[FOTO] It ain't easy, being green.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[FOTO] It ain't easy, being green.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 20:51

It's not that easy bein' green;
Having to spend each day the color of the leaves.
When I think it could be nicer being red, or yellow or gold-
or something much more colorful like that.

Afbeelding

It's not easy bein' green.
It seems you blend in with so many other ordinary things.
And people tend to pass you over 'cause you're not standing out like flashy sparkles in the water- or stars in the sky.

Afbeelding

But green's the color of Spring.
And green can be cool and friendly-like.
And green can be big like an ocean, or important like a mountain, or tall like a tree.

Afbeelding

When green is all there is to be
It could make you wonder why, but why wonder why? Wonder,
I am green and it'll do fine, it's beautiful!
And I think it's what I want to be.

Afbeelding

Tekst: "Bein' Green" door Joe Rapposo Lachen

Afbeelding

Foto's gemaakt met Pentax *istDL en *spiksplinternieuwe Pling * Sigma 70-300 mm f4-5.6 bij de vijver in de tuin. Lachen

Eigen commentaar:
1: Ik ben erg tevreden over deze foto. Ja Scherp op de kop, en mooi licht in het midden waardoor de aandacht naar de ogen trekt. Minpuntje is dat de wang wat schittert door het water. Ook vind ik het leuk dat hij zo half onder water zit.
2: Fijne focus op de kop, en ik vind dit echt een schitterende kikker met die neon-groene ogen. Haha! Misschien had ik beter wat meer door de knieen kunnen zakken.
3: Misschien een beetje 'saai', maar een goede oefening met scherpte-diepte. Lachen
4: Lelie. De schaduwen van de achterste blaadjes door de voorste geven hem een moi patroon. Fijne belicht en goede scherpte-diepte.
5: Nog even oefenen met macro en belichting - lastig met dat witte hart.

Het zijn een paar van de eerste oefenfoto's met deze lens, dus alle tips and trics zijn zeer welkom! Ja

Oh, edit: ik heb na tig varianten eindelijk besloten dat ik dit wel een goed 'standaard-kader' rond de foto's vind. Ik wil geen copyright in de foto's zelf, dat vind nogal storend en is er meestal toch zo uitgesloopt als iemand 'kwaad' wil. Vandaar dus in het kader zelf. Lachen Ben ook wel benieuwd wat jullie daarvan vinden. Lachen
Het is m'n eigen handschrift als iemand geinteresseerd is in het lettertpe. Clown

Butterfly14

Re: [FOTO] It ain't easy, being green.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:20

Hele mooie foto's! OK dan!
Ik zou zéker niet zeggen dat het de eerste keer is met deze lens. Zijn de foto's nabewerkt? En heb je de APO-versie of niet?
Inderdaad de kleine puntjes die je zelf ook noemt, maar wat ik zeg, die kritiekpuntjes zijn echt kléin. Ik vind de scherpte en scherpte diepte érrug mooi. Echt top! Ja

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:01

Bedankt voor het compliment! Ja
De foto's zijn niet nabewerkt, alleen de tweede heb ik ietsje gecropt.

Ik heb de lens met APO genomen.
Enige 'minpunt' wat ik tot nu toe over deze lens heb is dat de AF wel wat traag gaat. Maar goed, dat had ik gelezen op internet en ik denk ook niet dat je meer voor een dergelijke prijs kan verwachten. En ik moet hem natuurlijk nog goed in de vingers krijgen. Haha! Ik heb deze foto's ook handmatig scherpgesteld, maar voor de sportfoto's zal het dus even afwachten zijn. Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:00

Wauw prachtige foto's, heerlijk contrast en mooie kleuren Lachen
Zat nog te twijfelen of ik deze lens zou nemen, maar nu weet ik het zeker Haha!
Alleen de laatste vind ik een beetje standaard, weet niet precies waarom, die van die lelie is ook prachtig met die glinsteringen die je er achter ziet Lachen

savale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:37

Knetters, lekkere foto's. Die lens heeft ook een lekker bokeh! Tong uitsteken

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:15

Als ze niet nabewerkt zijn heb ik nog meer vragen. Knipoog Heb je een polarisatiefilter gebruikt? Of een andere truc toegepast? Ik vind het contrast en de verzadiging echt super namelijk. Tong uitsteken

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:50

Songtekst kwam me al zo bekend voor, tekst is wel van Joe Rapposo, maar ik ken 'm van Kermit the Frog!

Terug naar de foto's: heel erg mooi, vooral de eerste!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:50

De laatste twee foto's, van de bloemen, spreken mij erg aan. Heel mooi!

De kikkerfoto's vind ik opzich wat minder. De eerste vind ik wat saai en donker. De tweede en derde zijn erg van bovenaf gemaakt, dat vind ik jammer. De tweede kikker vind ik trouwens wel echt een schatje. Haha!