[FOTO] Mijn Dierentuin Foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

[FOTO] Mijn Dierentuin Foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 08:15

Ik ben op 28 april met mijn moeder en haar nieuwe vriend naar de dierentuin geweest en ik heb daar lekker veel foto's gemaakt. (Meer dan 300 Bloos )
Ik heb een kleine selectie gemaakt van de dierenfoto's die ik gemaakt heb.

Ze zijn gemaakt met een Olympus E-500 met een 40-150mm lens.
Ik ben geen prof en ik ben nog regelmatig aan het oefenen met scherp stellen en hoe ik het beste een foto kan maken. (Ik gebruik namelijk meestal een camera die gewoon in mijn binnenzak past Clown )

Dus commentaar mag, maar wel vriendelijk alsjeblieft Bloos

Hier komen ze dan:

Op de uitkijk:
Afbeelding

Ik ben echt gek op appeltjes
Afbeelding

vanaf de andere kant, maar nog steeds gek op appel Clown

Een Ara, de beetje witte waas komt door het hek waar ik door fotografeerde.
Afbeelding

Een olifantje:
Afbeelding

Verderop staande fantjes
Afbeelding

Uitgevloerde Tapir
Afbeelding

Hier kom ik:
Afbeelding

Ik heb ook een mooie achterkant:
Afbeelding

Wow mama, wat zit ik hoog. Klimmende Takin
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grote Oehoe
Afbeelding

Kleine kerkuil

Giertje

Schattige hannah:
Afbeelding

Kijk mij eens zitten:
Afbeelding

Komt de vis al?
Afbeelding

Hier met die vis

Golfslagbad

Indien je foto's mooi vind en ergens voor wilt gebruiken, graag eerst even vragen.

Cyntje

Re: [FOTO] Mijn Dierentuin Foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 09:32

Leuke foto's om te zien maar je mag van mij wat spannendere composities gebruiken,...

Wat ik wel erg leuk vind is dat je dezelfde DSLR en lens hebt als ik Haha!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:30

leuke foto's idd maar ik zie deze bij wijs van spreke in elk fotoalbum van mensen die naar de dierentuin zijn geweest...

neem eens foto's waarop de dieren de foto volledig vullen... je hebt nu namelijk op sommige foto's mensen er bij opstaan en dat is storend. ook zijn de meeste foto's meer omgeving dan dier en dat is jammer want als je het dier de foto volledig laat vullen krijg je vanzelf al spannender foto's.

ook bij de ara probeer door een gleuf van het hek de foto te nemen dan zie je de witte waas niet...

voor de rest ken ik je camera niet maar probeer er flink mee te oefenen (al is het maar in de achtertuin bij wijze van spreke) dat zal je flink helpen... (heeft het bij mij ook gedaan Haha! )

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 20:25

sexy_back schreef:
neem eens foto's waarop de dieren de foto volledig vullen... je hebt nu namelijk op sommige foto's mensen er bij opstaan en dat is storend. ook zijn de meeste foto's meer omgeving dan dier en dat is jammer want als je het dier de foto volledig laat vullen krijg je vanzelf al spannender foto's.

Sommige foto's. Bijvoorbeeld die van de vogels (behalve de Ara) zijn gemaakt tijdens een vogelshow.
Je mocht niet gaan staan, dus erg lastig om er geen mensen op te krijgen. Vandaar dat je op die foto's een hoofd kan zien. Ik heb ze verder niet bewerkt, dat moet ik ooit nog een keer gaan doen.
Bij de Takin heb ik er juist voor gekozen iemand erop te zetten, om te laten zien hoe hoog het dier geklommen was Knipoog
Ik heb namelijk wel foto's van de Takin waar geen mensen op staan. Dan zit hij met een aapje ergens bovenop, maar ik vind deze zo grappig omdat hij zo hupste aan de achterkant. Haha!

sexy_back schreef:
ook bij de ara probeer door een gleuf van het hek de foto te nemen dan zie je de witte waas niet....

Is vrij lastig. Zoals je zegt ken jij mijn camera niet en dat blijkt. De lens gaat dus echt niet tussen dat hele fijngemaasde hek door.

Ik had dus verwacht dat er van de ara helemaal niets te zien zou zijn, niets was minder waar, hij had de vogel zo scherp gesteld dat het hek een kleine waas vormde. Bij sommige camera's zou je waarschijnlijk een hek hebben gezien en geen vogel.

@cyntje: ik ben nog aan het experimenteren. Had ongeveer 300 foto's gemaakt die dag, dus misschien zitten er wel spannendere dingen bij, maar heb ik die nog niet als dusdanig opgemerkt Tong uitsteken
De olifant die naar voren kwam gelopen, heeft later nog met het water staan spelen, was ook wel leuk. Alleen vond ik die foto's net wat te donker uitgevallen omdat ik tegen de zon in stond Boos!

Overigens misschien nog een leuke wetenswaardigheid.
Bij een aantal foto;s sta ik op een behoorlijke afstand.
Bij de vogelshow bijvoorbeeld zit er meer dan 20 meter tussen, bij de kleine kerkuil zelfs zo'n 30 tot 40 meter. De tweede olifanten foto zit ook een behoorlijke afstand tussen, deze stonden namelijk ergens achterin hun verblijf.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:40

Ik ga met Cyntje en sexy_back mee. Het zijn leuke foto's, maar redelijk standaard dierentuinfoto's. De composities mogen wat spannender, de dieren meer centraal (minder omgeving dus) en sommige foto's scherper.

Gewoon lekker door oefenen Ja Ook al is het maar in je saaie achtertuin, daarmee kun je wel je techniek zoals het scherp stellen en composities maken mee oefenen, wat je dan weer kan toepassen op zoiets als een dierentuin Ja Lachen

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 18:42

Kunnen jullie mij dan ook vertellen wat er zo ontzettend standaard aan de foto's is?

Meer dieren uitvullen? Op de meesten staan de dieren geheel. Op de foto's waar dit niet het geval is, heb ik in mijn vorige bericht namelijk uitgelegd waarom dit niet het geval is.

Wat noemen jullie "Spannend"?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:15

Overduidelijk in Blijdorp gemaakt, herkende het huisje achter de giraffen!! leuke foto's allemaal maar voor mij springt de laatste er toch echt uit! Mooie waas ook!

Effe off-topic: vanaf 14 Juni ga ik in Blijdorp werken als vrijwilliger!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:25

Ook ik vind de foto´s niet bijzonder. Zijn gewoon standaart foto´s die iedereen met een minicamera kan maken. Spannend daar bedoelen we mee dat he een genot is om er naar te kijken. Vooral kleuren moeten dan mooi eruit springen, etc.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 14:04

verography schreef:
Ook ik vind de foto´s niet bijzonder. Zijn gewoon standaart foto´s die iedereen met een minicamera kan maken. Spannend daar bedoelen we mee dat he een genot is om er naar te kijken. Vooral kleuren moeten dan mooi eruit springen, etc.

Mijn moeder had een minicamera bij zich, maar de helft van de foto's kon zij niet maken omdat de dieren te ver weg stonden.
Als de dieren op mijn camera ver weg lijken, waren ze dit ook Knipoog

Er staan ergens in een van mijn uitleg stukjes afstanden genoemd. Misschien handig als mensen daar eens naar kijken.

Verder wel bedankt voor je PB Lachen Ik zal volgende keer dieren dichterbij zoeken, i.p.v. achterin de hokken Haha! Die zijn makkelijker te fotograferen
Laatst bijgewerkt door Sabbientje op 14-05-08 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:14

Dit zijn dierentuinfoto's van mij van laatst ( met dezelfde camera als het jouw ). Ik ben ook nog beginner en moet ook nog veel oefenen maar dit is een beetje met wat er bedoelt wordt.

www.cynsart.nl/burgerszoo

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:11

Graag gedaan, als je eens wilt kunnen we samen naar blijdorp gaan om te fotograferen. Ik kan je dan wel op weg helpen aangezien ikzelf al aardig wat ervaring heb met dieren uit een dierentijd fotograferen.