[VER] Summerlove

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[VER] Summerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:00

Als we het strand op lopen voel ik de ogen al branden. Ik heb een kort broekje aan, met daarop een tuniekje. Verder draag ik mijn nieuwe slippertjes en heb ik mijn grote bril van Versace op. Ik ben blij dat ik me er achter kan verschuilen, al die ogen op mij gericht, daar houd ik niet van.

We struinen tussen de mensen door, op zoek naar een leeg plekje. Uiteindelijk ploffen we ergens neer, natuurlijk een plekje met alleen maar jongens om ons heen. Ik stel nog voor om een stukje verderop te gaan liggen, bij de oude mensen en de kleine kindjes is ook nog een plekje vrij. Maar de rest van de meiden vinden dit een prima plek en installeren zichzelf al.
Ik rol mijn handdoek uit, doe mijn broekje en tuniek uit en kijk om me heen. Ik zie tientallen groepjes liggen. Knappe jongens, lelijke jongens, nerds, chickies, meiden die je liever niet in bikini ziet en wat volwassenen van de categorie ‘wat ouder’.
Mijn vriendinnen liggen al, en ik volg hen snel. Ik pak mijn Ipod, koppel ‘m aan de boxen en zet een lekker zomers liedje op. Als ik me aan het insmeren ben voel ik me bekeken. Ik kijk om en zie een jongen van een jaar of 20 op me af komen. Geïrriteerd kijk ik richting mijn vriendinnen, die al beginnen te lachen. Hij komt hurkt naast me, kijkt me aan en steekt een hand uit. ‘Patrick. Veel ervaring met het insmeren van knappe dames en geheel tot uw beschikking’. Ik ga op mijn zij liggen, bekijk hem met een opgetrokken wenkbrauw van top tot teen en kijk hem vervolgens weer aan. ‘Misschien moet je je openingszin aanpassen, zo word het natuurlijk niks tussen ons’. Verward kijkt hij me aan, twijfelend hoe hij hierop moet reageren. Achter hem zie ik een meisje op hem af komen. Ik kijk haar onderzoekend aan terwijl hij met een nieuwe openingszin begint.
Ze tikt hem op de rug en hij kijkt schichtig achterom. Hij staat op en kijkt haar aan. ‘Ze wilde graag dat ik haar insmeerde, ik ging even uitleggen dat ik er genoeg van had, dat ze maar iemand anders moest vragen’. Verbaasd kijk ik hem en haar aan. Ik krijg van haar een dodelijke blik en boos trekt ze hem mee.
Ik kijk mijn vriendinnen aan, die op dat moment in lachen uitbarsten. Ik vraag me af waar ik nu weer beland ben, zet het geluid van de boxen wat harder, ga op mijn buik liggen en sluit mijn ogen.

Een uurtje later wekt Sanne me, of ik mee ga voetballen. We zijn met 8 meiden, voetballen allemaal. We kennen elkaar van de middelbare school, waar we altijd mee hebben gedaan in het schoolteam. Daarnaast voetbalden we ook nog bij dezelfde club buiten school. Op het strand trekt het altijd veel aandacht. 8 Chickies aan het voetballen, met tricks en stijl, dat zien de jongens schijnbaar niet vaak.

Ilse en Marije blijven liggen, terwijl wij met z’n 6en richting het water lopen. Sanne schopt de bal de lucht in, en loopt de bal hooghoudend naar het water toe. Als we bij de waterlijn staan schopt ze hem mijn richting in. We zijn niet slecht op het veld, maar straatvoetbal is meer ons ding. Of nou ja, strandvoetbal in dit geval. Ik ren op Kim af, dol haar en ren verder naar Sanne. Ik schop de bal omhoog en schop hem over Sanne’s schouder langs haar af. De bal beland een stukje verder, natuurlijk midden in een groep jongens. Ik loop erop af, zet mijn zonnebril op mijn hoofd en vraag beschaamd of ik alsjeblieft de bal terug mag. De jongens zien er niet verkeerd uit. Geen melkflessen, leuk haar, mooi bespierd. Een mooie lange jongen staat op en geeft me de bal terug. Ik kijk gecharmeerd omhoog, bedankt hem en wil eigenlijk weglopen.
‘Eh.. Ik weet je naam niet?’ hoor ik hem zeggen. ‘Sacha..’. ‘Oke, Sacha, leuke naam! Zoek je toevallig nog wat mensen die mee willen spelen?’ Lachend kijk ik hem aan en ik sta met de bal te prullen. ‘Hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar niet huilen als je gedold word he?’ Lachend komen hij en 4 vrienden naar me toe lopen. Met hen loop ik terug naar de meiden, stel ik ze aan hen voor en zeg ik dat ze mee willen spelen. De meiden kijken lachend, zien de uitdaging al hangen. ‘Wij 4 tegen jullie 6? Dan blijft het nog een beetje eerlijk’ zegt de jongen die zich net voorgesteld heeft als Tom. We beginnen te gniffelen en kijken ze uitdagend uit. Sanne krijgt er lol in. ‘Weet je het zeker?’ Tom is er zeker van en we maken wat korte afspraken.

4 Blikjes fungeren als goals, zij mogen aftrappen.
Ze zijn duidelijk een team, spelen goed samen. Één probleem, ze hebben ons onderschat. De mooie lange jongen, die Peter heet, komt met de bal op ons afrennen. Ik hop van mijn ene op mijn andere been, leid hem af en pak onverwachts de bal af. Hij kijkt me na, zichzelf afvragend hoe ik dat deed en komt vervolgens weer achter me aan. Jammer genoeg is hij te traag, waardoor ik al heb kunnen scoren. De jongens staan verbaasd te kijken, terwijl de meiden staan te joelen. Zij nemen weer de bal, en Tom rent op Sanne af. Sanne laat hem gaan, rent vervolgens achter hem aan en op het moment dat hij met zijn been uit wil halen om te schieten pakt Sanne de bal af. Verbaasd kijkt hij om en sprint hij er achteraan. Ilse en Marije kijken geamuseerd naar het spel, zijn net als ons gewend aan onderschat worden. Als het 10-2 is hebben de jongens er genoeg van en lachend lopen wij terug naar Ilse en Marije. Ik pak een flesje water, zet mijn zonnebril weer op, en kijk terwijl ik drink wat rond. Ik zie Peter en zijn vrienden hun spullen pakken. Hij ziet me opkijken en komt mijn kant opgelopen. Hij hurkt naast me neer en vraagt me wat mijn plannen zijn voor vanavond. Ik kijk de meiden aan en Ilse verteld hem dat we hier tot een uur of 6 blijven, dan een hapje gaan eten en waarschijnlijk daarna nog even ergens wat gaan drinken. Ik geef hem mijn nummer, zodat hij kan bellen als hij en zijn vrienden zin hebben om vanavond even mee een drankje te doen. Na een kort afscheid pakken de jongens hun spullen en vertrekken ze.

Ik val weer in slaap en droom over het potje voetballen. Die Peter kwam over als een hele aardige kerel, geen slijmbal maar wel charmant. Daarbij zag hij er ook nog eens heel goed uit. Absoluut mijn type. Ik vind het jammer, ga ervan uit dat ik hem nooit meer zie. Expres heb ik zijn nummer niet gevraagd. Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut voor gelijkheid tussen man en vrouw, maar de man moet de jager blijven en wij het aas. Om half 6 pakken we onze spullen en gaan we wat eten bij een van de vele strandtenten. We eten wat, drinken iets meer en het is hartstikke gezellig. Peter, Tom en de rest van de groep word uitgebreid besproken. Sanne en Ilse hadden al door dat er een vonk was tussen mij en Peter. Ik ontken, zeg dat ik hem wel zie zitten maar zeg daar achteraan meteen dat het gewoon even gezellig voetballen was, dat hij er waarschijnlijk verder niks achter zocht. Op het moment dat dat mijn mond uitkomt zie ik mijn telefoon oplichten, ik word gebeld. Ik wil mijn telefoon pakken, maar Sanne is me voor.

‘Hee Peter!
Met Sanne! Sacha is even bezig, kan even duren voordat ze terug is.
Ja we zijn net klaar, we gaan zo verder. Ken je die strandtent op de hoek? Ja die!
Is goed, dan zien we jullie daar. Daag!’
Met grote ogen kijk ik haar aan. Ze begint te giechelen en ik schiet ook in de lach. We rekenen af, lopen met z’n allen even naar de wc om ons uiterlijk te checken en lopen vervolgens naar de strandtent waar Sanne heeft afgesproken.

Ik hou mezelf voor dat we gewoon met z’n allen wat gaan drinken, niks aan de hand. Toch voel ik wat kriebelen in mijn buik, zenuwen. Ik haal een paar keer diep adem en ga op in het gesprek over de competities die eraan zitten te komen. Een half uur later voel ik een hand op mijn verbrande schouder, en als ik omkijk kijk ik in de ogen van Peter.
Hij ziet er goed uit mijn zijn gebruinde huid en witte polo. Hij en zijn vrienden schuiven wat stoelen bij en komen erbij zitten.
Ik hou mezelf rustig en stuur een sms naar Ilse; ‘Volgende keer dat jullie me mee willen hebben naar het strand zal ik niet zeuren Knipoog
Ilse kijkt op haar telefoon, moet glimlachen, kijkt me aan en we toosten op de avond die ons te wachten staat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-08 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Barbara_

Re: [VER] Summer has begon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:06

Leuk verhaal, 't leest lekker weg !

Mizsz_Kitty

Re: [VER] Summerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:09

fictie of niet laura?

weer goed geschreven!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:12

Mooi geschreven, Laura!

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:13

Wat een leuk verhaal, ik zat er helemaal in Ja.
Komen er nog verdere delen? Haha!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:14

Leest inderdaad lekker weg Haha!

Ben benieuwd naar het vervolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:17

Verzonnen, ik kan niet voetballen *LOL* !
Er komen wel meerdere delen denk ik, ik voel inspiratie kriebelen!
Thanks voor de complimentjes Haha!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:19

Leest weer heerlijk weg Haha!
Snel een vervolg schrijven!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:19

Het voetballen komt geloofwaardig over hoor! Ja

Zelf hou ik het maar op veldvoetbal Vork

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:24

Leest inderdaad lekker weg! Ik kijk al uit naar het vervolg! Haha!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:25

Hee, wat leuk leest lekker weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:33

Thanks Bloos Vanavond is er wel een vervolg!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:16

leuk geschreven. Ja

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:20

Gaaf verhaal, ga het zeker volgen. Dat voetballen klinkt als erg handig, moet ik toch ook maar eens gaan leren Vork

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:27

goed stuk Ja

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:45

Lekker verhaal laura!
Ben benieuwd naar je volgende deel Hyper!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:11

Lau: Ik vind echt dat je een boek moet schrijven!
Volgens mij word je dan miljonair. Dan wil ik wel 30% omdat ik het bedacht heb... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:50

De jongens zijn sociaal aangelegd, stuk voor stuk spontaan en vol met verhalen. Tom is een verhaal aan het vertellen over een wedstrijd in Luxemburg, 2 jaar geleden. We luisteren allemaal geboeid, hij is een goede verteller. Langzaam aan begin ik bij mezelf te denken wat er wel en niet waar zal zijn. Ilse ziet dat ik afgedwaald ben, tikt me onder de tafel aan met haar voet en knipoogt.
Normaal heb ik een hekel aan het strand. Het is één grote vleeskeuring. De hele dag in de zon bruin worden, beetje liggen en mooi zijn, dat is niet mijn ding. Een dag mountainbiken, skeeleren, voetballen, wandklimmen, noem maar iets. Ik ben een sporter, hou van bewegen en de buitenlucht. Ik hou van een uitdaging, prestaties leveren en nieuwe dingen proberen. In dat rijtje past bruin bakken op het strand niet echt. Toch heeft Ilse me over kunnen halen om mee te gaan vandaag en daar ben ik nu we blij mee.

Op het moment dat we op het strand komen en de ogen richten zich op ons, zak ik het liefste door de grond. Niet dat ik me schaam voor mezelf ofzo, ik zie er prima uit. Al dat sporten is duidelijk goed voor mijn lichaam, de gezondheid straalt er vanaf. Ik ben vrij lang en smal, mag niet klagen over mijn decolleté en met mijn vetpercentage is ook niets mis.
Bij de rest van mijn groepje is dit ongeveer hetzelfde. Zij zijn ook vrij fanatiek qua sporten, goed gebouwd en goed verzorgd. Als we met z’n 8en ergens heen gaan krijgen we meestal veel aandacht.

Aandacht krijgen vind ik meestal niet erg, ligt aan de manier waarop en de situatie. Zo bekeken en gekeurd worden bij het langslopen op het strand vind ik vreselijk. Die Patrick die me wilde versieren, daar kan ik dan wel mee lachen. Dan raak ik verontwaardigd en verdedig ik mezelf.
De aandacht krijgen tijdens het voetballen vind ik ook niet erg. Ik speel al 12 jaar en weet van mezelf dat ik skills heb. Ik ben begonnen toen ik 8 was. Ik kwam net van ballet af, dat zag mijn moeder me graag doen. Ik was er goed gebouwd voor, maar had totaal de verkeerde instelling. Vroeger hield ik van boompje klimmen en wedstrijdje rennen doen. Ballet hoorden niet bij mijn voorkeur. Ik was een stoer meisje, wilde bewijzen dat ik net zoveel kon als de jongens. Dus ging ik op voetbal. En dat pakte goed uit.
Nu ik 20 ben voetbal ik niet meer zo fanatiek als een paar jaar geleden, vooral doordat ik andere sporten beoefen en ook tijd stop in het uitgaan en mijn studie. Dit betekend niet dat mijn kunde is afgenomen. Samen met de meiden speel ik veel in mijn vrije tijd. Buiten op ’t basketbal veld, of in het park. Het komt vaak voor dat we tegen de jongens uit de buurt spelen, die er nog steeds van overtuigd zijn dat we iedere keer winnen doordat we veel geluk hebben. Wat zij willen, uiteindelijk weten we allemaal dat dat niet zo is.

Maar goed, ik had het over aandacht krijgen. In situaties waarin wij vrouwen als een homp vlees gezien worden, als iemand die er alleen is om naar te kijken en gebruikt te worden, als iemand die minder waard is dan de mannelijke persoon naast, voor of achter me, dan heb ik een hekel aan aandacht krijgen. Als ik bekeken word als een iets, in plaats van een iemand.
We barsten uit in lachen, Tom brengt het verhaal geweldig. Ilse is van hem onder de indruk, dat is wel duidelijk. Ik let op hem om te kijken hoe hij op Ilse reageert, maar hij schijnt meer voor Sanne te gaan. Dat is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. Niet specifiek bij Ilse en Sanne, het is ons allemaal wel eens gebeurd. Het elkaar kwalijk nemen is inmiddels wel verdwenen, maar balen blijft het natuurlijk altijd.
Ik zie dat Ilse gaat verzitten en wat dieper wegzakt in haar stoel. Ze trekt even een teleurgesteld smoeltje maar begint daarna tegen Erik, een van de andere jongens, aan te praten.
Ik als gelegenheidsroker zeg dat ik even naar buiten ga om een sigaretje te doen. Voor de grap roept Marije me na: ‘Daar kan je longkanker van krijgen hoor!’
Ze hebben er geen van allen problemen mee gelukkig, zoveel rook ik ook niet.
Als ik buiten sta komt er een briesje langs en mijn haar vliegt omhoog. Ik kijk naar de donkere lucht en de sterren doen me klein voelen.

Als ik voetstappen achter me hoor kijk ik om en zie ik Peter naderen.
‘Ik kom je even vergezellen, als je het niet erg vind’.
‘Nee natuurlijk niet. Toch beter dan alleen..’
Hij grinnikt, kijkt me aan en pakt ondertussen een sigaret.
‘Zullen we een stukje richting de zee lopen? Het effect van het donker met het geluid van de vloedgolven vind ik altijd zo indrukwekkend’.
Ik kijk hem aan, grinnik een keer en zeg dat ik het best vind.
In stilte, hijsend aan onze sigaretten lopen we de boulevard af, richting de zee.
Bij de overgang van de boulevard naar het strand loopt het af, en op het muurtje gaan we zitten, met ons zicht op de zee.
We kletsen wat over het strand, de zomer, voetbal.
‘Jullie wisten al lang wat er ging komen toen Tom 4 tegen 6 voorstelde, niet?’
Ik schiet in de lach, vraag me af of het hem dwars zit.
‘We hadden een vermoeden. Jullie zijn niet de eerste die denken beter te zijn omdat wij maar meisjes zijn!’
Hij draait zijn hoofd mijn kant op en kijkt me aan.
‘We hadden jullie al zien spelen, ik zag hoe je Sanne dolde. Dat gaf een indicatie van jullie niveau. We wisten al lang hoe laat het was toen ik vroeg of we mee mochten spelen..’
Ik kijk naar het zand, wiebel wat met mijn voeten, word een beetje verlegen.
‘Ach ja, we hadden een goede dag. ‘
‘Normaal spelen jullie natuurlijk op C niveau, of wat?’
Hij schud zijn hoofd, en het lijkt erop alsof hij het jammer vind dat ik zijn compliment tegen ga. Beteuterd is misschien een beter woord.
‘Nee dat ook weer niet.. Het is gewoon..’. Ik kijk hem aan en zie een ondeugende glimlach op zijn gezicht.
‘Je zit me gewoon te pesten!’
Ongelovig en lachend kijk ik hem aan en hij begint te lachen. Hij springt van het muurtje af in het zand en kijkt me uitdagend aan.
‘Maar ja, wat doe je er aan he?’
‘Wat doe ik er aan? Wat doe ik er aan? Ik zal je eens een lesje leren!’
Als ik ook van het muurtje afspring zet hij een paar passen achteruit. Ik blijf stilstaan, recht mijn rug en steek arrogant mijn kin in de lucht.
‘Gaan we zo beginnen?’ Hij kijkt me met opgetrokken wenkbrauw aan. Ook hij recht zijn rug en steekt arrogant zijn kin in de lucht. Ik zie de spieren van zijn aangespannen buik door zijn polo heen komen. Damn.

Dan laat hij zijn kin wat zakken, kijkt me speels aan en komt op me af gelopen, met kleine passen.
‘Ik zal jou eens een lesje leren, arrogantje!’
Dan komt hij lachend op me af gestormd, dus ren ik weg. Ik ren zo hard als ik kan, wat erg moeilijk is als je steeds in de lach schiet. Dan voel ik twee armen om mijn middel vliegen en word ik van de grond opgepakt. Met zijn ene arm onder mijn benen en zijn andere arm onder mijn middel heeft hij me opgepakt en begint hij kei hard rondjes te draaien. Ik gier het uit en sla mijn arm om zijn nek heen om me vast te houden. Dan opeens stopt hij, zet hij me op de grond en laat zichzelf in het zand vallen.
‘Wat een actie. Zo op de late avond.’
Ik kijk hem glimlachend en uitdagend aan. Ik verbaas me over hem. Spontaan, gezellig, knap, ambitieus, je zou bijna denken dat hij een serieus gebrek heeft.
‘Kom, dan lopen we terug naar het café, ze vragen zich vast af waar we blijven!’ en ik steek mijn hand uit om hem overeind te trekken.
Rustig aan lopen we terug naar het café, waar de meiden zich in een hevige discussie aan het verdedigen zijn. Stil schuiven we aan en mengen wij ons erin.

Tijdens de discussie en de gesprekken die volgen kijkt Peter regelmatig even mijn kant op. Hij geeft geen signalen, stille hints of iets in die richting. Hij kijkt gewoon, glimlacht naar me. Het gevoel dat ik eerder op de avond signaleerde als zenuwen is omgesmolten. Tot wat weet ik nog niet, daar ben ik nog niet over uit.
Aan het eind van de avond moeten beide een andere kant op. Peter geeft me een kus op mijn wang en vraagt of hij me later in de week mag bellen om een date af te spreken. Ik stem daarmee in en dat gezegd te hebben glimlacht hij nog een keer en loopt hij achter zijn vrienden aan. Ik blijf even staan, zie hem nog een keer omkijken en dan loop ik naar mijn vriendinnen toe.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:01

ooeh wat een gewldig verhaal zeg Haha!
leest heerlijk weg Knipoog

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:04

Ik heb het eerste stuk gelezen, de andere doe ik morgen.
Ik vind het persoonlijk lekkerder als je cijfers volledig schrijft. 5 wordt vijf enzo. Ook zie ik kleine spellingsfoutjes, maar voorderest is het super.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:09

heb net even het eerste stuk gelezen, leest lekker weg, zoals iedereen hier al zegt Tong uitsteken
het enige wat mij ''stoort'' zijn woorden zoals chickies Tong uitsteken ik snap het wel, maar alles leest lekker totdat dat woord komt Tong uitsteken
kan ook persoonlijk zijn hoor Lachen

Morgen ga ik verder met het tweede deel!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:40

__Laura schreef:
In dat rijtje past bruin bakken op het strand niet echt.

Deze zin vind ik nogal... Ehm, naja, ik vind hem niet zo lekker lopen. Ik zou hem iets anders maken. Sigaar Verder wel goed stuk, alleen met werkwoorden zoals vind enzo, moet je goed kijken hoe je het spelt, want ik zie regelmatig foutjes.
Ik wacht op een vervolg. Vingers aflikken

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:13

Goed verhaal Lau! Ik wacht op vervolg! Ja

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:50

Vreselijk lekker verhaal, blijf dit zeker lezen. Leest fijn door en het blijft me boeien, dat is heel wat voor iemand die niet van lezen houd zoals ik Knipoog.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:35

geweldig Lovers
Leest heel fijn, en boeit ook.