[FOTO] poedel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

[FOTO] poedel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 12:15

hallo.
ik heb vorige week foto's gemaakt van de poedel van me moeder.
ik heb een paar foto's die ik wel met jullie wil delen en hoop dat ze UK waardig zijn en dat jullie mij tips kunnen geven om ze stuk beter te krijgen..

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

dat waren ze..
A.U.B opbouwend comentaar
Laatst bijgewerkt door Mireille op 10-05-08 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [foto] > [FOTO]

josewoos

Re: [foto] poedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:17

ik heb er weinig verstand van, maar wat mij opvalt is de achtergrond, die is net zo licht als de hond. Ik denk dat het mooier was als je een andere kleur als achtergrond had genomen!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:19

ben ik het helemaal mee eens! De stoel is leuk maar te licht, vind de foto's op de bank ook niet helemaal, misschien omdat haar staart er niet helemaal op staat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:20

Vind het leuke plaatjes, maar niet bijzonder of technisch helemaal in orde. Vind het kleurgebruik niet zo lekker kijken, de composities ook te simpel. Bij 3 en 4 bijvoorbeeld had ik de staart er graag op gezien, of helemaal geen staart. Hier houd 'ie opeens op. Verder een hond in een chique stoel fotograferen, leuk idee! Alleen had ik hem liever wat dichterbij gezien. Foto 5 vind ik nog wel het beste van de reeks (netjes in het kader). Alleen zou ik een poedel, omdat hij wit is, op een donkerder achtergrond fotograferen zodat hij niet wegvalt tegen de muur. Maar voor de rest: Lekker oefenen!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:21

1 vind ik het beste !
je moet echt geen witte hond tegen een witte korellige muur aanzetten als je snel kijkt lijkt het nog net niet of de muur ogen en een neus heeft Knipoog

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 12:22

bedankt voor jullie reacties.. Lachen
k ga ook nog heel heel erg veel oefenen.. Knipoog
de achtergrond klopt inderdaad.. Boos!
volgende keer beter

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:46

Je mist op elke foto net te veel.
Bij een lichte hond zeker geen lichte achtergrond nemen.
Probeer op ooghoogte te komen met dat wat je op de foto gaat zetten. Zo krijg je een beter beeld van de ware grote van dat wat je onderwerp is.
Ook kan je beter je onderwerp wat verder van de achter af plaatsen, zo heb je minder kans op een slagschaduw en komt je onderwerp echt los van de achtergrond. Wat bij een hond goed werkt is enthousiasme en hulp. Iemand die achter jou staat en met een speeltje wat doet. Zo kijkt de hond recht in de camera en krijg je niet een foto met een houding van "ik moet of ik wil niet".....
Veel blijven proberen en heel veel geduld. Niet boos worden of ongeduldig als het niet in ene wil. Zet de hond net zo vaak op die ene plek terug dan gaan ze het vanzelf snappen.
Zal even een voorbeeld erbij plakken, de pup hebben we echt wel 20x terug moeten zetten naar die plek en toen viel het kwartje en de foto was precies zoals ik m wilde hebben.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7E68TB83.jpg
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 09-05-08 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 12:49

@ meggiemeg: heel erg bedankt hier kan ik heel veel mee..Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:51

Graag gedaan hoor, fotografie is erg leuk! Het leuke is als je maar genoeg oefent je ook echt resultaten gaat zien.
Met een leuke foto kan je iemand ook altijd leuk verrassen!
Als je meer tips wilt roep je maar!