[FOTO] Flowerpower

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

[FOTO] Flowerpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 16:10

Ik was deze meivakantie in spanje en daar heb ik natuurlijk bergen foto's gemaakt. ^^

Onder andere van verschillende bloemen. Ik heb veel geoefent met de compositie. Ik hoop dat jullie het wat vinden. Als je op sommige foto's klikt krijg je of de kleuren versie te zien of de zwart wit versie. Zou het leuk vinden om te weten welke versies jullie leuker vinden Lachen.

[1
Afbeelding

[2
Afbeelding

[3
Afbeelding

[4
Afbeelding

[5
Afbeelding

[6
Afbeelding

[7
Afbeelding

Dat was het Lachen.
Brand los zou ik zeggen.
[Voor de duidelijkheid, ik werk met de Canon EOS 400D + 18 - 55 mm lens, de kitlens dus]

Chocolaatje

Re: [FOTO] Flowerpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:59

Vind kleur mooier. Ja M.u.v. foto 4, daar lijkt het bij de kleurenfoto alsof er witte puntjes op de foto zitten, alsof er iets met de scherpte mis is. Bij de zwart-wit foto van 4 is het al direct duidelijk dat dit bij de bloem hoort.

Vind foto 6 super mooi!!

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:21

oh 4 vind ik juist heeeeeel gaaf!!

En 6 & 7 ook Lachen
Met name de compostie vind ik erg fijn bij deze foto's. De bloemen zijn er echt een opject an sich. Die sprankelen en stralen. Hele fijne foto's Lachen

De rest doet mij minder, springen er voor mij minder uit (gewoner? ik weet het niet.. )

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 20:57

Bedankt voor de reacties Lachen.

@ Noor: Over foto 4, denk wel dat je gelijk hebt. Het zag daar echt geel van het stuifmeel, niet normaal (Mijn tent etc. zat ook onder). Toen ik klaar was met foto's maken zat het ook op mijn camera Nagelbijten / Gniffelen. Maar de kleuren spreken mij wel weer heel erg aan bij deze foto, vind het een warme uitstralling zegmaar, en dat valt gewoon weg in de zwart wit versie..

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:19

Prachtige fotos! leuke orginele composities heb je gedaan/gebruikt.
Bij alle fotos zou ik gaan voor de kleur, als ik bloemen ga fotograferen wil ik de kleur er zo mooi mogelijk opzetten, zo sprekent mogelijk. Ben daarom ook niet echt weg van de zwart/wit fotos. Bij foto 4 vind ik niet dat het stuifmeel stoort, zie meteen wat het is. Vind dit dus ook de mooiste foto. Prachtige kleuren, heel mooi scherp, leuke compositie.
Ook foto 6 vind ik super! Prachtig licht! Ookal wordt hier vaak op bokt gezegt dat bloemen niet 'orgineel' meer zijn, vind ik deze foto super gelukt! Mijn complimenten Lachen
Als ik zie wat je hebt gefotografeerd met je 18-55 mm lens, haal ik de mijne ook maar eens uit mn kast Tong uitsteken

savale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:36

Ik heb niet heel kritisch gekeken, maar ziet er gewoon top uit! Goede kleuren en leuke composities! Vooral nr 4 spreekt me aan! Ga zo door!

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:38

6 vind ik zeker de mooiste. Ja

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 22:32

Bedankt voor de leuke reacties Haha!.

@ Aims: Hihi, bedankt! Lachen Ik weet dat bloemen niet worden gezien als iets origineels, maar dat is wel weer een uitdaging, om er toch weer wat moois uit te halen en iets anders dan wat er allemaal al gemaakt is Lachen.
Ik maak nu al bijna een jaar foto's met de 18 - 55 lens, en soms haat ik dat ding echt dood (vooral bij actie foto's van paarden, moet dan echt van hot naar her rennen Nagelbijten / Gniffelen) maar ik heb gewoon geen geld om een andere lens te kopen. Maar, dat neemt niet weg dat ik wel aan het sparen ben en aan het rond kijken ben naar eventuele acties ofzo Knipoog.
@ Myra: Waarom vind je 6 de mooiste? Haha! Kan je dat mischien onderbouwen? Lachen