[VER]Schooltroubles

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn

[VER]Schooltroubles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 13:14

Zoekend naar een bekend gezicht kijk ik de aula in.
Helaas, er is niemand te zien waar ik even bij kan gaan zitten.
Zuchtend loop ik de trappen af naar beneden, richting stilteruimte dan maar..
Door de glazen deur kan ik zien dat ook deze helemaal propvol zit, snel loop ik door naar mijn kluisje.
Vertwijfeld sta ik bij mijn kluisje, wat zal ik doen?

Ik hoor harde stemmen aankomen, verschrikt blijf ik staan, maar snel herstel ik me weer.
Ik trek mijn kluis open, inspecteer de binnenkant en kloot wat met mijn tas.
Een beetje hulpeloos kijk ik rond, wat moet ik nu nog doen tot 10 over 10?
Nonchalant loop ik de gangen door van de school, stiekem vind ik het doodeng, als die ogen uit lokalen op mij gericht.

Bij het mededelingenbord blijf ik even staan, ik check of we nog roosterwijzigingen hebben, maar helaas.
De klok achter me geeft inmiddels 10 uur aan, nog 10 minuten volmaken...
Ik duik nog even de wc's in en blijf een tijdje in de wc zitten, hoe laat zou het nu zijn?
Toch trek ik de wc door en check in de spiegel mijn kapsel en make-up even, ik moet echt eens naar de kapper!

Leunend tegen de muur blijf ik even in de wc's hangen, ik begin de seconde te tellen..
Op het moment dat ik bij 30 ben, begint de schoolbel hard te rinkelen, eindelijk!
Ik spurt de wc uit en blijf om het hoekje staan, wachtend op mijn vriendinnen.
Ik zie een persoon om de hoek komen waarvan ik in elkaar krimp, spottend kijkt hij me aan..

Als hij voorbij is sla ik een zucht van verlichting, dat hebben we ook weer gehad!
Ik zie mijn clubje vriendinnen aankomen en snel sluit ik me bij hen.
'Jeetje, Engels was echt moeilijk, hoe verzinnen ze zulke proefwerken'
'Nou inderdaad, echt, ik doe die vent wat als ik een onvoldoende heb!'
Zo gaan de gesprekken meestal, terwijl ik het liever over iets anders heb, iedereen is weer in het ritme van het schoolleventje.

'Ik moet nog even naar mijn kluisje' roep ik tegen de andere, ze lopen door dus ik besluit mijn spullen snel te gaan halen.
Dombo! scheld ik vanbinnen, ik had mijn spullen net zo goed al kunnen pakken.
Langzaam loop ik de trap op omhoog, bij de ingang van de aula blijf ik even staan om mijn vriendinnen te zoeken.
Gevonden! snel loop ik naar binnen, met mijn hoofd een beetje naar beneden spurt ik naar achter.
Ik plof op een stoel neer en bestudeer geïnteresseerd alle mensen in de aula, zodra ik niet meer opvallen ben, maakt het me niets meer uit.
Ik trek een grimmas, wat ben ik toch ook een scheiterd!

Als de bel gaat betrekt mijn gezicht weer, oliebol, blokuur Duits!
Op een normaal tempo vertrek ik naar mijn lokaal, ik ben een van de eerste en wacht geduldig tot iedereen binnen is.
In mijn hoofd som ik de namen op: 'Yara, Kristel, Mark, Jaap, Vincent, Tara, Mirthe' totdat iedereen binnen is.
Al snel volgt de lerares, ze sluit de deur en ratelt een verhaal aan elkaar in het Duits.

De klokt tikt tergend langzaam verder, ik heb al een paar zuchten laten ontsnappen, maar dat heeft geen enkel effect.
Na wat werken, leren, zuchten en staren zijn de twee uur eindelijk om.
Ik stap het lokaal uit en pak mijn jas van de haak.
Langzaam loop ik naar de fietsenstalling en ontgrendel mijn fiets van het slot.
Met een eenzaam gevoel rijd ik naar huis, wat is het leven af en toe toch oneerlijk...

Thuis aangekomen kruip ik direct achter de computer, ik klik nog een scherm open en zet een leuk muziekje open.
Ik tetter mee met de muziek 'Valerie, Valerie, Valerie'
Ik bok wat en praat gezellig mee in mijn favoriete topic.
Eigenlijk moet ik echt wat gaan doen aan mijn school, maar ik kan me er gewoon niet toe zetten.
Na een tijdje besluit ik maar van de computer af te gaan, ik heb alles nu wel 10x gehad.

Dan nog maar eventjes fitnessen, dat kan nooit kwaad denk ik opgewekt!
Direct loop ik naar het cardio gedeelte, ik spring op de loopband en zet hem op een lekkere snelheid.
Na een kwartier rennen ben ik bekaf en voel ik de steken in mijn zij, hijgend zet ik het ding uit.
Direct zet ik mijn flesje water aan mijn mond en drink het op, dat lucht op!

Na even op adem te zijn gekomen ga ik op het roei-apparaat zitten.
Ik begin nu iets zachter en voer langzaam de snelheid op.
Dit bevalt me beter!
Na een halfuur ben ik ook na dit apparaat bekaf.
Ik les mijn dorst met nog wat water en ga dan op een holletje naar boven.
Soepel open ik de deur van de badkamer en trek een weegschaal naar voren vanonder een kast.

Vorige keer woog ik 55, niet te zwaar, maar er kan best wat af.
Ik ben 1.75, dus niet overdreven lang.
Ik stap de weegschaal op en zie hem 53 kg aangeven, blij stap ik de weegschaal af.
Tevreden ben ik zeker, maar mijn streef gewicht is nog niet bereikt.

'Saaaaaaaaam' roept mijn broer naar boven.
''Jaaaaahaaaa' roep ik op een net zo'n irritant toontje terug
Ik hoor zijn harde voetstappen op de treden bonken.
Ik besluit om een grapje uit te halen en ik schuif snel in mijn kast, omdat mijn kast is ingebouwd, zit er ee hele ruimte achter.
Tussen de kleding blijf ik stilletjes zitten.
Ik hoor mijn broer, eigenlijk mijn stiefbroer, binnen komen.
'Sam?'
Ik voel de lachstuipen al opkomen maar houd het in.
'Sam?' hoor ik nogmaals.
Een raar geluidje ontsnapt uit mijn keel.
Met een ruk wordt de kast open getrokken...

Anoniem

Re: [VER]Schooltroubles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:22

Heeeel leuk verhaal! Haha! Haha! Schrijf Alsjeblieft verder! Haha! Haha!

Alleen bij dit stukje:
Citaat:
'Gevonden! snel loop ik naar binnen, met mijn hoofd een beetje naar beneden spurt ik naar achter.
Ik plof op een stoel neer en bestudeer geïnteresseerd alle mensen in de aula, zodra ik niet meer opvallen ben, maakt het me niets meer uit.
Ik trek een grimmas, wat ben ik toch ook een scheiterd!

horot te zijn: zodr aik niet meer opvallend ben etc. Dat heb je wel meer! Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:25

Persoonlijk vind ik dit stukje niet echt bij utk passen. De stukjes lezen moeilijk door, saai ook. Dit omdat ik geen details kan vinden..ik weet niet hoe het meisje eruit ziet waar het over gaat, hoe haar vriendinnen eruit zien..degene voor wie ze bang was. Vertel daar wat meer over..nu kan ik dat niet begrijpen.

Voorbeeldje:

Gelukkig ziet ze haar vriendinnen weer. (naam), een meisje met blonde dunne haren..al staat het heel leuk klaagt ze daar vaak over. (naam), altijd al erg lui geweest..moet ook overal om lachen.

Dat leest fijner, dan weten we over welke personen het gaan en kunnen wij ons inleven in die persoon.

Ook met de persoon waarvan het hoofdpersonage bang is..

Daar heb je hem weer hoor, (naam) met zijn zwarte stekelharen. Ik mag hem niet, hij mag mij niet. Ik vind het vreselijk wanneer hij mij weer omver stoot..wanneer hij me weer eens uitlacht bij zijn vrienden. Gelukkig weet ik hem te ontwijken zonder dat hij mij ziet en zie ik mijn vriendinnen weer (en dan ga je verder met je verhaal).

Alinea's zijn goed, maar maak ze niet te kort. Nu zijn het stukjes van vier zinnen en dan worden ze eentonig.

Wat ik ook zou doen is dit:

Jij schrijft het zo: Gelukkig kan ik hem ontwijken en zie ik mijn vriendinnen weer.
Ik zou het zo doen: (naam) weet hem gelukkig te ontwijken waarna ze haar vriendinnen tegenkomt. 'Gelukkig', fluisterd ze onverstaanbaar voor anderen.

Jij schrijft alsof de ikpersoon het ook zelf zegt..dat kan wel maar dan moet je dat niet met te kleine alinea's doen. Begrijp je het een beetje?

Als het niet duidelijk is kan ik je stuk voor je overdoen..dan zie je wat ik bedoel. Niet om te gebruiken maar als voorbeeldje.

Edit: Ook heb je nog geen 1000 woorden, het moeten er minimaal 1500 zijn. Ik TeM even.
Laatst bijgewerkt door LadyElmira op 16-05-08 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 13:27

Alinea's zijn in de soep gelopen, maar ik snap wat je bedoeld.
Ik wilde in het eerste stuk nog niet teveel spanning gooien, maar vaag 'schetsen'.

Ik ga er wat mee doen, beide bedankt Lachen !

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:27

wat gaat er daarna gebeuren?! Haha! Haha!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 14:38

Deel 2:

Citaat:
Ik probeerde mijn adem in te houden, deze keer ga ik Davey goed terug pakken.
Een tijdje geleden heeft Joep, mijn stiefvader, een extra lichtknop gemaakt.
Deze lichtknop zit achterin, maar vrij onderaan.
Ik ben vrij dicht bij de lichtknop gaan zitten zodat ik deze naar eigen zin aan en uit kan doen.
Voetje voor voetje hoor ik Davey dichter bij komen, ik hoor dat hij twijfeld.
'Sam, ben je daar?'
Ik heb moeite om een lachbui te onderdrukken, de stoere bink is ineens bang aan het worden.
Hij knipt het licht aan en ik zie zijn gezicht iets ontspannen.
Snel knip ik het licht weer uit, ik hoor wat gemompel en ik zie het licht weer aan gaan.
Eventjes verbaasd van het licht blijft hij staan, toch loopt hij verder, tot achteraan.
Hij is mij al gepasseerd, maar zodra hij weer terug naar voren loopt en weer dicht langs me komt, grijp ik zijn voet beet.
Met een gil stuift hij de kast uit.
Ik moet zo onbedaarlijk hard lachen, het gezicht wat hij al trok en dan maar niet te spreken over die gil!
Proestend lig ik op de grond.

Eenmaal uitgelachen kom ik rustig uit mijn kast vandaan, maar Davey is nergens te bekennen.
Mietje!
Goh, daar was ik echt even aan toe, eigenlijk moest ik hem bedanken, want deze voorstelling was om je kapot te lachen.
Ik daalde de trap af en pakte een koekje en een glas cola.
In de woonkamer zag ik Davey voor de tv zitten, nog steeds wat wit weggetrokken.
Met een stralende glimlach plofte ik naast hem neer, 'Hee Dave' zei ik opgewekt.
Ik kreeg wat gemompel terug, maar hij liet zich niet kennen.
'Wat zie je wit' treiterde ik nog even.
Ik voelde hoe een sterke hand me achter in mijn nek greep en enigzinds hardhandig mijn hoofd op de bank werd gedrukt.
Een charmante glimlach verscheen op het gezicht van Davey, lachend keek hij me aan.
'trut' zei hij grijnzend.
Ik wurmde me los toen ik op tafel een briefje zag liggen, die was vast van mama!

Ik liep naar de tafel en las het briefje:

'Sam,

Zou jij voor Davey en jezelf wat boodschappen kunnen doen?
Ik moest plots overwerken en ben om 10 uur pas thuis.

Liefs, Mama'

Er lag een briefje van €50,- bij, dat betekende dat we ook nog wat lekkers konden halen.
Voordat ik naar de winkel vertrok wilde ik mezelf nog even fatsoeneren, ik deed een petje op en haalde mijn golvende, bruine haar door de achterkant en maakte het vast.
Ik werkte mijn eyeliner en mascara wat bij en tot slot nog wat naturel lipgloss.
Tevreden keek ik in de spiegel, tijd om te vertrekken!

Met een klap trok ik de schuurdeur open en racete naar de supermarkt, ik had al helemaal in gedachten wat ik ging maken!
Mijn blije gedachten smolten onmiddellijk als sneeuw voor de zon...
Daar stond hij, Daniël, de vervelende plaaggeest die je altijd moest hebben.
Sowieso was ik vrij zwak, ik kon het niet snel hebben als er iets negatiefs over me werd gezegd.
Daniël was gewoon een etter én nog lelijk ook, dat was het rare aan hem, hoe kon zo iemand andere kleineren?
Zijn rode haar piekte alle kanten op en hij zat vol puisten, bah!
Helaas stond me één ding te wachten en dat was langs hem heen lopen..
Dit stond me zo tegen, eigenlijk was het ook absurt dat je niet langs iemand durfde te lopen.
Ik haalde eens flink adem en liep snel de deuren van de supermarkt binnen, thank god, hij had me niet gezien met die pet op.
Ontspannen liep ik langs de schappen, ik haalde af en toe wat uit de rekken en binnen no time lag mijn kar vol.
Ziezo, dit moest genoeg zijn voor een lekkere maaltijd!

Ik besloot nog even langs Mira te gaan, Mira was mijn beste vriendin en was altijd opgewekt.
Een aantal vakkenvullers liepen me voorbij, maar schonken geen aandacht aan me.
Gevonden!
Ze stond de chips bij te vullen, daar moest ik even om grinniken, want ze was dol op chips.
Ze kon zoveel eten als ze wilde, maar ze bleef op normaal gewicht, waar ik stiekem weleens jaloers op was.
'Hee Mira' verraste ik haar.
Verrast draaide ze zich om, 'Heeeeeeeee' gilde ze iets te enthousiast.
Ze gaf me een knuffel en keerde zich toen weer tot haar werk.
Mira had een vrolijk gezicht en goudblond haar, kortom, een erg mooi en vrolijk meisje om te zien!
Na een praatje hebben gemaakt over vanalles en nog wat, maar vooral over onze vakantieplannen over een paar weken, namen we toch maar afscheid.
Snel liep ik naar de kassa, het was al 5 uur en ik wilde op tijd zijn met het eten.
Net op tijd keerde ik me nog om, de bak B&J moest ook mee,daar waren Davey en ik beiden zóó aan verslaafd!
Ik sloot achter aan in de rij en was al snel aan de beurt.
'Goedenmiddag' groette het meisje vriendelijk, ik groette beleefd terug en wachtte totdat ze alles had gescand.
Ik vouwde de tas open die ik mee had genomen en stopte de spullen daar in.

Weer wat opgewekter dat ik al was, stapte ik de deuren van de supermarkt uit, binnenkort zou ik een sollicitatieformulier inleveren, niets was zo gezellig om met je beste vriendin samen te werken!
Mijn hoop dat Daniël al was vertrokken, had niet geholpen, hij stond op de hoek nog 'interessant' te doen met een sigaretje.
Ik liep op een rustig tempo voorbij en besloot hem te negeren.
De pet hielp deze keer niet, hij had mijn gezicht al herkend.
'Hee Sam' zei hij op een pesterig toontje, vol walging keek ik naar zijn grijnzende gezicht.
Negeren, negeren, negeren!
Mijn fiets stond dichtbij, het slot klikte open en ik fietse weg.
Zo makkelijk kwam ik er echter niet vanaf, Daniël was op zijn fiets gesprongen en achter me aan gekomen.
Balen!
'Sammie wacht' een lichte wanhoop speelde op zijn stem, wat een acteur!
Een stukje voor mijn huis lag een natuurgebiedje, juist daar kwam hij naast me fietsen.
'Wacht nou even Sam' nog steeds die afschuwelijke grijns.
Ik reed door en deed alsof het me niets deerde.
Dat schoot bij Daniël in het verkeerde keelgat en gaf me een enorme stoot naar de zijkant, ik raakte de stoep waardoor mijn fiets kantelde.
Daniël sprong van zijn fiets, voordat ik op kon staan gaf hij me een flinke shop tussen mijn ribben.
Ik kromp in elkaar, mijn gezicht betrok.
Een aantal schoppen volgde en ik moest het kokhalzen onderdrukken.....

Ik hoop dat de spanning er iets meer inzit, lastig opschrijven wat je denkt..
Commentaar welkom Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:44

Probeer je aan de 1500 woorden te houden anders wordt je topic verplaatst of op slot gezet.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 14:45

Er zit geen Word op mijn laptop Nagelbijten / Gniffelen
Weet niet aan hoeveel worden ik zit?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:41

Zoals in de regels van [UK] te lezen is, hier te vinden: [UK] Welkom op [UK] - De regels!
Is het inderdaad de bedoeling om per plaatsing minimaal 1500 woorden te plaatsen:
Mireille schreef:
Algemene regels
Verhalen plaatsen

1) Probeer zo veel mogelijk complete verhalen op Bokt te zetten, verhalen dus met een begin, midden en einde. Als je toch een verhaal/roman in delen op Bokt wilt plaatsen, geldt er een minimum van 1500 woorden per plaatsing. Dat is ongeveer 3 pagina's tekst in Word.

2) Wanneer een verhaal 5 pagina's of meer telt, en deze gevuld staan met oneliners / posts zonder enige toevoegende waarde voor de TS / offtopic reacties gaat dit topic direct naar [JHK] / [HK]. Als jullie als user kunnen laten zien dat je wel degelijk nuttige reacties kunt geven kan een verhaal gewoon op blijven staan.

3) De regel van minimaal 1500 woorden per plaatsing geldt niet voor columns/korte/afgeronde verhalen.

Vandaar hier een slotje.