[FOTO] "Oogst"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anneroos

[FOTO] "Oogst"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 09:35

Eergisteren even met de spiegelreflex van mijn moeder op pad geweest.
Het is een Pentax K10D.
Hier de foto's, ik maak al wel een tijdje foto's met een gewone digitale camera, met een spiegelreflex is natuurlijk wel een stuk leuker maar ook moeilijker. Ik heb ze alleen uitgeknipt en voor de rest niks anders gedaan Ik ben erg tevreden:
Jammer, een iets té groot diafragma en dus weinig scherptediepte
Afbeelding

Afbeelding
Oogstproblemen:
Afbeelding
Deze foto heb ik nog even zwart-wit gemaakt
Afbeelding

Commentaar is uiteraard welkom!

Groetjes Anneroos

Anneroos

Re: [FOTO] "Oogst"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 17:23

Zijn de foto's zo goed of juist zo slecht dat niemand er commentaar voor heeft?

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:19

Ik vind het niet echt foto's voor UK..
ik vind de eerste 2 foto's een heel leuk idee maar naar mijn idee is de uitwerking niet gelukt. Ik had het mooier gevonden als je de trekker ook scherp had gesteld, nu stoort hij namelijk.
De laatste foto vind ik wel leuk gelukt alleen toch wel een beetje standaart.. Lachen
Maaarrr.. toch vind ik dat je het goed hebt gedaan voor een eerste keer! Je hebt in ieder geval leuke ideeen, nu alleen nog oefenen met het uitwerken. Oefening baart kunst zeggen ze toch? Vork

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:24

Ik ben het hier zeker niet mee eens. In mijn ogen zijn álle foto's geschikt voor UK, als er maar gelet is op compositie/scherpstelling etc etc.

Ik vind deze foto's toch wel wat hebben. Zoals je zegt is het jammer dat de scherpte/diepte bij de eerste foto's wel wat beter kon. Volgende keer beter!
Foto 3 vind ik niet zo bijzonder, wel leuk uitprobeerseltje.
Foto 4 vind ik daarentegen zeker wat hebben. De scherpte is goed, de compositie ook. Jammer van het krat wat op de grond staat en het 'iets' in de hoek rechtsonder. Je hebt er denk ik wel goed aan gedaan door de foto in zwart/wit te zetten.

Ga zo door!

Anneroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 07:40

ja ik had die 4e foto al uitgeknipt maar kon de krat en de postbus er niet afknippen, dan zou er een stukvan de kleding afgaan en dat zou zonde zijn!
Groetjes