiger door de hele benedenverdieping.
Na die driekwartier hard werken was ik bekaf, maar zo trots als een pauw, dit had ik wel even in mijn eentje gedaan, ik die nooit wat opruimde.
Verschrikt keek ik op de klok, het was inmiddels half 8 en ik werd om kwart over 8 opgepikt, crisis!!
Zo snel als een konijn hupste ik naar boven en rolde mijn haar uit de handdoek, ik graaide mijn mousse weg van het bovenste plankje en begon mijn krullen flink ‘op te duwen’.
De stijltang had ik aan laten staan, geluk bij een ongeluk!
Met beleid stylde ik mijn haar, ziezo, dit was stukken beter!
Eerst de make-up maar, dat was mijn eerste zorg. Ik koos voor een subtiel randje eyeliner en genoeg mascara, tot slot nog wat lipgloss en klaar was kees.
Ik bekeek tevreden mijn werk in de spiegel, dit zag er zeker niet verkeerd uit!
Nu waren de nagels aan de beurt, ik vijlde er op los en al snel zagen mijn nagels eruit om door een ringetje te halen. Het vijlen had me een hoop oefenwerk gekost, het was een moeilijke opgave waaraan ik al zo’n 2 jaar sleutelde.
Tot slot deed ik er nog een laagje doorzichtige nagellak op, wat onrustig wapperde ik met mijn handen, ik kon ieder moment opgehaald worden.
Mijn gedachten dwaalde af naar vanavond, hoe zou het eindigen?
Vorige keer liep het in een dikke ruzie af, dit keer niet in de meidengroep, maar bij de jongens.
Steven had een dikke rel geschopt met een onbekende die het nodig vond zijn glas uit zijn hand te slaan, tja, dat kon je verwachten met Steven.
De vriendengroep bestond uit een aantal personen die heel verschillend waren, maar we konden zó goed met elkaar opschieten!
Je had Marijke, Marijke kon met iedereen overweg. Ze was klein en stevig gebouwd, een gezellig persoon!
Daarna kwam Tiffany, Tif en ik konden het beste met elkaar overweg, we waren nu al 10 jaar bevriend en nog steeds dikke vriendinnen.
Qua uiterlijk waren we net een tweeling, dat kregen we ook dikwijls te horen en dat zorgden voor de nodige grappen en grollen.
Dan kwam Tom, dé hunk van de groep. Hij was zeer sociaal en altijd in voor een praatje. Stiekem had ik het op hem voorzien, maar daar werd aan gewerkt.
Dan had je Jip, Justin en Steven. De laatste beschreef ik net al, hij kon heel opvliegerig zijn, maar zodra je het met hem kon vinden, deed hij alles voor je.
Ik schrok op uit mijn gedachten, nu moest ik echt de laatste dingetjes afronden, anders kon ik zulke avondjes wel vergeten voortaan.
Uit mijn kast pakte ik mijn nieuwe tas, hij was crème kleurig en echt heel chique!
De standaard dingen verdwenen erin; make-up, borstel, portemonnee, telefoon etc.
In de verte hoorde ik de motor ronken, deze herkende ik uit duizenden, zo zwaar was ie.
Mijn ballerina’s stonden bij de deur en ik trok ze aan, perfect!
Snel checkte ik alle deuren, alles was op slot, dus dat zat wel goed. Enthousiast viste ik mijn jas van de haak, alhoewel ik me afvroeg of hij daadwerkelijk nodig was, het was vanavond koel, maar niet ijskoud.
De hitte had weer flink toegeslagen, ik bofte enorm, want ik was prachtig gebruind.
Deze keer werd ik uit mijn gedachten geschud, de deurbel rinkelde indringend, daar moest papa toch maar wat aan gaan doen.
Ik wierp nog een snelle glimlach in de spiegel en deed de deur daarna met een zwieper open.
‘Goedenavond schone dame’ begroette Steven mij met een grijns.
Ik mepte hem op zijn hoofd en liet hem even beteuterd staan, hij herstelde zich snel en opende het portier als een echte gentleman voor me. Aan de andere kant bij het portier zat Tiffany, naast haar zat Tom, mijn hart maakte al een licht sprongetje.
Onzeker keek ik naar Tiffany, maar die beantwoorde mijn onzekerheid met een dikke knipoog.
Ik probeerde rustig en elegant in te stappen, tot mijn ontzetting lukte dat.
‘Hee Aman!’ groette Marijke, verrast, maar blij dat ze er was, groette ik haar terug.
Op naar een geweldige avond!
Steven stapte in en reed ons keurig naar het Griekse restaurant, hier zouden we een hapje gaan eten.
Aangekomen na het korte ritje, werd het portier weer keurig voor ons opengehouden door Steven.
‘Wat een heertje is het toch’ fluisterde ik tegen Tiffany, de slok die ze zojuist had genomen van haar flesje water kwam weer naar buiten zetten.
Met een gespeeld vies gezicht keek ik haar aan, waarop ze haar puppy ogen opzette, pff hier kon ik niet tegenop.
Vrolijk liepen we met zijn allen het restaurant in, Steven zorgde voor de zakelijke kant, dus kozen wij een geschikt plekje uit.
Mijn maag rammelde al, dus ik hoopte snel op de kaart, alsof mijn gedachten werd gelezen, kwam er direct een ober met kaart aangelopen.
Ik koos voor een onbekend Grieks gerecht, we zagen vanzelf wel wat er voor mijn neus kwam te liggen. Ik was gek op onbekende dingen, ik stond open voor alles en dat beviel me erg goed!
Druk kletsend over van alles en nog wat, zag ik onze voorgerechten aankomen, wat een service!
Mijn eten zag er meer dan goed uit, het was zo mooi!
Ook de anderen hadden een prachtig gevuld bord voor zich staan, even was er een moment van verbazing, maar al snel hapten we van het gerecht.
Het zag er net zo mooi uit dan dat het smaakte, ook de andere waren razend enthousiast.
Plots klonk er heel dichtbij een rem, een rem die keihard werd ingetrapt.
Lichtelijk angstig keek ik naar de ingang van het restaurant, niks te zien…
Ik keek even naar Tom die naast me zat, hij zag het en gaf een zacht kneepje in mijn hand. Wat was hij leuk!
Zijn haar was in een leuk kapsel geknipt, het was erg donkerbruin en het leek alsof zijn ogen daarbij waren uitgezocht, ze waren prachtig donkerbruin!
Ik schoof mijn armbanden wat naar achter en hervatte het diner.
Een hard geluid en rinkelend glas, je kon de glasscherven nog na horen rinkelen.
Het restaurant dat net zo rustig was, was nu één chaos. Wat was er in vredesnaam aan de hand?
Een harde bonk volgde en het leek alsof er achter in het restaurant met tafel werd gegooid.
Bang keek ik naar Tom, die me snel bij mijn arm pakte, er was iets niet goed, maar ik zag helemaal niks.
Het leek een beetje op het liedje van zwarte piet; ‘’ik hoor je wel, maar ik zie je niet’’
Een angstig gevoel bekroop me, iedereen was te verbouwereerd om weg te lopen en waarom zouden we?
Wie weet was het gewoon een technische storing, dat zou het vast zijn, maar toch zat het me niet helemaal lekker..
Toen ik het koude metaal tegen mijn hoofd aan voelde drukken en een arm me hardhandig beet greep, wist ik dat mijn gevoel gelijk had.
Waarom had ik verdomme niet geluisterd?
etc zou ik wel veranderen naar enzo... Oid.
'Hee Aman!' groette Marijke. Verrast, maar blij dat ze er was, groette ik haar terug. Zo zou ik hem doen. 
ik wil meteen meer weten!!

!