[FOTO] Blijdorp.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Blijdorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:07

Vandaag een dagje naar Blijdorp geweest en natuurlijk was m'n cameraatje mee.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Er staat een onzichtbare © op de foto's, so don't steal (als iemand dat mocht willen Clown).

Ik fotografeer met een simpele Kodak Easyshare C530 compact camera, met weinig instellingen. Commentaar over scherpstellen ed heb ik dus niks aan. Heel graag commentaar en tips waar ik wel wat aan heb. Lachen

knolle_krack

Re: [FOTO] Blijdorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:55

Als ik heel eerlijk ben vind ik de foto`s wat kwaliteits loos, vooral die donkere, de 1e vind ik dan nog goed gelukt maar ik vind ze niet echt waard om ze hier te plaatsen..!!

Evengoed suc6 met fotograferen, ik las dat je een gewone camera had.!

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:16

Ben ook gisteren een dagje naar blijdorp geweest...toevallig Knipoog
Heel eerlijk gezegd vind ik de foto's niet helemaal geweldig. Leuke impressie, maar qua kwaliteit laat het wel wat te wensen over.
Zie dat je met een gewone camera fotografeert, jammer want qua compositie zijn ze best aardig. Tips vind ik dan ook moeilijk te geven omdat je vrij weinig in kunt stellen. Je kunt in het vervolg wel een beetje letten op de lichtinval zodat je wat minder over/onderbelichte foto's krijgt..
Succes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:06

Bedankt! De foto's hebben inderdaad geen geweldige kwaliteit, maar dat komt door m'n simpele cameraatje. Daarom vroeg ik ook om commentaar waar ik wél iets aan heb, bijvoorbeeld over composities, belichting etc.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:09

De eerste foto vind ik wel wat hebben, de rest van de foto's doen weinig met mij..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:13

Ik vind het idd ook wat gewoontjes, misschien kun je wat meer spelen met de compositie voor zover dat mogelijk is? Het onderwerp in het midden houden is in 9 van de 10 gevallen saai.

Onderwaterfoto's zou ik niet meer maken, daar heb je de camera gewoon niet voor.
Beter scherpstellen is wel nodig, op foto 2 heb je de bladeren linksboven en de kont van de tijger scherp, daar kun jij wel wat aan doen Knipoog

Je zou wat meer kunnen spelen met lijnen die je ziet, schaduw en licht beter benadrukken. Bv op foto 1 heb je een heel duidelijk verschil tussen licht en donker, daar zou je meer gebruik van kunnen maken. En oog voor detail maar aan foto 1 te zien heb je dat wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:48

Kijk, daar heb ik wat aan! Lachen
Alleen ik kan toch echt niet scherpstellen met mijn camera. Nagelbijten / Gniffelen Hij pakt automatisch iets scherp. Zal even een linkje zoeken van de camera die ik heb: http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier. ... cale=nl_NL .

Ik plaats - ook al laat de kwaliteit te wensen over - regelmatig foto's op UK omdat ik graag wil leren. Ik wil ook verder in de fotografie, en ga hoogstwaarschijnlijk na de studie die ik nu doe naar het FOAC. Op de opleiding die ik nu doe hebben we wel als vak fotografie en daar hebben we wel SLR camera's. Waar ik dan ook graag mee oefen. Dit is een foto daarmee: http://jw-art.webs.com/photos/Overige/DSCF0110.jpg . Ook hoop ik over een tijdje te kunnen gaan werken en sparen voor een SLR, want die wil ik stiekem toch wel heel graag hebben, maar ik heb nu weinig tijd helaas met m'n studie erbij.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:56

Ik ben niet bekend met een Easyshare maar bij de meeste camera's die automatisch scherpstellen kun je dat uitzetten. Kan dat niet dan pakt hij dat wat volgens hem het onderwerp moet zijn, of gewoon het midden. Daar kun je snelgenoeg achterkomen en met een beetje handigheid kun je dan zijn 'keuze' beinvloeden zodat je toch scherp hebt wat jij scherp wilt hebben. Voorbeeldje; meeste camera's stellen scherp in het midden, je kunt dan datgene wat je scherp wilt hebben even in het midden houden, de ontspanknop half indrukken zodat hij scherp stelt en daarna je compositie veranderen door de camera te bewegen en vervolgens de ontspanknop helemaal indrukken zodat je een foto maakt.
Dat werkt in 9 van de 10 gevallen, alleen bij een onderwerp wat snel naar je toe komt of van je af gaat werkt het niet.

Misschien moet je de gebruiksaanwijzing nog een keer goed doorlezen, de camera's van tegenwoordig kunnen zoveel, veel meer dan de gemiddelde gebruiker weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:27

Ik heb daar idd mee lopen spelen, maar echt, daar is hij te simpel voor. Ik kan echt alleen maar op een knopje drukken om een foto te maken (zonder even ingedrukt houden dus, dat weet ik, want dit kan bij mijn zus haar camera wel). En verder kan ik de foto iets lichter of donkerder maken, en een beetje zoomen. Dat is écht alles. Knipoog Ja en sepia-effect enzo, wat je ook op je telefoon hebt. Hij is eigenlijk gewoon te vergelijken met een telefoon-camera.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:55

Lijkt me vreemd, de camera's van tegenwoordig kunnen genoeg, zelfs de simpelste. Misschien andere instellingen, dat het dan wel kan? Nog een keer goed de gebruiksaanwijzing lezen, berichtje naar de fabrikant?

(en anders maar verkopen als je ambitie's hebt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:36

Je gelooft het niet hè? *LOL* Ik heb wel een beetje verstand van camera's hoor. Knipoog Deze heb ik alweer een aantal jaartjes ook en de gebruiksaanwijzing echt wel helemaal doorgelezen. Geld voor een andere heb ik niet, dus deze houd ik nog even. Ambities kunnen wachten, met deze camera kan ik voor nu even oefenen met composities en verschillende dingen fotograferen, en met fotografie als schoolvak kan ik wel even vooruit. En als ik hierna naar het FOAC ga heb ik toch een SLR nodig, ik kan wel even wachten daar op. Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:37

Je hebt fotografie als schoolvak en dan heb je zelf zo'n camera?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:39

Jep. Ja In mijn hele klas zijn er dacht ik 4 mensen met een SLR. Wij krijgen gewoon SLR's te leen van school voor opdrachten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:48

O, watvoor opleiding doe je als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:54

Audiovisuele vormgeving/ Animatie op het mediacollege van Amsterdam. Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:01

En dan schepen ze je af met zo'n camera? 2 mogelijkheden; of de opleiding is onproffesioneel of de camera kan meer dan jij denkt.

Maar goed, daar gaat het niet om hopelijk heb je wat aan het commentaar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:05

Schepen ze me af met zo'n camera? Álle schoolopdrachten maak ik met een SLR van school. De camera die ik thuis heb (de Kodak dus) gebruik ik daar niet voor. Dus ik snap je niet echt.. Deze camera heeft niks met school te maken dus. Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:07

Ik had begrepen dat je deze te leen kreeg van school.... Maar goed, doet er verder ook niet toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:13

Beter lezen misschien? Lachen Ik had het toch echt duidelijk gezegt volgens mij. Hier onder.

[naam] schreef:
Kijk, daar heb ik wat aan! Lachen
Alleen ik kan toch echt niet scherpstellen met mijn camera. Nagelbijten / Gniffelen Hij pakt automatisch iets scherp. Zal even een linkje zoeken van de camera die ik heb: http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier. ... cale=nl_NL .

Ik plaats - ook al laat de kwaliteit te wensen over - regelmatig foto's op UK omdat ik graag wil leren. Ik wil ook verder in de fotografie, en ga hoogstwaarschijnlijk na de studie die ik nu doe naar het FOAC. Op de opleiding die ik nu doe hebben we wel als vak fotografie en daar hebben we wel SLR camera's. Waar ik dan ook graag mee oefen. Dit is een foto daarmee: http://jw-art.webs.com/photos/Overige/DSCF0110.jpg . Ook hoop ik over een tijdje te kunnen gaan werken en sparen voor een SLR, want die wil ik stiekem toch wel heel graag hebben, maar ik heb nu weinig tijd helaas met m'n studie erbij.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:53

Als je naar FOAC wil moet je denk ik met iets andere foto's aankomen Nagelbijten / Gniffelen
Bij de eerste foto dacht ik : prima, de tweede en rest van de serie viel gigantisch tegen eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:57

Kun je dan ook onderbouwd commentaar geven misschien? Aan deze reactie heb ik echt nul komma niks.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:29

Ze bedoelt waarschijnlijk dat de foto's te gewoon zijn. Je moet meer spelen met compositie, gezichtspunt ed.

Ga eens op je knieen foto's maken, of met de camera plat op de grond, dan krijg je een heel ander beeld. En zo zijn er nog genoeg manieren om te varieren, kies eens een compleet andere manier van compositie dan je normaal doet, je kunt daar zoveel mee varieren en creatief zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:40

Daar ben ik juist al veel mee aan het spelen, in deze serie alleen idd bijna niet. Neem eens een kijkje op m'n site. Knipoog