[FOTO] In het avondzonnetje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Pansy_

[FOTO] In het avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 21:05

Al lange tijd post ik niets meer op UK.
Nu vind ik het wel weer eens tijd! Vanavond heb ik foto's gemaakt met de mooie ondergaande zon.

Dit keer heb ik ook handmatig scherpgesteld, omdat ik niet echt goed op kan schieten met de automatische scherpstelling Bloos

Ik heb een Canon 400D met 70-300mm lens.

Enjoy!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

http://www.jolandafotografie.tk

[edit: ik zie nu dat het copyright op de eerste foto's wel erg duidelijk is.. sorry]

badeend14

Re: [FOTO] In het avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:43

Mijn favorieten zijn 3 en 5 Ja
5 heeft een ontzettend gaaf sfeertje met dat licht zo. Super!
3 vind ik een heel leuke compositie en ook mooi scherpgesteld. De rest van de foto's vind ik wel mooi, maar ze doen me niets. Bij 1 vind ik het jammer dat het paars van de bloem er niet echt uit springt. Ik denk dat ik de foto dan een stuk mooier had gevonden. 2 vind ik idem wat te donker, hoewel dat ook wel een mysterieus sfeertje geeft. Misschien was het mooier geweest als de pluisjes, die nog op de 'pluizenbol' zitten, iets gedetailleerder waren.
4 heb ik eigenlijk geen commentaar op, maar die doet me op de een of andere manier gewoon niet veel.

Wel erg mooie foto's Haha! !

savale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 13:48

Probeer wat meer met het zonlicht te doen zoals je bij foto 5 hebt gedaan. Die is erg goed! 3 & 4 ook gewoon goed, maar de eerste 2 missen dan toch wat kwa belichting vind ik.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 16:50

Bedankt allebei!!

badeend14 schreef:
Mijn favorieten zijn 3 en 5 Ja
5 heeft een ontzettend gaaf sfeertje met dat licht zo. Super!
3 vind ik een heel leuke compositie en ook mooi scherpgesteld. De rest van de foto's vind ik wel mooi, maar ze doen me niets. Bij 1 vind ik het jammer dat het paars van de bloem er niet echt uit springt. Ik denk dat ik de foto dan een stuk mooier had gevonden. 2 vind ik idem wat te donker, hoewel dat ook wel een mysterieus sfeertje geeft. Misschien was het mooier geweest als de pluisjes, die nog op de 'pluizenbol' zitten, iets gedetailleerder waren.
4 heb ik eigenlijk geen commentaar op, maar die doet me op de een of andere manier gewoon niet veel.

Wel erg mooie foto's Haha! !

Bij foto 1 heb ik expres de 'belichting' zo gedaan, hij knalt niet echt, en straalt ook niet. Dit omdat er een druppel aan de bloem hangt, en mij geven die blaadjes eronder het gevoel dat die de druppen op gaan vangen. De sfeer vind ik dus een beetje triest, daarom heb ik hem ook niet knallend gemaakt.

savale schreef:
Probeer wat meer met het zonlicht te doen zoals je bij foto 5 hebt gedaan. Die is erg goed! 3 & 4 ook gewoon goed, maar de eerste 2 missen dan toch wat kwa belichting vind ik.

Voor mijn gevoel ben ik juist érg met het zonlicht bezig geweest. Lachen
De foto's zijn qua belichting zo geworden als wat ik in mijn hoofd had. Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak.
Bij foto 1 heb ik het dus ook expres zo gedaan, zie uitleg hierboven.
Bij foto 2 heb ik het ook expres zo gedaan, de zon zit er een klein beetje achter, waardoor je een apart effect krijgt.

Ik denk dat dit soort foto's ook een kwestie van smaak zijn, maar daarom plaats ik ze ook op bokt, om te horen wat andere mensen (met misschien een andere smaak) ervan vinden. Lachen

Dus nog meer mensen met tips?

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 19:41

niemand meer..?

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:25

Ik vind het nette foto's. Vind het wel wat jammer dat je bij sommige foto's echt alleen maar de bloem scherp ziet. Verder is 5 zeker mijn favoriet! Lachen

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 16:59

Dankjewel Lachen